Barcodes op gele licentiestickers

Pagina: 1
Acties:

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Hoi!

Omdat ik nogal een boel PC's moet voorzien van een geldige Windows-licentie dacht ik snugger te doen en de licentie met een barcode-lezer in te lezen. In plaats van de wel bekende reeks van een aantal keer een vijfcijfer/lettercombinatie geeft de barcode echter een 14-cijferig getal weer.

Weet iemand hoe de Microsoft-licentiecodes om te zetten zijn naar dat getal, en/of andersom?

Het gaat me er hoofdzakelijk om dat ik snel kan zien of een bepaalde licentie al eerder is gebruikt, en dat kan op deze manier wel. Ik zou alleen ook graag van de al geinstalleerde PC's willen weten welke licentiecode er gebruikt is.

Daarnaast ben ik natuurlijk ook immens nieuwsgierig. :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
je kan dmv van de juiste software achterhalen welke keys zijn gebruikt voor de installatie. (oa Belarc advisor)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-03 11:55

ThaHandy

Discovery Channel

ah. ik had de vraag verkeerd gelezen :/

hoogstwaarschijnlijk kan je dat instellen in de barcodescanner, dat het bij die type barcode een streepje na de 5e, 8e en de 11e er een streepje bij zet. Alleen is dat veel uitzoekwerk/scanner-programeer werk :X en de scanner moet het uberhoud wel kunnen

makkelijkste is het softwaremarig op te lossen :)

[ Voor 28% gewijzigd door ThaHandy op 14-02-2006 01:45 ]

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
The_Stickie schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:15:
je kan dmv van de juiste software achterhalen welke keys zijn gebruikt voor de installatie. (oa Belarc advisor)
Ja, dat snap ik. Maar dat is de key, niet de waarde van de barcode. Vandaar dat ik zoek naar de relatie tussen de barcode en de cijferlettercombinatie die we product key noemen.

En ThaHandy: Het is een numerieke barcode. Ik zie geen enkele voor de hand liggende relatie tussen die cijfers en de product key die er boven staat. Ik denk dus niet dat het programmeren van de barcodescanner de oplossing gaat bieden. Maar toch bedankt. ;)