P!!! 450 OC'en?

Pagina: 1
Acties:

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 21:19

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Hallo, ik heb nu dus een PC met een P3 450 en die wil ik overklokken. Ik kan echter niets vinden over hoe het zou moeten, is een Dell optiplex G1 450L+ oid... 256 MB SD-RAM en de verdere standaardmeuk...
Kon niets vinden, weten jullie het?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

In principe gaat het niet veel anders dan normaal, dunkt me. Echter is het een DELL en die willen nog al eens een custom BIOS meeleveren zonder enige overklokopties.

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

ik heb zelf enkele jaren terug een pIII 450 gedurende lange tijd op 600 mhz laten lopen, simpelweg door in de bios de fsb en het voltage wat te verhogen, en een amd athlon koelblok te monteren...

Ik denk inderdaad niet dat dell ook maar enige vorm van overklokken ondersteund. Het is toch een kwestie van je bios doorspitten, en eventueel updaten als er in latere versies dergelijk soort fratsen zijn bijgekomen... (beetje zoekwerk dus)

MSI GX660R for the win!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
P3's zijn zowiezo lastig met overklokken, en als 't een DELL is geef ik je nog minder kans..

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 12:02
Als je in je BIOS geen overklokopties vindt, wil een programma als CPUFSB ook nog wel eens helpen.

Maar ik zou eerst eens in je BIOS gaan kijken.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 10:57

r0b

Daarnaast was Intel vrij vroeg met het vastzetten van de multiplier; waardoor je alleen via FSB kon overclocken. Dus wil je ermee bezig, kijk daar dan eerst naar.

Ik weet zo niet precies sinds wanneer Intel deze beveiliging hanteert.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
blup schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:39:
P3's zijn zowiezo lastig met overklokken....
Doe onderzoek voordat je blaat. :Z
P3 Katmai's (de 450MHz van de TS is er helaas zo één) zijn idd best lastig om te overklokken, dit komt omdat het cache offdie zat en niet echt meewilde. De nieuwere PIII's (Coppermines) en dan met name de E's (100MHz busspeed) waren geweldige overklokkers. Mijn PIII-700E heeft jaren trouwe dients gedaan op 1080MHz totdat het mobo het begaf :)

Die-hard Brexiteer

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
als er niets in 't bios staat voor fsb opties moet je mischien even op je mobo kijken of er daar geen jumpers zijn

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:15
Ik hou dit topic ff in de gaten

Check mijn topic even daar staat ongeveer dezelfde vraag maar dan met een P!!! 600 van Compaq

FrankNiejenhuis in: Overclocken van een Compaq Deskpro EP PC 600

Dit kan je ook nog proberen
Techzine Tweak: Merkcomputer overclocken

Ik heb wel de juiste PLL Chip maar bij mij bleef de speed enzo gewoon hetzelfde :? . Maar heb vandaag nieuwer BIOSje erin gedrukt misschien dat het nu beter gaat O-) .

In ieder geval succes ermee. Altijd leuk een beetje met wat oudere hardware knutselen

• KingNothing
Download anders ff CPUCool, das in Windows de FSB veranderen. Werkt perfect bij die ouwe Compaq's :)

Die-hard Brexiteer

• ThinkPad
Heb CPU-Cool en CPU-FSB geprobeerd, werkt allebei niet. Krijg alleen wat rare strepen in m'n beeld en de PC hangt vast. Ik heb het in zo klein mogelijke stapjes geprobeerd maar van 133 Mhz FSB naar 133.4 Mhz FSB trekt ie al niet :?

Verwijderd

heb je jumpers gecheckt? op die maniet heb ik een 450>600 gedaan......

• ThinkPad
Het moederbord wat ik heb heeft geen jumpers. En de CPU-Speed is standaard al 600 Mhz

Het is een MoBo uit een Compaq Deskpro EP Series PC600 (Hele mond vol >:) )

Het is een Socket 370 Pentium !!! EB Coppermine 256 kb Cache

• KingNothing
Mjah socket 370, daar kan dus ook een 1GHz cpu in. Heb je daar al eens voor rondgekeken? Kun je volgens mij wel voor zeer weinig aankomen tweedehands (als je er eentje kan vinden that is)

Die-hard Brexiteer

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
KingNothing schreef op maandag 20 februari 2006 @ 08:16:
Mjah socket 370, daar kan dus ook een 1GHz cpu in. Heb je daar al eens voor rondgekeken? Kun je volgens mij wel voor zeer weinig aankomen tweedehands (als je er eentje kan vinden that is)
Ik geloof zelf tot 1,2 ghz

http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-int-p3.php

1,4 zelfs

[ Voor 9% gewijzigd door andreict op 20-02-2006 08:26 ]

• KingNothing
Je bedoelt de Tualatin's? Mijn ervaring is dat die niet zonder meer werken op elk moederbord.

Die-hard Brexiteer

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die P3 450 is ongetwijfeld een Slot1 Katmai. Met de juiste Socket370 (FCPGA2) » Slot1 converter kun je zelfs de FCPGA2 Tualatins erop prikken :Y) Je hebt enkel de risico dat het moederbord geen 133MHz FSB ondersteunt, wat wordt vereist door de Tualatin. Maar met een ondergeklokte P!!! Tualatin 1,4GHz 133@100 zit je nog altijd op 1050MHz :)

Mocht je per-se willen overklokken ipv upgraden, kijk eens naar softwarematige tooltjes, zoals CPUFSB. Maar zoals eerder gezegd, met OEM bakken als DELL heb je weinig kans op succes. Kies in het vervolg gewoon voor een zelfbouw PC.

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 20-02-2006 09:59 ]

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 21:19

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Deze bak heb ik gekregen van een vriend, ik zit op het moment krap bij kas (187,23 euro :X )
Mn volgende PC wordt idd zelfbouw, ook al is het alleen maar om de prijs :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:49
BalusC schreef op maandag 20 februari 2006 @ 09:57:
Die P3 450 is ongetwijfeld een Slot1 Katmai. Met de juiste Socket370 (FCPGA2) » Slot1 converter kun je zelfs de FCPGA2 Tualatins erop prikken :Y) Je hebt enkel de risico dat het moederbord geen 133MHz FSB ondersteunt, wat wordt vereist door de Tualatin.
Je kunt natuurlijk ook een Celeron-T erin steken, dat is 1,4GHz max op 100mhz fsb. Gaat ook prima.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• ThinkPad
Als je nou deze Slotket koopt: Socket 370 naar slot1 converter card 370CPU 66 tot 133mhz <-- Speurders.nl

En deze processor:
Celeron 800 MHz processoren slot 370 met passieve koeling <-- Marktplaats.nl

Ben je voor ongeveer €15 euro wel klaar, Heb je weer een snelle pc 8)

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 26-02-2006 16:59 . Reden: Goedkopere linkjes toegevoegd ]

Pagina: 1