Toon posts:

Acer garantie?

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes,

Ik heb gister me laptop (Asprie 5024) mee laten doen aan de olympische spelen, met een mooie flik flak en een mooie afsprong lande hij zo op grond een 8.0 zou ik zeggen. Met gevolg dat er nogal wat krassen en de dvdr knalde uit me laptop. ik dacht dat dit wel het einde was van me laptop maar gelukkig is alleen de dvdr naar de knoppen want hij leest geen cds/dvds meer. Hij ziet hem nog wel in windows maar hij leest ze gewoon niet meer. Nou is mijn vraag of jullie weten wat ik er mee kan doen want ik heb hem nog geen jaar dus dat valt in de garantie piriode. Alleen weet ik niet wat de garantie inhoud, moet ik dan de hele laptop opsturen en ben ik hem dan 80 maanden kwijt?

alvast bedankt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:10

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb gister me laptop (Asprie 5024) mee laten doen aan de olympische spelen, met een mooie flik flak en een mooie afsprong lande hij zo op grond een 8.0 zou ik zeggen
:D

Ik zou gewoon een emailtje sturen naar Acer toe, met de vraag als zij een vervangende laptop kunnen opsturen. Verder neem ik aan dat het gewoon onder de garantie valt, maar lees even het boekje door dat je er bij hebt gekregen (daar staat het namelijk in) :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ehrm, je laptop kapot laten vallen valt sowieso nóóit onder garantie, tenzij je 'm verzekerd hebt.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Outerspace: wel eens van user abuse gehoord? Als jij je auto tegen een boom parkeert maakt de garage 'm toch ook niet gratis omdat je die auto pas een half jaar hebt?

TS: je kan proberen garantie te claimen, maar als er zoveel krassen opzitten wordt dat geen succes. Als het je alleen om die DVD speler te doen is kan je Acer even bellen (0900 2020 767) om te vragen of je alleen die DVD speler om mag sturen, als je dat mag en ze accepteren het als een garantiegeval krijg je binnen 2 weken een nieuwe.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
nee precies dat snap ik ook wel. maar kan het altijd proberen toch? :D

bedankt iig

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat johnnyv.nl zegt klopt helemaal, maar dat had je ook zelf kunnen bedenken. De garantievoorwaarden kun je lezen op de bijgevoegde garantieverklaring of op de website van de fabrikant.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 14-02-2006 09:37 ]

ARME AOW’er

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:10

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

AtleX schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 09:34:
Outerspace: wel eens van user abuse gehoord? Als jij je auto tegen een boom parkeert maakt de garage 'm toch ook niet gratis omdat je die auto pas een half jaar hebt?
Woeps, ja ik heb er van gehoord. Bedankt voor de reminder 'though :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• pagani
  • Niet online
Verwacht overigens niet dat ze heel schappelijk zijn.

Mijn vervangen Acer laptop (drie maanden voor garantieafloop crashte m'n originele laptop compleet voor de derde keer, dus kreeg ik een vervanger) heeft nu net buiten de garantie het probleem dat twee van de drie usb poorten niet meer werken. Ik dus dat ding proberen open te maken, maar blijft hij ergens vast zitten (vast een of ander trucje om hem open te krijgen). Mailtje gestuurd naar Acer, dat ik Informatica heb gestudeerd en dit wel zelf kan, maar info geven over hoe het ding open moet ho maar :P

(windows vindt de controllers wel dus er zit waarschijnlijk een stekkertje los)

[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 14-02-2006 09:49 ]

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 09:45:

Mijn vervangen Acer laptop (drie maanden voor garantieafloop crashte m'n originele laptop compleet voor de derde keer, dus kreeg ik een vervanger) heeft nu net buiten de garantie het probleem dat twee van de drie usb poorten niet meer werken. Ik dus dat ding proberen open te maken, maar blijft hij ergens vast zitten (vast een of ander trucje om hem open te krijgen). Mailtje gestuurd naar Acer, dat ik Informatica heb gestudeerd en dit wel zelf kan, maar info geven over hoe het ding open moet ho maar :P

Tja, waarom zouden ze? Je mag er nou een maal niet zelf aan prutsen. Geheugen vervangen á la, maar het lijkt me niet de bedoeling dat je zelf het mobo gaat repareren. En hoe vaak ik wel niemand iemand die "een informatica opleiding" heeft gedaan de grootste onzin heb horen zeggen (ghe... zoals ooit eens een female vga out op je mobo...)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mailtje gestuurd ik zie het vanzelf wel.... anders maar een losse brander kopen met behuizing ofzo :( zo duur is dat ook weer niet neem ik aan :D maar ben er wel trots op dat hij een mooie landing maakte anders was ik hem helemaal kwijt geweest

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

johnnyv.nl schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 09:45:

