Toon posts:

[iBook] Mirror screen resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug op mijn iBook ‘ screen spanning doctor’ geïnstalleerd om zo mijn iBook scherm te kunnen weergeven op mijn LCD scherm. Dit is me wel gelukt echter word het scherm gecentreerd op mijn externe scherm. Daarmee wil ik zeggen, als ik de optie mirror selecteer en mijn externe scherm op een resolutie van 1280x1024 instel word het beeld dat ik op mijn externe scherm zie gecentreerd. Met zwarte balken eromheen dus.

Ik kan hem wel gewoon uitbreiden naast het bestaande iBook scherm dus. Dus dat ik gewoon verder naar rechts kan. Dan kan ik hem wel op 1280x1024 zetten en heb ik geen last van een gecentreerd scherm met zwarte balken erom heen.

Is er eimand die weet hoe ik ditzelfde kan bereiken in de mirror modus. Dus een vol beeld op mijn externe scherm? Alvast bedankt.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34

Maximus

There is no substitute

Mirror dan neemt je mac altijd de resolutie van het kleine scherm wat die maximaal aan kan, anders kan het simpel weg niet.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 19:54

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

sinds wanneer kan een iBook in mirror meer dan zijn eigen resolutie van 1024x786, daar is toch zo'n screenspanningshack voor?

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:39
Ja, zoals de TS zegt heeft ie de Screen Spanning Docter gebruikt. Heb je wel de Clamshell mogelijkheid aangezet met het programma?

Daarnaast is SwitchResX een zeer handig programma om je monitoren in te stellen zoals jij het wil.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:54
Mirror -> extern = 1024x768.
Dual -> extern = wat je maar wilt.

Liege, liege, liegebeest!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Wat je wilt kan alleen als je de clamshell mode gebruikt. Dus je laptop dichtgeklapt, wakker laten worden, en dan de resolutie hoger zetten. Daarna kan je hem wel weer open doen, het scherm blijft dan uit.

Hier stond achterhaalde informatie…

Pagina: 1