Toon posts:

[JS] Tijdelijk geen selectie van tekst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

Het gaat hier om het TIJDELIJK niet kunnen selecteren van tekst. Ik heb namelijk een soort van Window systeempje, waarbij als je gaat moven, ineens bagger veel tekst gaat lopen selecteren. Nu had ik gelezen dat als je bij de eventhandler een return false; terugstuurd, er nix geselecteerd wordt...

Dat klopt.. in Internet Explorer... maar in FireFox dus niet en kan er eerlijk gezegd niet veel over vinden voor FireFox, andere fora bekeke, google, got.. alleen dit topic gevonden:

http://gathering.tweakers...Cfalse%2Cevent%2Cselectie

In internet explorer werkt het ook netjes, maar in FireFox dus niet.. Iemand een idee?

Thanks!

Verwijderd

Wat is je huidige code?

Ik snap ongeveer wat je bedoelt, maar je legt het een beetje beroerd uit :) Welke eventhandler gebruik je pcies?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat voor code gebruik je precies? Hoe moeten wij uberhaupt oplossingen aandragen ;)

Wellicht ook niet onverstandig om deze FAQ eens door te lezen: [rml][ W&G FAQ] Welkom in W&G: FAQ en Beleid[/rml]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Heb je al een gekeken naar de preventDefault() functie van het event object?

Ik ontken het bestaan van IE.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
if (document.captureEvents){
  document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
  document.onmousedown = function(){ return false; } ;
}else{
  document.onselectstart = function(){ return false; } ;
}

[ Voor 6% gewijzigd door Erkens op 14-02-2006 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het toch duidelijk uitgelegd in de tekst dat ik een return false geef bij de eventhandler, als jullie dat nog een keer willen zien:

code:
1
document.body.onmousemove = function(e) { moveWindow(e); return false; } ;

Maar de oplossing is al gegeven 8)
Erkens schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 12:52:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
  document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
}else{
}
Thanks Erkens! Precies wat ik nodig had!

Verwijderd

Topicstarter
En voor de mensen die het nu in werking willen zien (windows moven):

http://62.195.51.83/alpha/ EDIT: Kheb hem ff weggehaald, ben weer aan het klooien

Commentaar? Bugs? Hou dat voor je ;) :9

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 20:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:39:
En voor de mensen die het nu in werking willen zien (windows moven):
cool stukje code zo ! werkt goed :)

Verwijderd

Als je wilt dat mensen het willen zien, moet je de source posten. Dit is een forum.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:47:
Als je wilt dat mensen het willen zien, moet je de source posten. Dit is een forum.
Ehm? Ik leg de connectie tussen code posten / het laten zien van iets / posten op een forum niet helemaal? Moet alles open source zijn op een forum of wat bedoel je nu?

Bovendien.. de code die ik nu heb is nogal veel, stellen de mods niet op prijs als ik die stuur. En ten tweede, het is javascript... (rechtermuisknop, view source)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:14:
Bovendien.. de code die ik nu heb is nogal veel, stellen de mods niet op prijs als ik die stuur. En ten tweede, het is javascript... (rechtermuisknop, view source)
maar je geeft een linkje zodat wij kunnen kijken, maar vervolgens zet je die achter een password :?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:14:
[...]

Ehm? Ik leg de connectie tussen code posten / het laten zien van iets / posten op een forum niet helemaal? Moet alles open source zijn op een forum of wat bedoel je nu?

Als je een oplossing wilt posten, dan doe je dat door het stukje relevante code te posten. Geen link naar je eigen homepage, aangezien dat ook als gevalletje SPAM kan worden gezien.

Waar Cheatah op doelt is het feit dat je niet een link moet plaatsen naar je homepage, maar alleen de oplossing kan posten. Wij zitten niet te wachten op lappen code en waarschijnlijk zal je code niet zo spannend zijn ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:47:
[...]

Als je een oplossing wilt posten, dan doe je dat door het stukje relevante code te posten. Geen link naar je eigen homepage, aangezien dat ook als gevalletje SPAM kan worden gezien.

Waar Cheatah op doelt is het feit dat je niet een link moet plaatsen naar je homepage, maar alleen de oplossing kan posten. Wij zitten niet te wachten op lappen code en waarschijnlijk zal je code niet zo spannend zijn ;)
Okay, snap ik, hier dan alsnog de oplossing:

Tijdens het moven van een window, disable ik het selecteren van de tekst (onmousedown) en bij de onmouseup enable ik het selecteren van de tekst weer, met behulp van volgende 2 functies:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
    function disableSelect()
    {   
          document.captureEvents(event.MOUSEDOWN);
        }else{
        }    
    }

function enableSelect()
    { 

document.onmousedown = null ;
        }else{
          document.onselectstart = null ;
        }
    }

Je zult denk ik zelf wel moeten kijken als je dit zelf wil implementeren, zo kan ik namelijk makkelijk bij enableselect de onmousedown weer op null zetten, wat een ander natuurlijk misschien niet zomaar kan gaan doen.

Ik zal de server strax wel weer even aanzetten, ik heb namelijk een grid systeempje gemaakt voor meerdere windows, maar de code is niet bepaald gecomment.. als er daar intresse voor is kan ik die coden ook posten, het werkt namelijk uitstekend en is goed te gebruiken met functies om nieuwe windows toe te voegen. (moet ik dat dan in dit topic erbij doen? Of een nieuw topic openenen?)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ondanks dat het geen bijzondere code is, wel gemakkelijk voor de eeuwenoude search :)
Ik zal de server strax wel weer even aanzetten, ik heb namelijk een grid systeempje gemaakt voor meerdere windows, maar de code is niet bepaald gecomment.. als er daar intresse voor is kan ik die coden ook posten, het werkt namelijk uitstekend en is goed te gebruiken met functies om nieuwe windows toe te voegen. (moet ik dat dan in dit topic erbij doen? Of een nieuw topic openenen?)
Mwa, je mag je code hier in posten (iig geen nieuw topic openen speciaal voor je code), maar ik vraag me af of we hier op zitten te wachten :)

Pagina: 1