Sorry, maar ik moet even reageren. Dat jij Informatica hebt gestudeerd HBO of Uni zegt echt niets. *grijns* Ik ken ook Informatica studenten en die wil ik absoluut niet in mijn systeem hebben zitten om de simpele reden dat ze er de ballen verstand van hebben. Programmeren kunnen ze, maar op hardware gebied. :X

P.s. Het is niet kwaad bedoeld hoor. :D
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 09:51:
[...]
Tja, waarom zouden ze? Je mag er nou een maal niet zelf aan prutsen. Geheugen vervangen á la, maar het lijkt me niet de bedoeling dat je zelf het mobo gaat repareren. En hoe vaak ik wel niemand iemand die "een informatica opleiding" heeft gedaan de grootste onzin heb horen zeggen (ghe... zoals ooit eens een female vga out op je mobo...)
VGA out op een moederbord, of-te-wel de normale VGA aansluiting van een onboard VGA chip. Deze is inderdaad female ... LoL ... aangezien de VGA kabels aan de monitoren male connectoren zijn lijkt het mij een beetje lastig dat je ook een male connector achter op je PC hebt zitten.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 09:53:
Ik heb een mailtje gestuurd ik zie het vanzelf wel.... anders maar een losse brander kopen met behuizing ofzo :( zo duur is dat ook weer niet neem ik aan :D maar ben er wel trots op dat hij een mooie landing maakte anders was ik hem helemaal kwijt geweest
Oke, nu nog even on topic. TS je zou er achter moeten zien te komen of het defect in je laptop zit of dat het de drive zelf is. Ik neem aan dat het een removeable drive is, dan zou je hem kunnen vervangen door zelf een nieuwe te kopen, dat zou dan niet persé een externe drive hoeven te zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door _Dune_ op 14-02-2006 10:12 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• pagani
  • Niet online
Reageer ook maar weer even terug. Ik kan geen mobo repareren, heb niets met elektronica gedaan. Maar zoals gezegd wordt de hub gewoon herkend dus móet het wel een los draadje zijn, als ik dat niet kan fixen dan weet ik het ook niet meer.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

johnnyv.nl schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:05:
Reageer ook maar weer even terug. Ik kan geen mobo repareren, heb niets met elektronica gedaan. Maar zoals gezegd wordt de hub gewoon herkend dus móet het wel een los draadje zijn, als ik dat niet kan fixen dan weet ik het ook niet meer.
Ik ga zelf ook niet zomaar een moederbord repareren, het vervangen van condensatoren zal nog een keer gaan, maar als het meer is dan laat ik het ook over aan de technische dienst van een fabrikant. Of het wordt in zijn geheel vervangen. :D

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 09:36:
Dat neigt al heel erg naar fraude.
Maar goed, dat is jouw keuze.

Abort, Retry, Quake ???

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:04

Eijkb

Zo.

Mijn ervaringen met Acer Garantie:

Laptop werkte niet meer. Belletje gedaan naar Acer. Laptop dezelfde dag nog opgehaald en 5 werkdagen later netjes teruggebracht. Werkte prima. Na anderhalve week zelfde probleem. Wederom die cyclus doorlopen (niet langer dan 5 dagen) en bijna alles is vervangen behalve de behuizing. Nu draait tie al weer 3 maanden prima. Dus die 80 dagen is een ruime overschatting :+ Niets dan lof over Acer wat dit betreft!

.

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het alweer :p, maar nu zit ik met een veel groter probleem... me scherm begint nu erg weird te doen. Ik heb nu een zwarte balk aan de rechterkant met allemaal groene shit erin enzo.. moet hem denk ik toch maar opsturen :(

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zou maar een prijsopgave vragen zodat je evt. van reparatie kunt afzien. Een laptop repareren kost veel, heel veel geld in de meeste gevallen.

ARME AOW’er

Verwijderd

hallo,
Vaak als je gewoon heel eerlijk ben gaan ze hem wel maken voor je.
Ik werk zelf in een computer winkel, we hadden een keer paar krassen op de boven kant van de notebook, toen zeiden we dat eerlijk tegen acer, toch hebben we een nieuwe gekregen.
De tijd zal ongeveer 2 weken zijn dat je hem kwijt bent

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Trouwens mocht Acer hem gewoon in de pickup and return garantie meeneemt ben je hem (en ik spreek uitervaring) hoogstens een week kwijt.

Bij mij was het zelfs 4 dagen!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ga alsjeblieft ergens anders dit soort slappe fraude bespreken, niet op GoT :/

Jij laptop gemold? Dan ben jij aansprakelijk voor de kosten. Simpel. Iedere poging daar onderuit te komen is enerzijds frauduleus, anderzijds teken dat je niet mans genoeg bent voor je daden rekenschap te geven...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.