[adsl]Speedtouch 716

Pagina: 1
Acties:
  • 1.188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wagenus
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:55
Hoi,
Ik heb bij m'n nieuwe internet abo een Speedtouch 716 Wireless modem gekregen (software versie 5.3.2.6.0) alleen 't probleem is dat ik geen default server in kan stellen (port forwarding werkt wel).
De KPN FAQ zegt het volgende:

Kan ik een DMZ (default server) instellen?

Ja, u kunt een DMZ in stellen. Wanneer u een DMZ instelt zal de betreffende PC het publieke IP-adres krijgen. Alle overige aangesloten PC's zullen met NAT blijven werken. De volgende stappen beschrijven hoe u dit instelt.

Start een webbrowser en typ 192.168.1.254 in de adresbalk van de browser. De beginpagina van de ADSL Wireless modem verschijnt.

# Klik in het menu op Home Network.
# Klik in het menu op Devices.
> U komt in het scherm Local Network Devices.
# Klik onder Pick a task... op Assign the public IP address of a connection to a device.
> U komt in het scherm Assign the public IP address of a connection to a LAN device.
# Klik in de tabel Internet Service op Edit.
# Selecteerd onder Device de PC waar het publieke IP-adres aan toe moet worden gekend.
# Klik op Apply.

Alleen... Ik zie helemaal geen edit button, de Speedtouch zegt "Not assigned and no compatible device found" als commentaar bij mijn internet verbinding die ik aan de pc wil toewijzen.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~burned/stouch/3.JPG

Hier een overzicht van het netwerkje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~burned/stouch/2.JPG

En van de pc die ik als default server wil hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~burned/stouch/1.JPG

Thomson heeft weer wat verbeterd aan de gebruiksvriendelijkheid, de 510 die ik hiervoor had was lekker makkelijk wat betreft de geavanceerdere functies. :9

Hopenlijk weten jullie wat _/-\o_

Mvg,

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

Manual van Thomson zelf bekeken?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Het is wel belangrijk dat de IP adres van je PC automatisch door de speedtouch wordt toegekend. Staat er in de PC een fixed IP adres dan zegt de speedtouch dat er geen compattible device aanwezig is.

• Wagenus
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:55
Ja, hij doet het nu. :) Ik heb even op 'herstellen' geklikt bij mijn netwerkverbinding (die overigens wel een ip van de speedtouch gekregen had :S)
Bedankt voor de hulp :D

Verwijderd

Even een andere vraag.

Ik overweeg om een 716 te kopen omdat deze volgens mij de beste waarde voor zijn geld biedt bij modems die alles hebben (adsl2+, switch, w/l, voip, router, etc.).

Nu is mijn vraag: als ik ooit in de toekomst eens naar kabel overstap, kan ik dan van de 716 het modem uitschakelen en de 716 slechts gebruiken als router?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, want deze routeert alleen via z'n ADSL interface.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Onzin, je kan perfect een kabelmodem aansluiten op 1 van de ethernet poorten en je WAN traffic daar over laten gaan. Wat meer configuratiewerk want de default settings zijn natuurlijk gemaakt met het oog op een ADSL verbinding maar het is zeker mogelijk.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

TaXaN: je kan een modem niet zomaar in een switchpoort prikken en er dan met meerdere PC's gebruik van maken. Daar moet toch echt een router tussen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
De ST716 modem heeft een router ingebouwd.
Haal bijvoorbeeld ethif4 onder de bridge uit, plak er een IP interface op en zet 'm in de WAN groep, activeer dhcpclient erop en zorg dat er een default route ligt naar die interface. Plug de kabelmodem in op ethernet poort 4 en je pc's in de andere poorten en klaar is ie.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als dat kan met die 716 is dat wel een verbetering ten opzichte van de 510 UFO's .

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 12:20
TaXaN schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:30:
De ST716 modem heeft een router ingebouwd.
Haal bijvoorbeeld ethif4 onder de bridge uit, plak er een IP interface op en zet 'm in de WAN groep, activeer dhcpclient erop en zorg dat er een default route ligt naar die interface. Plug de kabelmodem in op ethernet poort 4 en je pc's in de andere poorten en klaar is ie.
Kun je misschien in wat meer detail uitleggen hoe dit moet. Er is weinig informatie over te vinden.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 12:20
ja die had ik ook wel gevonden. Maar hoe maak ik nou een DMZ aan en koppel daar bijvoorbeeld poort 4 aan om dit te scheiden van de rest van mijn netwerk.
Pagina: 1