Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Matched: woon
Ik krijg binnenkort de beschikking over een lease auto. Nu heb ik besloten daar niet privé in te gaan rijden en ga dus een kilometer registratie bijhouden en een verklaring invullen voor mijn werkgever en de BD

Nu heb ik een kleine vraag. Op de site van de belastingdienst kan ik het volgende vinden over het bijhouden van een kilometer registratoe
de route die de werknemer heeft gereden, als hij niet de meest gebruikelijke route heeft genomen
Uit de Kluwer belasting gids heb ik het volgende gehaald;
Onder gebruikelijke route wordt verstaan de weg die door het meerendeel van de automobilisten op dat traject wordt gevolgd
Nu ga ik dus 200 kilometer ongeveer per dag rijden (heen-en-weer). Via routenet is de kortste route door allemaal dorpjes heen en duurt dus veel langer voor mij. De snelste route is 103 km en de kortste is 89.

Kan ik gewoon de snelste route gaan rijden, aangezien dat wel de meest gebruikelijke is?

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 13-02-2006 19:55 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Geen matches
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

let wel ff op wanneer de BD over woon-werk verkeer als prive kilometers ziet, dit kan verschillen van de zienswijze van het bedrijf zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:09:
let wel ff op wanneer de BD over woon-werk verkeer als prive kilometers ziet, dit kan verschillen van de zienswijze van het bedrijf zelf.
Dat is inderdaad een goeie. Echter per 1 januari 2004 is dit veranderd, alles is zakelijk

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgunner.nl/pics/woonwerk.jpg

uit de Kluwer belasting gids 2005
Woon-werkverkeer wordt als zakelijk verkeer aangemerkt.
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgunner.nl/pics/woonwerk2.jpg
Uit een informatie boekje van een lease maatschappij

[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 13-02-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Gunner schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:13:
[...]

Dat is inderdaad een goeie. Echter per 1 januari 2004 is dit veranderd, alles is zakelijk

[afbeelding]

uit de Kluwer belasting gids 2005

[...]
ah, ok die wist ik nog niet.
(maar ik rijd sowieso meer dan 500km/jaar prive, dus was voor mij nooit van toepassing verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Matched: bijtelling
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:18:
ah, ok die wist ik nog niet.
(maar ik rijd sowieso meer dan 500km/jaar prive, dus was voor mij nooit van toepassing verder)
Precies,dan is het niet interessant, maar voor mij wel dus heb ik het even uitgeplozen. Er zijn veel onbetrouwbare bronnen op internet, en degene die ik gevonden heb lijken me wel okay.

Ik krijg een auto met een catalogus waarde van 36k, dus daar betaal ik niet graag de bijtelling van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Het is niet aan de belastingdienst om te beoordelen welke route je moet rijden. De belastingdienst mag alleen beoordelen of een rit zakelijk of (gedeeltelijk) prive is. Ik kan je wel even een model van een rittenstaat mailen als wilt. Knappe inspecteur die als je dit bijhoudt en en je onder 500 km prive komt bij jou een bijtelling corrigeert.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
HenkieNL schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:18:
Het is niet aan de belastingdienst om te beoordelen welke route je moet rijden. De belastingdienst mag alleen beoordelen of een rit zakelijk of (gedeeltelijk) prive is. Ik kan je wel even een model van een rittenstaat mailen als wilt. Knappe inspecteur die als je dit bijhoudt en en je onder 500 km prive komt bij jou een bijtelling corrigeert.
Graag! dutchgunner bij gmail.com aub!

Pagina: 1