Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Weet je (toevallig) de settings nog ?
Die begrafenis onderneming heeft het echt op een heel belabberde manier op een bandje gezet... En van mij verw8en ze dat ik wonderen kan verrichten ...
Verwijderd
Met GoldWave =))
Dat werkt echt fantastisch en bijna geen kwaliteits verlies...
Hier is een link voor de shareware versie.
http://download.cnet.com/downloads/0,10152,0-1896426-110-3294744,00.html?gid=16360&url=http%3A%2F%2Fwww%2Egoldwave%2Ecom%2Fgwave421%2Eexe
Het staat bij effects, filter, noisereduction.
Suc6 =))
Ik had een soundforge demo met die plugin gedowned, maar als ik reductie doe gebeurt er van alles, maar aan het bestand is niets veranderd..
Verwijderd
Waar gaat dit over ?A-Open HQ45 (Modded) / ABIT KT7 / Duron 700 @ 900 1,85v @ 27º/33º / GlobalWin Fop38 / 128 MB 133MHz Geheugen / Diamond Viper 770 @ 155-195 / Creative SB AWE64 / Seagate 4,3GB 5400Rpm / Toshiba XM6702B / Plextor 12x10x32A
als iemand tips heeft: mijn icq# 91205427
n.e.o.n.:????Op maandag 22 januari 2001 15:32 schreef koffercomputer het volgende:
[...] n.e.o.n.
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Ik heb die naam aan mijn gemodde kast gegeven
Moet je dus wel een alleen ruis stuk selecteren, daar een ruis-profiel van maken en dat ruis-profiel op het hele bestand toepassen...
Ik gebruik voor dergelijke zaken DART.
(Digital Audio Restoration Tool)
De bediening van 't programma is zwaar k*t, maar de resultaten zijn goed.
je kunt van een stille scene een "noise-print" maken.
Dat is dus zegmaar 't geluid + ruis van de bandrecorder.
Die noiseprint kun je dan gebruiken om die specifieke ruis en storing uit 't geluid te halen.
Experimenteer wel even met de settings, want als 't geluid te schoon wordt, gaat 't klinken alsof je 't onderwater hoort (een soort lichte "wobbel" door 't geluid)
Ter illustratie:
Ik kon na de bewerking een kleine meid horen vragen waar opa nu heen ging, terwijl je dat eerst echt niet kon horen.
voor meer info over DART:
DARTECH, LCC
1-800-799-1692
http://www.dartpro.com
e-mail: info@dartpro.com
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
DART ga ik nu proberen, resultaat lijkt aardig, maar ik wil SoundFOrge ook nog eens proberen.
In ider geval iedereen bedankt voor de snelle reacties! Ik heb weer genoeg tips om een avondje zoet te zijn
In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!
In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!
Je kan ook een stuk of wat stukjes ruis opzoeken en ze aan elkaar knopen met cut & past. Dan krijg je een groter stuk ruis. Dat kan je dan weer voor je ruis profiel gebruikenOp maandag 22 januari 2001 15:40 schreef koffercomputer het volgende:
Het langste stukje ruis dat ik heb kunnen vinden is zo'n 2sec. lang, en als ik dat gebruik krijg ik van die bliep geluidjes door mijn geluid heen.. Ruis is weg, maar er zitten bliepjes in
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein