Toon posts:

welke ati videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 1.262 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik hoop niet dat jullie denken daar is weer zo,n topic er is genoeg in de zoek functie te vinden
en oke dat is er ook maar het barst zo van de informatie ik kan er niks geen duidelijkheid uit krijgen

allereerst maar beginnen met mijn computer

ik heb hem 2 jaar geleden gekocht en werkt nog perfect ik heb hem eigenlijk voor muziek aangeschaft en is muis stil en moet dat ook blijven

het is een pentium4 3000mhz met zalman cooler,
asus p4p800-E deluxe moederbord intel chipset
2048MB corsair geheugen extra low latency in dual mode (4 blokjes van 512 MB)
asus radeon 9600xt video kaart met zalman dubbele boterham passieve cooler voor de stilte
2 stuks raptor 40 gb 10 000toeren in raid als boot disk
2 stuks 160 gb sata schijven in raid als opslag

ik kon alles perfect draaien battlefield 2 zat dan net op het randje maar in 1024 * 786
ging het goed maar nu ik quake 4 heb moet ik gewoon een nieuwe video kaart ik heb quake al wel in 800 x 600 vloeiend lopen na het installeren van nieuwe drivers maar ik wil hem graag op 1280 keer 1024 vloeiend hebben lopen

verder vindt ik het belangrijk dat de video kaart van asus is en er een ati chipset op zit
en de fan te vervangen is voor een passieve zalman boterham cooler of misschien dat er nu inmiddels al wel betere dingen zijn en hij ook 2 analoge uitgangen heeft omdat ik met 2 schermpjes draai

ik heb zelf wat web shops afgezocht maar ik wordt er een beetje onduidelijk van de ene kaart is goedkoper maar heeft veel meer gpu mhz power en ddr (dus niet ddr3

en de andere video kaart heeft weer weinig gpu power wel dd3 en is weer duurder

is er ook een kaart mogelijk die en dd3 heeft en veel gpu mhz power en veel ram mhz power

ik heb helaas een agp moederbord maar gezien de kaart die ik had de 9600 en wat er nog in agp te krijgen is moet ik er gigantisch op vooruit gaan

ik las laatst ook een review hier op deze site van een jongen die een passieve x800 of hoe hij ook precies heette met erg goede recensies

me maximale budget is toch wel 350 tot 400 euro maar onder de 350 moet kunnen lijkt mij

ik kan trouwens geen 512 mb ati kaarten vinden ?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb de X800GT met 256Mb en kan daar veel, zo niet alle huidige, spellen goed op spelen. Ik heb er in november 200 euro voor betaalt en heb een P4C800E deluxe van Asus. De videokaart is van Sapphire maar met een Ati chip. Prima te overklokken. Het is dus een AGP kaart en heeft GDDR3 geheugen. Voor niet al te veel geld een prima kaart dus, ik denk dat je hem nu goedkoper moet kunnen krijgen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je hebt nog AGP, dus een budget van 350-400 euro is wat overdreven, en bovendien zonde. Upgrade dan naar een AMD 64 setje incl PCI-E kaart. Ook al kost dat wat meer
Waarom wil je trouwens een ATI kaart? Imo bieden de Nvidia's de meeste waar voor hun geld op dit moment met de 6800GS en de 7800GS. En waarom je persé een Asus wilt snap ik ook niet, er zit tussen de merken bijzonder weinig verschil, en ik denk niet dat je ook maar iets merkt van het verschil in merk.
Overigens zijn voor alle videokaarten wel benchmarks te vinden op Tom's Hardware. Daar kun je erg makkelijk zien wat nou goede videokaarten zijn.
De beste ATI kaart op dit moment is volgens mij de X850XT PE, en beter gaat er waarschijnlijk niet meer uitkomen.
Als je wilt dat je videokaart stil is, zet er dan een andere koeler op. Met dat budget kan dat er nog wel bij :P

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 13-02-2006 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
misschien kijk ik op de verkeerde webshops maar ik zie een x800xl 256 mb dd3 silence voor 296 euro

en een ati ax850xt 256 mb voor 350 euro

waar kan ik ze vanaf 200 euro vinden ?

ik kijk nu trouwens op www.blomhardware.nl

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

in de pricewatch.

http://www.tweakers.net/pricewatch

heb je trouwens de registratievoorwaarden e.d. wel eens doorgelezen? En de FAQ van V&B?

offtopic:
Slome hieronder ;)

[ Voor 92% gewijzigd door 418O2 op 14-02-2006 00:08 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bovenaan dit topic, eerste menu Tweakers.net, klik op pricewatch.

ARME AOW’er

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 00:03:
misschien kijk ik op de verkeerde webshops maar ik zie een x800xl 256 mb dd3 silence voor 296 euro

en een ati ax850xt 256 mb voor 350 euro

waar kan ik ze vanaf 200 euro vinden ?

ik kijk nu trouwens op www.blomhardware.nl
Er zit wel een klein nadeel aan de ATI Radeon X800 en X850 series, want deze serie beschikt niet over het shader model 3.0(wat erg relevant is voor toekomstige spellen). Kun je beter in dezelfde prijs categorie kiezen voor een Nvidea Geforce 6800 GS of een 7800 GS. Deze kosten zo tussen de 220 en 300 euro. Verder is mischien sowieso belangrijk als je dan een nieuwe videokaart koopt sowieso met minimaal 256 mb, omdat jij quake 4 op 1280 x 1024 wil laten lopen(met eventueel AA). Dan is 128 mb toch echt te weinig.

Beste AGP kaart op dit moment is trouwens de Nvidea Geforce 7800 GS.

http://ckturbo128.proboar...display&thread=1138544120

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Dit is toch gewoon een zoekvraagje. In de pricewatch staan veel kaarten genoemd, net als in reviews. Lees die even door en je weet hoe de verschillende modellen zich qua snelheid verhouden. De prijzen staan in de pricewatch, en dan kan je de voor jou beste keuze maken. Met eisen als 'Ati chipset' en 'Asus kaart' wordt de keuze al flink beperkt dus nog makkelijker kiezen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.