Toon posts:

Detect Popup Blocker Script

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben op het moment bezig met een site waar ik onder andere een soort van mediaplayer wil laten openen in een popup venster.

Aangezien de laatste tijd steeds meer een popup blocker gebruiken wil ik de bezoekers hiervan op de hoogte houden d.m.v een script dat aangeeft wanneer de popup met hierin de mediaplayer niet kan worden geopend.

Ik heb gezocht en kwam tegen een scriptje aanlopen wat wel aangeeft dat er een popup venster wel of niet wordt geblokkeerd door een diverse popup blocker. Dit gebeurt al bij het laden van de pagina. Wat ik dus wil is, ik heb een button (mediaplayer.gif) wanneer ik hier op klik dient het venster zich te openen en de zo nodige melding dan te geven. Ik heb al diverse dingen geprobeerd, maar ik ben niet echt handig met javascript

Iemand die mij hierbij wil helpen? De bedoeling is dus dat het scriptje niet werkt bij het laden van een pagina (zoals ie het nu wel doet) maar wanneer ik pas het scherm open d.m.v te klikken op de button MediaPlayer.

Hier is de source code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>PopUp Test :: </title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
[img]"buttons/muziekplayer_1.gif"[/img]
<script language="javascript">
result = window.open("mediaplayer.htm", "mediaplayer", "width=400, height=260, location=no, menubar=no, status=no, toolbar=no, scrollbars=no, resizable=no");
if (result != null) htm = "is not blocking";
else htm = "is blocking";
document.write(htm);
</script>
</body>
</html>

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Een popup die wordt geopend door een klik van een gebruiker, wordt volgens mij door alle popup blockers toegestaan hoor?
Dit kan met het volgende javascript:
code:
1
2
3
function openWindow() {
  result = window.open("mediaplayer.htm", "mediaplayer", "width=400, height=260, location=no, menubar=no, status=no, toolbar=no, scrollbars=no, resizable=no");
}

+ html code:
HTML:
1
<a href="javascript://" onclick="openWindow();">Mediaplayer openen</a>

Dat had je zelf ook wel kunnen vinden met google... (of een andere zoekmachine)

If I can't fix it, it ain't broken.

• explorer007
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-12-2024
Borizz schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:52:
Een popup die wordt geopend door een klik van een gebruiker, wordt volgens mij door alle popup blockers toegestaan hoor?
Dit kan met het volgende javascript:
code:
1
2
3
function openWindow() {
}

+ html code:
HTML:
1
<a href="javascript://" onclick="openWindow();">Mediaplayer openen</a>

Dat had je zelf ook wel kunnen vinden met google... (of een andere zoekmachine)
denk neit dat deze oplossing werkt aangezien de mediaplayrer een onderdeel is van de nieuw te openen pagina. vanuit deze nieuwe pagina zal het dus de bedoeling zijn dat de mediaplayer automatisch doorlaad.. wat dus zonder muisklikken realiseerbaar zou moeten zijn (zonder dat de pop-up blocker alles ontregeld. Hoe dat kan weet ik helaas niet.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
explorer007 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:00:
[...]

denk neit dat deze oplossing werkt aangezien de mediaplayrer een onderdeel is van de nieuw te openen pagina. vanuit deze nieuwe pagina zal het dus de bedoeling zijn dat de mediaplayer automatisch doorlaad.. wat dus zonder muisklikken realiseerbaar zou moeten zijn (zonder dat de pop-up blocker alles ontregeld. Hoe dat kan weet ik helaas niet.
Tuurlijk kan dat wel de mediaplayer is toch odnerdeel van de pagina die je in de popup opent.. Ik vind jou redenering nogal krom, zeker als je zelf geen oplossing biedt.

If I can't fix it, it ain't broken.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-04 21:36
Weet je zeker dat je een echte popup wilt? Is een divje niet voldoende?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:51

crisp

Devver

Pixelated

De meeste browsers laten de gebruiker wel weten dat er een popup geblokkeerd is, inclusief mogelijkheid om de popup toch te openen. Verder worden door de user geinitieerde popups doorgaans niet geblocked.
Eea is echter compleet afhankelijk van de gebruikte software aan de gebruikerskant; er is dus ook niet echt een eenduidige manier om te detecteren dat een popup wordt geblocked, hoewel een soort van 'report home' vanuit de popup zelf misschien nog wel de meest betrouwbare methode is. Als zo'n call vanuit de popup niet binnen x tijd plaatsvind na openen kan je er wellicht vanuit gaan dat de popup geblokkeerd is ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1