ik heb een heel vaag probleem, af en toe geeft mijn pc een vreemd piepje, het is heel zacht maar toch flink irritant, het is iig niet de mobo speaker want die heb ik er al een keer uitgetrokken...Ow ik heb ook opgemerkt dat het piepje voorkomt als ik mijn browser minimaliseer en dan weer maximaliseer en vice versa, en nee het is niet mijn monitor want hij piept ook wel eens als ik dat niet doe:P Iemand een idee?
ik heb zoiets met mijn muis.
als ik er mee scroll. dan piept mijn koptelefoon wat.
en draai hem eens open en zet hem aan??
als ik er mee scroll. dan piept mijn koptelefoon wat.
en draai hem eens open en zet hem aan??
je geluidskaart? of je netwerkkaart?
sorry, maar als je niet aangeeft je nou hebt gezocht, of welke onderdelen je in je pc hebt, dan wordt het een kwestie van gokken
sorry, maar als je niet aangeeft je nou hebt gezocht, of welke onderdelen je in je pc hebt, dan wordt het een kwestie van gokken
PSN: djmurcielago
Netwerkkaart is onboard, geluidskaart is het niet want die heb ik er ook al een keer uigehaald, nee mn muis is het ook niet...
mobo: asus a7n8x-x
proc: amd xp 3200+
videokaart: inno3d geforce 5700 256mb
geluidskaart: een heeele oude van creative
voeding: Hiper r-type modular 580W
mobo: asus a7n8x-x
proc: amd xp 3200+
videokaart: inno3d geforce 5700 256mb
geluidskaart: een heeele oude van creative
voeding: Hiper r-type modular 580W
[ Voor 40% gewijzigd door XNightmare op 13-02-2006 22:30 ]
Verwijderd
als mijn proc gaat werken gaan mijn condensatortjes eenbeetje piepen
best geinig.
Maar ik heb ook een brak mobo-->ECS nForce4 A-939
Het zijn van die dikke groen/zwarte condensatoren.
Maar ik heb ook een brak mobo-->ECS nForce4 A-939
Het zijn van die dikke groen/zwarte condensatoren.
Mijn moederbord piept altijd (hele hoge toon) als er stroom op m'n pc staat (ook als hij uitstaat dus). Het is volgens mij een spoel
dus het zou zo'n btje van alles kunnen zijn
videokaart.. heb ik ook bij mijn gf 6800le. Tenminste ik denk dat het daarvanaf komt. het is iig op dezelfde momenten als jij. ik erger me er niet meer aan 
Ook komt er af en toe een iritante peip van mij Northbrige af.. maar dat is alleen bij zware netwerkbelasting
Ook komt er af en toe een iritante peip van mij Northbrige af.. maar dat is alleen bij zware netwerkbelasting
No signature required.
Murcielago schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:25:
je geluidskaart? of je netwerkkaart?
hij vroeg om meer info zoals je ziet. en dat doe ik nu ook.XNightmare schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:28:
Netwerkkaart is onboard, geluidskaart is het niet want die heb ik er ook al een keer uigehaald, nee mn muis is het ook niet...
doe je kast eens open en open die browsers (of het gene waardoor het komt) spits je oren en zeg waar het ongeveer vandaan komt.
laat wat fans stilstaan door ze met je vinger ze te stoppen en probeer het dan nog eens of je een geluidje hoort.
gewoon wat meer info.
Piepende geluiden komen meestal van de mosfets, of dergelijk soort spoelen waar enige resonantie optreedt, probeer te achterhalen welke het is, en corrigeer het creatief
MSI GX660R for the win!
ja das een goeie, zal ik morgen eens doen tis nu een btje te donker op mijn kamer, khad niet gerekend op zulke snelle replies:P
en wat bedoel jij met creatief?? Ik ben namelijk niet zo'n modder en heb mn mobo dr al een paar keer mee verkloot in een poging tot:PEgg schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:32:
Piepende geluiden komen meestal van de mosfets, of dergelijk soort spoelen waar enige resonantie optreedt, probeer te achterhalen welke het is, en corrigeer het creatief
[ Voor 63% gewijzigd door XNightmare op 13-02-2006 22:34 ]
waarchijnlijk een elco of een spoel. die spoelen kun je redelijk dempen door er iets van kit op te spuiten wat het geluid absorbeert. die elco's weet ik zo niet...
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
iemand mss een plaatje van zo'n ding??DaNiEl KuNsT schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:33:
waarchijnlijk een elco of een spoel. die spoelen kun je redelijk dempen door er iets van kit op te spuiten wat het geluid absorbeert. die elco's weet ik zo niet...
Ik had het met m'n vorige muis, blij dat dat weg is (gewoon heen en weer bewegen, komt er geluid uit de boxen, heel zacht & hoog maar toch flink irritant
)
XNightmare schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:35:
[...]
iemand mss een plaatje van zo'n ding??ja sorry hoor ben echt een electronica noob..

next time use google
met een spoel maak je de volts anders dacht ik.
kweet er zelf ook weinig van
kheb het nu ook niet meer.m0nkey schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:38:
Ik had het met m'n vorige muis, blij dat dat weg is (gewoon heen en weer bewegen, komt er geluid uit de boxen, heel zacht & hoog maar toch flink irritant)
was wel vaag eigenlijk
ik denk niet dat dat gaat passen, ik zag wel een zwarte cilinder met wat draadjes eromheen op mijn mobo, zou dat er 1 kunnen zijn?
[ Voor 6% gewijzigd door XNightmare op 13-02-2006 22:41 ]
is idd een zeer grote uitvoeringXNightmare schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:41:
ik denk niet dat dat gaat passen, ik zag wel een zwarte cilinder met wat draadjes eromheen, zou dat er 1 kunnen zijn?
denk dat dat hem is idd
k thx voor de hulp tot nu toe, als iemand anders nog iets weet plz post het, ik ga nu pitten:P morgen weer school
Pagina: 1