Sinds een tijdje is mijn PC zo instabiel geworden als ik weet niet wat. Ik heb er geen nieuwe hardware oid ingezet waarna de problemen optraden, dit begon spontaan.
Allereerst de specs:
Allereerst de specs:
- Athlon XP 1700+
- 256MB Kingston DDR
- MSI K7T266 Pro2
- WD 160 GB 7200 RPM
- NVidea Geforce 2 Ti
- Windows XP.
- Goedkope 350W voeding (krijg ik vast gezeur mee hier, maar ik heb niet het idee dat dat het probleem is).
- Soms wil de PChelemaal niet booten, stroom loskoppelen en aankoppelen zorgt ervoor dat het weer werkt. Volgens de ledjes blijft hij hangen op Testing RTC
- Bij het starten van Windows kan hij spontaan gaan rebooten op het Windows scherm
- Soms krijg ik een BSOD, dit komt niet vaak voor en ik heb slechts 1 melding op kunnen schrijven:
MULTIP_IRP_COMPLETE_REQUESTS: Google leidt me naar een site van MS waarop staat dat dit alleen geldt voor Win2k. - Andere BSOD's, een was in de trend van MULTIPLE_IRQ_REQUESTS oid. Totaal 4 verschillende BSOD-meldingen gehad, maar vergeten op te schrijven... Sorry.
- Windows kan spontaan gaan rebooten, zonder stress op de CPU.
- Vage software fouten, bijv. Windows Media Player kan vastlopen bij het overgaan naar een volgend nummer, FF loopt op willekeurige momenten vast
- De bovenste USB-poorten op mijn mobo doen het niet.
- PS-2 poort muis doet het niet
- Windows opnieuw installeren
- FSB omlaagschroeven van 133 naar 100
- Geheugen getest
- 1 bankje oud no-brand geheugen verwijderd (en dus alleen de kingston laten zitten)
- Harde schijf meerdere malen getest met het tooltje van WD.
- Temperaturen gecheckt; echter, dat lijkt me niet logisch, aangezien hij het soms ook langer kan doen.
- Troubleshooter hier bekeken, maar daar niets in kunnen herkennen (behalve de FSB omlaag)
- DVD-rom & DVD-brander losgekoppeld.
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 20:19 ]