iets piept er in mn kast

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
ik heb een heel vaag probleem, af en toe geeft mijn pc een vreemd piepje, het is heel zacht maar toch flink irritant, het is iig niet de mobo speaker want die heb ik er al een keer uitgetrokken...Ow ik heb ook opgemerkt dat het piepje voorkomt als ik mijn browser minimaliseer en dan weer maximaliseer en vice versa, en nee het is niet mijn monitor want hij piept ook wel eens als ik dat niet doe:P Iemand een idee?

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-01 19:03
ik heb zoiets met mijn muis.

als ik er mee scroll. dan piept mijn koptelefoon wat.

en draai hem eens open en zet hem aan??

Verwijderd

Is het misschien je muis ?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 18:37
je geluidskaart? of je netwerkkaart?

sorry, maar als je niet aangeeft je nou hebt gezocht, of welke onderdelen je in je pc hebt, dan wordt het een kwestie van gokken

PSN: djmurcielago

• XNightmare
Netwerkkaart is onboard, geluidskaart is het niet want die heb ik er ook al een keer uigehaald, nee mn muis is het ook niet...

mobo: asus a7n8x-x
proc: amd xp 3200+
videokaart: inno3d geforce 5700 256mb
geluidskaart: een heeele oude van creative
voeding: Hiper r-type modular 580W

[ Voor 40% gewijzigd door XNightmare op 13-02-2006 22:30 ]

Verwijderd

als mijn proc gaat werken gaan mijn condensatortjes eenbeetje piepen :9 best geinig.
Maar ik heb ook een brak mobo-->ECS nForce4 A-939
Het zijn van die dikke groen/zwarte condensatoren.

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Mijn moederbord piept altijd (hele hoge toon) als er stroom op m'n pc staat (ook als hij uitstaat dus). Het is volgens mij een spoel :)

• XNightmare
dus het zou zo'n btje van alles kunnen zijn :P

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

videokaart.. heb ik ook bij mijn gf 6800le. Tenminste ik denk dat het daarvanaf komt. het is iig op dezelfde momenten als jij. ik erger me er niet meer aan :)
Ook komt er af en toe een iritante peip van mij Northbrige af.. maar dat is alleen bij zware netwerkbelasting

No signature required.

• kami124
Murcielago schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:25:
je geluidskaart? of je netwerkkaart?

sorry, maar als je niet aangeeft je nou hebt gezocht, of welke onderdelen je in je pc hebt, dan wordt het een kwestie van gokken
XNightmare schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:28:
Netwerkkaart is onboard, geluidskaart is het niet want die heb ik er ook al een keer uigehaald, nee mn muis is het ook niet...
hij vroeg om meer info zoals je ziet. en dat doe ik nu ook.

doe je kast eens open en open die browsers (of het gene waardoor het komt) spits je oren en zeg waar het ongeveer vandaan komt.

laat wat fans stilstaan door ze met je vinger ze te stoppen en probeer het dan nog eens of je een geluidje hoort.

gewoon wat meer info.

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

Piepende geluiden komen meestal van de mosfets, of dergelijk soort spoelen waar enige resonantie optreedt, probeer te achterhalen welke het is, en corrigeer het creatief B)

MSI GX660R for the win!

• XNightmare
ja das een goeie, zal ik morgen eens doen tis nu een btje te donker op mijn kamer, khad niet gerekend op zulke snelle replies:P
Egg schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:32:
Piepende geluiden komen meestal van de mosfets, of dergelijk soort spoelen waar enige resonantie optreedt, probeer te achterhalen welke het is, en corrigeer het creatief B)
en wat bedoel jij met creatief?? Ik ben namelijk niet zo'n modder en heb mn mobo dr al een paar keer mee verkloot in een poging tot:P

[ Voor 63% gewijzigd door XNightmare op 13-02-2006 22:34 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 16:58
waarchijnlijk een elco of een spoel. die spoelen kun je redelijk dempen door er iets van kit op te spuiten wat het geluid absorbeert. die elco's weet ik zo niet...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• XNightmare
DaNiEl KuNsT schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:33:
waarchijnlijk een elco of een spoel. die spoelen kun je redelijk dempen door er iets van kit op te spuiten wat het geluid absorbeert. die elco's weet ik zo niet...
iemand mss een plaatje van zo'n ding?? :P ja sorry hoor ben echt een electronica noob..

• m0nkey
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik had het met m'n vorige muis, blij dat dat weg is (gewoon heen en weer bewegen, komt er geluid uit de boxen, heel zacht & hoog maar toch flink irritant :r )

• kami124
XNightmare schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:35:
[...]

iemand mss een plaatje van zo'n ding?? :P ja sorry hoor ben echt een electronica noob..
Afbeeldingslocatie: http://www.schepjeparadijs.nl/caduceus/p4110090_sm.jpg

next time use google ;)

met een spoel maak je de volts anders dacht ik.

kweet er zelf ook weinig van

• kami124
m0nkey schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:38:
Ik had het met m'n vorige muis, blij dat dat weg is (gewoon heen en weer bewegen, komt er geluid uit de boxen, heel zacht & hoog maar toch flink irritant :r )
kheb het nu ook niet meer.

was wel vaag eigenlijk :S.

• XNightmare
ik denk niet dat dat gaat passen, ik zag wel een zwarte cilinder met wat draadjes eromheen op mijn mobo, zou dat er 1 kunnen zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door XNightmare op 13-02-2006 22:41 ]

• kami124
XNightmare schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:41:
ik denk niet dat dat gaat passen, ik zag wel een zwarte cilinder met wat draadjes eromheen, zou dat er 1 kunnen zijn?
is idd een zeer grote uitvoering :P

denk dat dat hem is idd

• XNightmare
k thx voor de hulp tot nu toe, als iemand anders nog iets weet plz post het, ik ga nu pitten:P morgen weer school :O :r
Pagina: 1