Toon posts:

kastventilator op cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

ik heb een buget pc (celleron 1.7G) maar het geluid dat de cpu-ventilator produceert, begint me echt op men zenuwen te werken.(zit geen stof in ofzo,dus daar ligt het niet aan)

nu heb ik hier nog een paar stille kastventilatoren liggen, zou ik deze moge gebruiken als cpu vent?
deze ventilatoren hebben wel geen toerenteller, maar mijn pc houd toch geen rekening met de warmte vd cpu om ventilator aan te sturen.dus zie ik hier geen probleem, wel?

denken jullie dat dit zal gaan, of kan ik toch beter een andere ventilator kopen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41
Als je een goede heatsink op je CPU zet dan moet dat best kunnen. Een fan direct op je CPU plaatsen zou ik maar niet doen ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
nene ik laat de heatsink zitten
en zet er enkel een andere ventilator op(de nieuwe zou 80mm zijn terwijl de andere 60mm is, en hij verzet ook nog is veel meer lucht, dus qua koeling zit het wel goed denk ik)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 20:36 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41
Moet geen probleem zijn, als de heatsink van enige kwaliteit is natuurlijk. Gewoon eerst even een paar uur de temperatuur controleren terwijl je de CPU stresst, zolang de temperatuur onder de ~60°C blijft is er niks aan de hand.

Als je een 80mm fan erop zet kan je ook van een 80-60mm verloopje gebruik maken, ik denk dat dat meer effect heeft dan een 80mm fan direct op de heatsink (die voor 60mm bedoelt is) te zetten.

[ Voor 30% gewijzigd door Hahn op 13-02-2006 20:38 ]

The devil is in the details.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Mag niet uitmaken toch?
Als t voltage goed is en de venti er goed om opgezet wordt is t voor mekaar.

Verwijderd

Topicstarter
ok merci

Verwijderd

Ik heb dat ook gedaan op mijn Pentium !!! 550E en ik heb daar geen problemen mee gehad. Maar die werd niet zo warm passief koelen ging net met fan werd hij net warmer dan 25 tot 30 graden celcius.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 20:42 ]

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:49
Die 80mm fan zal makkelijk langs de 60mm heatsink blazen. Je kan dit oplossen door de fan er een stukje vanaf te halen en deze naar de heatsink te richten, of zoals eerder vermeld.. een converter installeren.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
En 2 mogelijkheden he?
Je kunt em op de koeling laten blazen en de warmte van de koeling af laten blazen.
`t scheelt een paar graden, net hoe om je em zet.
Pagina: 1