Navigatie PDA of TomTom Go

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wie o wie kan mij helpen met de volgende keuze. Ik heb genoeg op google en op diverse forums gezocht. Ik kan echter nog steeds niet door tot kopen van een navigatie systeem.

Ik heb hiervoor een MDA compact gehad met TomTom 5 (orig. cd) en bleutooth GPS antenne van Acore. De MDA en GPS heb ik inmiddels via marktplaats.nl verkocht. TomTom op cd heb ik nog in mijn bezit.

Ik gebruikte het ding alleen voor navigeren. Ik irriteerde me echter mateloos aan het telkens opnieuw installeren van tomtom omdat ik de baterij te lang leeg liet.

Ik wil een navigatiesysteem zoals Tomtom GO gewoon aanzetten adres invoeren en wegrijden. Ik heb echter van een kennis gehoord dat er PPC's te koop zijn met Tomtom en interne GPS die je niet telkens opnieuw hoeft te installeren ook was de baterij helemaal leeg (Na het laden dus direct weer tomtom beschikbaar). Voordeel hiervan schijnt de prijs te zijn en het feit dat je een Pocket PC voor andere doeleinden kan gebruiken. Nou hoef ik niet perse een PPC te hebben maar als het goedkoper is een tomtom go dan is dat beter.

Verder zijn dit mij eisen/wensen/behoeften:

- opstarten en direct navigeren
- kaart van heel europa
- prijs tussen de 300 en 400 euro

ik ga zelf nog verder zoeken naar mogelijkheden maar ik hoop dat een van jullie ervaringen kan delen of tips hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

HP heeft diverse PPC's met ingebouwde GPS en/of telefoon, zodat je inderdaad alles in 1 hebt. Prijs is er dan ook wel naar. HP hw6500 series kosten je al ruim 500 tot 700 euro. Maar dan heb je wel wat :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Microkid schreef op maandag 13 februari 2006 @ 20:02:
HP heeft diverse PPC's met ingebouwde GPS en/of telefoon, zodat je inderdaad alles in 1 hebt. Prijs is er dan ook wel naar. HP hw6500 series kosten je al ruim 500 tot 700 euro. Maar dan heb je wel wat :)
Maar als je de batterij te lang leeg laat hoef je niet alles opnieuw te installeren als je hem na een aantal dagen of weken weer oplaad en opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nee, met de nieuwe HP Ipaps niet meer. Die schrijven alles in flash rom, zodat je bij een lege accu niet alles kwijt bent. De oudere (zoals ik zelf heb, Ipaq 2210) hebben dat "probleem" nog wel. Maar het is natuurlijk zowiezo verstandig hem regelmatig op te laden, bijvoorbeeld in een car kit.

[ Voor 21% gewijzigd door Microkid op 13-02-2006 20:10 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Microkid schreef op maandag 13 februari 2006 @ 20:07:
Nee, met de nieuwe HP Ipaps niet meer. Die schrijven alles in flash rom, zodat je bij een lege accu niet alles kwijt bent. De oudere (zoals ik zelf heb, Ipaq 2210) hebben dat "probleem" nog wel.
Waar kun je deze HP lpaps vinden. Ik blader nu op de site van HP en vond de volgende:

HP iPAQ rx1950 navigator
• Aantrekkelijk geprijsd, gebruiksvriendelijk en efficiënt GPS-navigatiesysteem voor de auto met draadloze Pocket PC-functionaliteit.

Ik kan echter nergens vinden of je hier je eigen tomtom op kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08
Garmin i-serie al eens bekeken? Compact, degelijk, niet te duur.

Ik heb momenteel ook een PDA-TT5 combo maar als m'n PDA het een keer gaat begeven dan ga ik ook voor een dedicated oplossing. Het gezeik met "GPS niet gevonden" en "fout in route", vaak soft-resetten en dat soort ellende ben ik echt beu. Ik gebruik de PDA ook echt alleen voor navigatie, dus de rest is overbodig. Ook kun je een dedicated oplossing eens aan je vrouw/vriendin/ouders/... meegeven, dat hoef ik nu niet te doen.

