Ik zit hier met een dilema.
Ik heb het volgende op m'n pagina staan:
Als ik nu de itemindex van lbl2 wil weten doe ik dit:
(ik gebruik findcontrol en niet direct de control omdat ik gebruik maak van veel dynamische controls)
Maar wat valt me op? Deze code werkt ook:
Met andere woorden, FindControl werkt dus niet alleen binnen de cell waar ik hem aanroep, maar er ook buiten.
Waardoor ik eens verder keek, en blijkt dat je t zelfs zo kan doen:
Nou vraag ik me ten eerste af, wat het nut is van FindControl op (in dit geval) cell niveau als die toch al pagina overkoepelend werkt.
En ten tweede, is het verstandig om dan gewoon voor elke FindControl een 'me.' voor te zetten?
Dat scheelt weer heel wat regels code.
Ik heb het volgende op m'n pagina staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| asp:table
asp:tablerow
asp:tablecell
asp:button "btn1"
asp:tablecell
asp:button "btn2"
asp:label "lbl2" |
Als ik nu de itemindex van lbl2 wil weten doe ik dit:
(ik gebruik findcontrol en niet direct de control omdat ik gebruik maak van veel dynamische controls)
code:
1
| tabel.rows(0).cells(1).controls.indexof( tabel.rows(0).cells(1).findcontrol( "lbl2" )) |
Maar wat valt me op? Deze code werkt ook:
code:
1
| tabel.rows(0).cells(1).controls.indexof( tabel.rows(0).cells(0).findcontrol( "lbl2" )) |
Met andere woorden, FindControl werkt dus niet alleen binnen de cell waar ik hem aanroep, maar er ook buiten.
Waardoor ik eens verder keek, en blijkt dat je t zelfs zo kan doen:
code:
1
| tabel.rows(0).cells(1).controls.indexof( me.findcontrol( "lbl2" )) |
Nou vraag ik me ten eerste af, wat het nut is van FindControl op (in dit geval) cell niveau als die toch al pagina overkoepelend werkt.
En ten tweede, is het verstandig om dan gewoon voor elke FindControl een 'me.' voor te zetten?
Dat scheelt weer heel wat regels code.