Toon posts:

Macro probleem in Word

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem, heb zelf niet zoveel verstand van macro's in Word, maar het volgende doet zich voor. Als men via intranet een document opent krijgt men eerst een scherm wat men dient in te vullen. Hierna vult hij automatisch de gegevens in in Word. Hierna kan men op de button in het Word document klikken zodat hij deze ergens wegschrijft. Het probleem is zodra er op die knop word geklikt krijgt men de volgende runtime error:

Run-time error "4605"

The Add method or property is not available because this document is in another application.

Hieruit kan ik opmaken dat dit niet gaat als het Word document onder de internet explorer geopend word. Is er een mogelijkheid dat dit wel gewoon gaat?

Dit is de macro:

Sub SaveRequest()

Dim strName As String

strName = Application.ActiveDocument.Name

'Delete the Save and New buttons.
If ActiveDocument.Shapes.Count > 0 Then
ActiveDocument.Shapes.SelectAll
Selection.ShapeRange.Delete
End If

'Select all and paste it into a new document (to get rid of the macro's).
Selection.WholeStory
Selection.Copy
Documents.Add DocumentType:=wdNewBlankDocument
Selection.PasteAndFormat (wdPasteDefault)

'Save the document
If ActiveDocument.Saved = False Then ActiveDocument.Save

'Close the original document without saving
Application.Windows(strName).Activate
ActiveWindow.Close wdDoNotSaveChanges

End Sub

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

[google=Run-time error "4605" Documents.Add] lijkt met http://www.kbalertz.com/kb_Q290934.aspx te suggereren dat je de error evt. kunt negeren. Dat heb ik niet geprobeerd, maar probeer dat dus even.
Los daarvan:
ActiveDocument.Save
Hoe wil je dat voor elkaar krijgen als je het document gewoon via HTML serveert? Waar moet het opslaan en onder welke naam? Wil je dat het in temporary internet files wordt opgeslagen?

Kijk eens naar WebDAV, of zorg er voor dat de documenten als link worden geopend buiten de browser om ipv. binnen de browser. (Verander de lokale settings, of viezer: verander MIME headers in de webserver).

offtopic:
Gebruik ajb. even [ code ] tags voor je code, leest makkelijker. Zie ook de FAQ voor het hoe en wat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik er totaal geen kaas van heb gegeten, en degene die dit document heeft gemaakt een andere baan heeft. Ik ga ergens halverwege dit jaar een cursus volgen hiervoor. Dus als je me het uit zou kunnen zou dat mooi zijn. Ik had zelf al op google gekeken, maar kwam er niet echt wijs uit. ;(