[ Voor 28% gewijzigd door catchingfire op 13-02-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
De Garmin is helaas zonder europakaart en zonder touch-screen scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Diamond AT schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:24:
De Garmin is helaas zonder europakaart en zonder touch-screen scherm.
? Ik weet niet waar je die info vandaan haalt maar als ik ff Google op "Garmin i3" zie ik meteen:

http://www.planet.nl/plan...ontentid=679934/sc=b9b008 :
Het beeldscherm is bovendien ook nog eens touchscreen.
http://www.portablegear.nl/reviews/Garmin_StreetPilot-i3.htm :
De bediening van de PDA vindt plaats met het touchscreen.
http://www.gps-garmin.nl/streetpilot_i3.html :
De StreetPilot i3 beschikt verder over een basiswegenkaart van geheel Europa zodat gebruikers ook buiten het regionale detailgebied kunnen reizen over de hoofdwegen.
Afbeeldingslocatie: http://www.gps-garmin.nl/pt-spi304a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Klopt helemaal en bedankt voor de info Stefimke. Ik had dit echte niet op de site van Gramin zelf kunnen herleiden. Alleen jammer dat er geen totale kaart van Europa op zit. Maar wel een overweging waard. Nog andere suggesties ook van iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandstorm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-04 17:30
Wat vermoedelijk een goede oplossing is is de mio 269+ heeft heel europa op een hd van 2,5 gig staan gebruikt dezelfde kaarten als tom tom en is goedkoper dan bijv een tom tom 700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 19:06

Theo

moederbord

als je voor een TT go gaat, jouw TT software draait daar niet op, ook niet de kaarten. (zelf ervaring mee)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:46

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Diamond AT schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:59:
Ik gebruikte het ding alleen voor navigeren. Ik irriteerde me echter mateloos aan het telkens opnieuw installeren van tomtom omdat ik de baterij te lang leeg liet.
Paar dingetjes:

- Een externe gps is makkelijker. Wanneer je een warmtewerende voorruit hebt kan dit veel signaal van een ttgo weghalen.
- Wanneer je een pda met wm2005 hebt heb je geen last meer van leeglopen, data blijft er gewoon opstaan. (Voor veel pda's is wm2005 als upgrade verkrijgbaar.)
- Als je TT op buildinstorage of een losse storagecard installeerd, en vervolgens een backup van je pda er bij plaatst kun je binnen enkele seconden je complete PDA restoren in geval van een lege accu.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
DukeBox schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:21:
- Wanneer je een pda met wm2005 hebt heb je geen last meer van leeglopen, data blijft er gewoon opstaan. (Voor veel pda's is wm2005 als upgrade verkrijgbaar.)
Kun je eens uitleggen hoe een software update ervoor zorgt dat volatile geheugen opeens niet meer volatile is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-06 22:26

Sabbi

je denkt aan mij.

catchingfire schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:12:
[...]

Kun je eens uitleggen hoe een software update ervoor zorgt dat volatile geheugen opeens niet meer volatile is?
Hij verzint het niet, WM2005 heeft namelijk een compleet andere manier van geheugen gebruiken dan zijn voorgangers. Bijna alle pocketPC's hebben een stuk rom over naast het bestruringssysteem waar je je eigen files kan opslaan. (bij ipaq's bv de zgn filestore) Omdat dit op de rom staat blijft het ook bewaard als je de accu eruit trekt. WM2005 gebruikt dit om data op te slaan die je liever niet kwijt raakt, zoals je tomtom proggel, en dat zelfs volledig automatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Mijn dell x50 heb ik ook geupgrade naar wm2005, niet dat ik hem vaak leeg liet lopen maar het is wel zo gemakkelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:25

Duinkonijn

Huh?

Microkid schreef op maandag 13 februari 2006 @ 20:07:
Nee, met de nieuwe HP Ipaps niet meer. Die schrijven alles in flash rom, zodat je bij een lege accu niet alles kwijt bent. De oudere (zoals ik zelf heb, Ipaq 2210) hebben dat "probleem" nog wel. Maar het is natuurlijk zowiezo verstandig hem regelmatig op te laden, bijvoorbeeld in een car kit.
hw6500 heeft dat... helaas ook nog..

voordeel is alleen ten opzichte van de andere dat ik hem kan installeren en activeren via me sd kaartje

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Na veel lees en zoekwerk heb ik vandaag de Mio 268 plus aangeschaft bij Halfords. Er zat een gratis cd bij met alle landen uit (west) Europa. Hij werkt perfect nadat ik hem net heb uitgetest. Ook in de drukke straten zit ik constant op 8 satelieten. Ik raad mensen aan om toch niet blind voor de Tomtom Go te kiezen. De Mio heeft mij 333 euro gekost en is op internet voor 320 verkrijgbaar (zie pricewatch). Ieder bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

goeie keus..

Pagina: 1