https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Ik denk inderdaad niet dat dell ook maar enige vorm van overklokken ondersteund. Het is toch een kwestie van je bios doorspitten, en eventueel updaten als er in latere versies dergelijk soort fratsen zijn bijgekomen... (beetje zoekwerk dus)
MSI GX660R for the win!
Maar ik zou eerst eens in je BIOS gaan kijken.
Ik weet zo niet precies sinds wanneer Intel deze beveiliging hanteert.
Doe onderzoek voordat je blaat.blup schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:39:
P3's zijn zowiezo lastig met overklokken....
P3 Katmai's (de 450MHz van de TS is er helaas zo één) zijn idd best lastig om te overklokken, dit komt omdat het cache offdie zat en niet echt meewilde. De nieuwere PIII's (Coppermines) en dan met name de E's (100MHz busspeed) waren geweldige overklokkers. Mijn PIII-700E heeft jaren trouwe dients gedaan op 1080MHz totdat het mobo het begaf
Die-hard Brexiteer
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Check mijn topic even daar staat ongeveer dezelfde vraag maar dan met een P!!! 600 van Compaq
FrankNiejenhuis in: Overclocken van een Compaq Deskpro EP PC 600
Dit kan je ook nog proberen
Techzine Tweak: Merkcomputer overclocken
Ik heb wel de juiste PLL Chip maar bij mij bleef de speed enzo gewoon hetzelfde
In ieder geval succes ermee. Altijd leuk een beetje met wat oudere hardware knutselen
Die-hard Brexiteer
Het is een MoBo uit een Compaq Deskpro EP Series PC600 (Hele mond vol
Het is een Socket 370 Pentium !!! EB Coppermine 256 kb Cache
Die-hard Brexiteer
Ik geloof zelf tot 1,2 ghzKingNothing schreef op maandag 20 februari 2006 @ 08:16:
Mjah socket 370, daar kan dus ook een 1GHz cpu in. Heb je daar al eens voor rondgekeken? Kun je volgens mij wel voor zeer weinig aankomen tweedehands (als je er eentje kan vinden that is)
http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-int-p3.php
1,4 zelfs
[ Voor 9% gewijzigd door andreict op 20-02-2006 08:26 ]
Die-hard Brexiteer
Mocht je per-se willen overklokken ipv upgraden, kijk eens naar softwarematige tooltjes, zoals CPUFSB. Maar zoals eerder gezegd, met OEM bakken als DELL heb je weinig kans op succes. Kies in het vervolg gewoon voor een zelfbouw PC.
[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 20-02-2006 09:59 ]
Mn volgende PC wordt idd zelfbouw, ook al is het alleen maar om de prijs
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Je kunt natuurlijk ook een Celeron-T erin steken, dat is 1,4GHz max op 100mhz fsb. Gaat ook prima.BalusC schreef op maandag 20 februari 2006 @ 09:57:
Die P3 450 is ongetwijfeld een Slot1 Katmai. Met de juiste Socket370 (FCPGA2) » Slot1 converter kun je zelfs de FCPGA2 Tualatins erop prikkenJe hebt enkel de risico dat het moederbord geen 133MHz FSB ondersteunt, wat wordt vereist door de Tualatin.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
En deze processor:
Celeron 800 MHz processoren slot 370 met passieve koeling <-- Marktplaats.nl
Ben je voor ongeveer €15 euro wel klaar, Heb je weer een snelle pc
[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 26-02-2006 16:59 . Reden: Goedkopere linkjes toegevoegd ]