http://www.telegraaf.nl/b...l_verhoogt_uitstoot_.html
Dat ze daar nog een onderzoek naar moeten doen. De de invalshoek bevalt me wel.
Drempel worden te pas en te onpas overal neergezet, met verschillende hoogtes, waarbij het soms lijkt alsof je een keiband moet nemen, en een simpel onderzoek kan daar paal en perk aan stellen. Op dit moment worden allerlei bouwprojecten opnieuw bekeken om te kijken of de norm van fijnstof niet wordt overschreden, echt planten gemeentes nog in alle gemak nog drempels.
Op naar het volgend onderzoek,
Eerste wat ik dacht toen ik het bericht las was, verrassingma 13 feb 2006, 16:50
'Verkeersdrempel verhoogt uitstoot'
ROTTERDAM - Uit onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel blijkt dat verkeersdrempels de uitstoot van fijnstof met 75 procent doen stijgen. Als het aan de VVD in Rotterdam ligt verdwijnen verkeersdrempels daarom uit het straatbeeld.
Volgens het Belgische onderzoek is de toename van fijnstof het gevolg van remmende en weer optrekkende auto's en vrachtwagens bij de verkeersbarrières.
Maatgevend onderzoek
Ook in Rotterdam zijn in ruime mate verkeersdrempels aangelegd. „De bevindingen van het Brussels onderzoek zullen evenzeer maatgevend zijn voor Rotterdam”, aldus maandag de VVD in de Maasstad.
De partij heeft het Rotterdamse stadsbestuur gevraagd het Belgische onderzoek te gebruiken voor een 'nader oordeel over verkeersdrempels'. Ook suggereert de VVD om te kijken naar andere snelheidsbeperkende maatregelen, zoals een intensievere controle met snelheidscamera's.
© 1996-2004 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
Drempel worden te pas en te onpas overal neergezet, met verschillende hoogtes, waarbij het soms lijkt alsof je een keiband moet nemen, en een simpel onderzoek kan daar paal en perk aan stellen. Op dit moment worden allerlei bouwprojecten opnieuw bekeken om te kijken of de norm van fijnstof niet wordt overschreden, echt planten gemeentes nog in alle gemak nog drempels.
Op naar het volgend onderzoek,
Dan zijn we daar binnenkort hopelijk ook van bevrijd.minirotondes verhogen uitstoot fijnstof
[ Voor 4% gewijzigd door Iblies op 13-02-2006 19:34 ]