Toon posts:

Asrock 939Dual-SATA2 XP3200+ fatal error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag mn nieuwe systeem binnengekregen:
Asrock Skt 939 Dual-Sata II moederbord
Athlon 64 3200+ Venice S939. 2.0GHz. 512KB. Boxed
en voeding, geheugen enz.

nadat ik het systeem in mekaar gezed had en hem opstarte het volgende probleem:

de processor word herkend als
'amd athlon 64 prosessor 3200+ (64 bit supported)
speed: 2.00 GHz'

nadat de harddisk ed gedetecteerd zijn krijg ik de volgende foutmelding:

"the prossesor(s) installed in your system are of an unknown version
please contact your bios vendor for appropriate updates
fatal error system halted"

ik ben gaan zoeken, en het probleem zit hem in de bios icm de moederbord revisie.
het moederbord is van revisie E, welke pas vanaf bios p1.30 de 3200+ ondersteund
http://www.asrock.com/sup...w.asp?Model=939Dual-SATA2
en natuurlijk zit er bios 1.20 in het moederbord :/

ik ben op zoek gegaan naar een bios update
http://www.asrock.com/sup...?Model=939Dual-SATA2#bios
ik heb een bootdiskette gemaakt, met daarop de nieuwste bios. om deze te kunnen flashen moet ik op de promt komen, maar dit lukt niet omdat het systeem niet opstart vanaf de bootdisk. ook via m'n win xp cd wil hij niet booten.
met F2 in de bios komen lukt ook niet,
nog voor de memtest krijg ik de mogelijkheid om F11 te drukken voor het boot menu, als ik dit doe komt er te staan 'boot selection popup menu has been selected' maar vervolgends blijft hij hangen op de foutmelding dat de prosessor niet herkend word.

zijn er nog mogelijkheden om de bios te updaten? wat kan ik nog meer doen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 23:51 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Probeer van iemand anders een processor te lenen om je bios te flashen? Of vraag in een computerzaak of ze het bios voor ze willen flashen met een goede processor?

[ Voor 8% gewijzigd door Borizz op 13-02-2006 23:53 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik heb een venice E6 en heb ook bios 1.2 gedraait en geen probleem ondervonden, verder heb ik nu ocwb1 die is op bios 1.0 gebaseerd en heb verder alle biossen geprobeerd en geen enkele gaf problemen. :?

Net als hier boven al is gezegt en volgens mijn zit er ook niks anders op dan een andere cpu lte enen en daarmee een bios flash uitvoeren.

Heb je ook al de jumper van de cpu na gekeken die hele grote rij boven de uitbreidings sloten, en een bios reset uitgevoerd?

[ Voor 44% gewijzigd door mad_max234 op 14-02-2006 00:03 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ik neem aan dat je wel eens geprobeerd hebt de cmos te clearen?
Als je echt niet voorbij de POST geraakt, zul je recovery strategieën voor je bios moeten gaan toepassen. Hoe dat in zijn werk gaat verschilt van type (merk) bios en is te vinden in een od andere faq hier, op de site avn de maker van je bios (ami, award,...), in de manual van je moederbord of op de site van asrock.

succes :)

Verwijderd

Topicstarter
die rij jumpers bij boven het uitbreidingsslot zijn voor de future_cpu_port1, hier kan ik denk ik nix mee. de cmos heb ik idd al een keer gewist.

ik zal eens kontakt opnemen met cool-prices, eens zien of zei me verder kunnen helpen.
word vervolgd.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:32
Dit is een probleem wat bij de meeste 939 bordjes van Asrock voorkomt. Bij een 939S56 moest er ook een nieuwe BIOS opgezet worden voor een nieuwe stepping van een 3000+(wel gewoon een Venice). Dit heb ik gelukkig met een andere 3000+ kunnen doen, die nog de oudere Venice stepping had. Je MOET echt een andere CPU hebben om te kunnen flashen

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 00:31:
die rij jumpers bij boven het uitbreidingsslot zijn voor de future_cpu_port1, hier kan ik denk ik nix mee. de cmos heb ik idd al een keer gewist.

ik zal eens kontakt opnemen met cool-prices, eens zien of zei me verder kunnen helpen.
word vervolgd.
Bij sommige mensen stonden deze verkeerd toen ze hem uit de doos haalden je meot alles altijd ff uitsluiten, maar volgens mijn hadden deze ook andere symptomen net of het bordje D.O.A was.

Maar ik vind het wel raar dat ik er geen last van heb, heb namelijk ook een venice E6. :?
en mijn bordje kwam met 1.1 bios.

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 14-02-2006 01:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
m'n moederbordje is weer terug. de bios is ge-update naar 1.60. processor word nu gewoon herkend.
Pagina: 1