[Gentoo] Connectie valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 08:51
Een project server draait onder gentoo via apache 2 wat svn dingen, forums en wikis. Maar op de een of andere manier valt soms de connectie een tijdje weg (soms 5 seconden, soms veel langer). De machine reageert dan helemaal niet meer op netwerk interface. Lokaal kun je nog wel gewoon inloggen etc, maar ook niet werken over de interface.

Er draait een 2.6.15-gentoo-r5 kernel op (ook de r1 gaf het probleem). Het geheel draait op een pentium 4 met HT enabled. Ik heb gisteravond al een hoop pakketen er op nieuw opgezet, en ook de kernel op nieuw gebouwd, maar niks helpt. Ook als iptables geflushed is blijven de problemen op treden.

In de logs staat helemaal niks over mogelijk problemen. Het verplaatsen van de HD in een andere (overigs identieke) machine heeft niet geholpen.

Heeft iemand enig idee welke kant ik op moet zoeken? Na een avond allerlei oplossingen er op loslaten werkt de boel nog steeds niet goed, vrij frusterend als er straks 2 projecten op moeten draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door Devilfish op 14-02-2006 09:59 ]

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Mijn eerste ingeving is een hardware probleem. En dat kan van alles zijn, maar ik zou eerst eens proberen je netwerkkaart te vervangen en goed te kijken naar de disks.
Misschien smartmontools installeren en kijken of de disk nog wel oké zijn. Smartmontools zit in portage, dus dat kan je makkelijk installeren.
code:
1
$ emerge smartmontools

Succes!

Koffie werkt echt!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mja pak sowieso geen release kernel.
probeer eens een wat oudere stock kernel (kernel.org).

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:00

Super_ik

haklust!

welk merk en type netwerkkaarten heb je er in zitten?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:32

woutur

Klauwtjes uit!

Dit probleem heb ik ook last van, al jaren overigens, en bij mij denk ik dat het probleem bij het modem ligt aangezien deze sync verliest tijdens deze uitvallen. Ik kan niets in de logs vinden echter. Kernels die ik gebruikt heb gaan van 2.4.18 tot 2.6.12. Ik heb er altijd al last van gehad en heb toentertijd twee nieuwe netwerkkaarten erin gezet. Ik hoop mijn oplossing te vinden in het dichterbij plaatsen van mijn modem bij het ISRA, aangezien dit een meter of 8 bedraagt op het moment ;)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 08:51
het lijkt er op dat het toch een kernel probleem is geweest, want de nieuwste mm-sources kernel (2.6.16) lijkt voorlopig geen problemen te geven.

De netwerkkaart is een Ethernet controller: Broadcom Corporation NetXtreme BCM5752 Gigabit Ethernet PCI Express. De hardware is allemaal nieuw en we hebben dan ook al een keer een andere kast geprobeerd (dus alleen de hd is overgezet).

Het is zeker geen probleem met een adsl modem, de machine hangt direct aan een 100mbit verbinding.

In elk geval ga ik nog even de disk checken.
Pagina: 1