Ik print een aantal entries uit mijn database naar HTML met de volgende code;
Zoals je kan zien stop ik er ook een update form/button bij. Dus naast elke entry krijg ik een update button. Als ik in de html source kijk zie ik dat $id netjes vervangen is door: 1, 2, 3, etc.
Maar als ik dan op de update button klik dan krijg ik het volgende info door gestuurd.
$_post[action] => update. $_post[post] => 1. $_post[btupdate] => Update.
Dit komt waarschijnlijk omdat $id door de while loop als laatste bij entry 1 is.
Hoe kan ik dit voorkomen en ervoor zorgen dat de echte waarde wordt meer gestuurd?
Alvast hartelijk bedankt!
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| $query = "SELECT ID, Date, Title, Entry FROM page ORDER BY Date DESC"; $result = mysql_query($query); while($row = mysql_fetch_assoc($result)) { $id = $row['ID']; $date = strtotime($row['Date']); $date = date ('j M Y G:i', $date); $Title = $row['Title']; $Entry = $row['Entry']; print " <div class=\"title\"> <div class=\"title_top\"><div></div></div> <div class=\"title_content\"><p>$date - $Title "; if (isset($_SESSION['db_is_logged_in']) || $_SESSION['db_is_logged_in'] == true) { print "<form method=\"post\" name=\"update\" action=\"content.php\"> <input name=\"action\" type=\"hidden\" value=\"update\"> <input name=\"post\" type=\"hidden\" value=\"$id\"> <input type=\"submit\" name=\"btupdate\" value=\"Update\">"; } |
Zoals je kan zien stop ik er ook een update form/button bij. Dus naast elke entry krijg ik een update button. Als ik in de html source kijk zie ik dat $id netjes vervangen is door: 1, 2, 3, etc.
Maar als ik dan op de update button klik dan krijg ik het volgende info door gestuurd.
$_post[action] => update. $_post[post] => 1. $_post[btupdate] => Update.
Dit komt waarschijnlijk omdat $id door de while loop als laatste bij entry 1 is.
Hoe kan ik dit voorkomen en ervoor zorgen dat de echte waarde wordt meer gestuurd?
Alvast hartelijk bedankt!