Toon posts:

S-video out op Mob. x700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de svideo out van mijn mobility x700:
- op het scherm komen trillingen in regenboogkleurtjes, vooral op de witte stukken. Als er in een film bijv. tekst op een scherm staat gaat de tekst ook trillen in kleurtjes. Als ik de svideo scherpte hoger doe komen er meer trillingen met kleurtjes.

Ik heb alle faq's op got doorlopen, hij staat op pal, resolutie op 800*600, refresh rate op 60hz.
Ook heb ik verschillende s-video kabels gebruikt en verschillende scart blokjes. (op een s-video aansluiting op de tv)
Het gekke is dat hij het wel goed doet rechtstreeks op de s-video van een 100 hz breedbeeld, maar niet met het scart blok (s-video, composite, en tulp naar scart). Dan krijg ik weer de trillingen. Dus ik ben geneigd te denken dat het aan 1 specifieke instelling ligt maar ik kan niet uitvinden welke.
Dus ik vraag hier om hulp, en ik begrijp dat er veel topics zijn over tv-out, maar die hielpen mij niet .
met het oplossen. Heb letterlijk een paar uur voor de tv gezeten met internet en heb op got de topics rondgestruind en heb hier en daar een instelling veranderdt, maar het hielp niet.
Ik heb een Acer 1692 laptop.
Alvast bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand het probleem? Ik kom er namelijk nog steeds niet uit :(

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 08:47:
Weet niemand het probleem? Ik kom er namelijk nog steeds niet uit :(
Ik weet het probleem wel.. dat heb je net in je SP uitgelegd.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@DukeBox: Als je niks toe te voegen hebt, hou dan gewoon je mond :(

@Olly: E.e.a. doet het dus wel gewoon goed als je geen scart-blok gebruikt maar het rechtstreeks aansluit? Dan moet het dus in het scartblok zitten he ;)
Moet je dat blok perse gebruiken? Dan zou ik even kijken of ik ergens een blokje kon lenen en daarmee kon testen. verder: heb je op dat scartblok wel aangegeven dat ie s-video moet doorgeven en niet de composiet? Het zou ook kunnen dat de selector die er in zit vuil of geoxideerd is...het klinkt me iig wel in de oren alsof er wat pinnetjes intern contact maken. Maar met een ander blokje is dat ws. opgelost. Testen kun je het iig altijd, zo duur zijn die dingen nou ook weer niet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in de SP staat heb ik een ander scartblok gebruikt waarbij er hetzelfde effect was.
Dus daar kan het niet aan liggen. Maar igg bedankt voor de reply

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 22:31 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
The_Eagle schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:49:
@DukeBox: Als je niks toe te voegen hebt, hou dan gewoon je mond :(
Ik dacht ik help een beetje 'kicken'.. het was zo'n stormlooptopic..
[hoest]zeikerd.. [/hoest]

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor het 'kicken''dan, maar mss is de manier waarop je het doet vijandig voor andere mensen. Ik weet wel dat het een grapje is en ik vind het ook helemaal niet erg hoor! Maar andere mensen mss wel, omdat ze niet de manier waarop het is gepost begrijpen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kicken doe je in principe toch alleen je eigen topic, of als je echt iets toe te voegen hebt :? Da's iig mijn optiek. Maar genoeg daarover, TS heeft een leuk probleem / uitdaging en daar mogen wij in duiken ;)

Het moge inmiddels duidelijk zijn dat het in de SCART zit. In het scart-blok zit het dus niet (dan had je er met een ander blokje geen last van namelijk :P ), dus blijft er nog maar 1 mogelijkheid over en dat is de TV zelf. En dan met name de scart-aansluiting. Wat je zou kunnen proberen is een DVD-speler of videorecorder op diezelfde scart (dus met scart - scart kabel) te hangen en dan te kijken of je daar ook dat effect hebt. Dat HOEFT overigens niet het geval te zijn, maar als het wel het geval is heb je dan wel zo onderhand de schuldige gevonden.
Volgens http://pinouts.ru/data/svhs_scart_pinout.shtml worden bij s-video scart's de pinnen 15, 17 en 20 gebruikt. Daarnaast verder die voor het geluid. Zie hiervoor ook http://pinouts.ru/data/VideoTvScart_pinout.shtml

Mocht het probleem nou niet optreden met een dvd / videorecorder, dan kan het zijn dat de pinnen daarvoor net ver genoeg uit elkaar liggen. Maar zeker met een normale videorecorder (die geen RGB signaal maar gewoon een video-signaal uitzend en dus de pinnen 19 en 20 pakt, zou ik evt het e.e.a aan storing verwachten.
kortom: mijn gok is dat er in de aansluiting van de scart IN de TV ergens iets van een storing opgetreden is. TV openmaken kan veel duidelijk maken...maar dat moet je wel willen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in de sp vergeten te vertellen dat ik het op 3 tv's heb geprobeerd, en alleen op de rechstreekse svideo aansluiting deed hij het goed, zonder de scart blokjes.
Pagina: 1