[DHT Firewalled] Slechte verbinding. (Azureus).

Pagina: 1
Acties:
  • 4.795 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-03 17:23

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb vandaag echt een slechte verbinding! Alleen al om deze topic pagina goed te hebben geladen moest ik 1 x refreshen en ongeveer 80 sec wachten tot die alles geladen had. Met Azureus krijg ik de melding dat mijn DHT geFirewalled wordt. Ik heb op tweakers en google gezocht naar deze termen maar ik kon daar geen oplossing mee vinden.

Mijn verbinding doet het nog redelijk als ik de computer reboot en dan even wat websites bekijk maar als ik Azureus aan zet dan valt MSN uit en de websites duren 5 tot 10 min om te laden. Ook raar is dat mijn upload wel goed zit. Ook is mijn NAT goed.

Waar ligt dan de fout?
Windows XP.
Service Pack 2
Firewall : Die van windows
Antivirus : AVG
Poort = "49152" En deze staat open op de router.

Ow ja, gister had ik deze melding nog niet en ging Azureus wel aardig snel voor deze verbinding (max download 100kb en ik haalde 70 á 80).

//Edit. Als ik op mijn router wil inloggen duurd dat ook 2 min. En een spelletje overzetten (UT2004) duurd ook 48 min.

//Edit1. Ook met AVG en de firewall uit hou ik dezelfde slechte verbinding, ik kan wel internetten maar moet constant mijn verbinding herstellen. En ik heb wel 100.0 mb's en alle pakketen komen aan.

[ Voor 19% gewijzigd door MrVegeta op 13-02-2006 19:54 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Hallo,

voor DHT moet je ook UDP (poort 49152 in jouw geval) openzetten, kun je kijken of je dus zowel TCP als UDP open hebt staan op de router ?

SolutionFinder

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Op mijn router heb ik staan.

Azureus | 49152 to 65535 | Both | 192.168.1.77

Bij both kan ik TCP/UDP kiezen, dus ja ik heb ze wel open staan.
Bedankt voor je reply.

Afbeeldingslocatie: http://img110.imageshack.us/img110/360/error35mf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/1386/error14fs.jpg

Oke, ik heb het geloof ik op opgelost. Maar nu heb ik een NAT/TCP Firewall. Zal nog een keer de instellingen doornemen.

//Edit. Ik heb in mijn router wat andere poorten dicht gezet en nu lijkt het opgelost... raar ding.

[ Voor 62% gewijzigd door MrVegeta op 14-02-2006 11:41 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik weet niet wat voor router je hebt, maar sommige routers hebben problemen met de grote hoeveelheden UDP verkeer die een DHT implementatie kan veroorzaken. Geen idee of je dit nog kunt tunen in Azareus.

-Gaat het ook mis zonder router?
-Welke router?
-firewire upgrade router?
-Heeft AVG een perosnal firewll die het niet aan kan (weet ik niet )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb een Linksys - WRT54G.
Het rare was dat dit probleem over nacht kwam. Dus niemand had er aan gezeten en opeens was het er. Maar ik heb nu even met de Windows Firewall geprutst en Azureus opnieuw in de lijst gezet, net als in de router is het nu het enige programma dat een poort open moet hebben en nu lijkt alles weer te werken. Internet connectie is weer snel, download gaat ook weer hard en overal blije groene gezichtjes.

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02 16:23

Underworld

+1 Inzichtvol

MrVegeta schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 11:43:
Ik heb een Linksys - WRT54G.
Het rare was dat dit probleem over nacht kwam. Dus niemand had er aan gezeten en opeens was het er. Maar ik heb nu even met de Windows Firewall geprutst en Azureus opnieuw in de lijst gezet, net als in de router is het nu het enige programma dat een poort open moet hebben en nu lijkt alles weer te werken. Internet connectie is weer snel, download gaat ook weer hard en overal blije groene gezichtjes.
Beetje een grote kick, maar kan helaas niet anders...

Ik heb precies het zelfde verhaal en ook een WRT54G daarom zou ik graag de TS zijn portforwared page willen zien hoe en wat welke port je gebruikt voor Azureus.

Zou je voor mij een Print screen willen maken?
evt. firmware versie?

mag ook via msn of wat dan ook!

Alvast (Many!) Thnx!

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey, dat is idd een beste kick. Ik ben onderhand overgestapt op een ADSL verbinding dus ik heb geen screens meer voor je.

Maar misschien heb je hier wat aan.

Je kan in Azureus een poort instellen, deze open je in je router en dan zou die de data door moeten laten gaan. En er zijn verschillende sites waarop stap voor stap aan gegeven wordt wat je goede instellingen voor je router zijn. Even zoeken dus.

Succes.

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

MrVegeta schreef op zondag 16 april 2006 @ 00:46:
Hey, dat is idd een beste kick. Ik ben onderhand overgestapt op een ADSL verbinding dus ik heb geen screens meer voor je.

Maar misschien heb je hier wat aan.

Je kan in Azureus een poort instellen, deze open je in je router en dan zou die de data door moeten laten gaan. En er zijn verschillende sites waarop stap voor stap aan gegeven wordt wat je goede instellingen voor je router zijn. Even zoeken dus.

Succes.
Hey das snel!

i know... (i'm an Advanced user :9 ) Dan was het probleem al opgelost ;)

wacht ik maak wel ff een screen:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/portrange.png
Zie je rare dingen er tussen staan, die ik misschien uit moet zetten? (ik denk zelf dat bittorent er uit moet, maar dat lukte net ff niet. Die heb ik nu net ff weg gehaalt, gewoon een nulletje bij de port nummers invullen ;) nog geen resultaat what so ever.

b.t.w. ik had Azur1 op both staan, maar heb ze toch maar voor de zekerheid 2x aangemaakt voor zowel TCP als UDP.
DMZ staat aan, geen standaard firewall troep op m'n pc/router, alleen de VPN Passthrough staan aan.
Trouwens bij mij is het probleem wel minder erg wat jij had, alle lampjes branden groen behalve dan die gele DHT Firewalled, ook kan ik gewoon normaal datatransferen werkt allemaal perfect, alleen de snelheid qua bittorent is dus zwaar crap :(

[ Voor 29% gewijzigd door Underworld op 16-04-2006 01:12 ]

• Xiander
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-02 21:12
Ik heb ongeveer dezelfde configuratie, alleen zit ik achter twee van zulke routers.

Kies eerst en vooral een andere poort, zie ook deze link.

Haal die bittorrent uit uw port forwarding en voor azureus moet er maar één entry zijn en die moet op both staan.

Upgrade de firmware van je router (zorg dat je dit over een bedrade verbinding doet!). Ik weet niet of de WRT54G standaard UPnP ondersteund, maar met deze aangepaste firmware doet hij het zeker. Ik heb deze toevallig net vandaag in mijn router geflasht en hij doet het uitstekend. Als je UPnP wil gebruiken moet je wel zien dat je in Azureus de plugin ervoor hebt geïnstalleerd (maar ik denk dat die standaard geïnstalleerd is).

Dan zou het moeten werken. Bij mij duurt het wel een tiental minuten voor de "DHT firewalled" weg gaat. Bij de trackers kan er soms ook lang "OK (dht:)" staan.

Typ voor GoT!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

xiander schreef op zondag 16 april 2006 @ 01:49:
Ik heb ongeveer dezelfde configuratie, alleen zit ik achter twee van zulke routers.

Kies eerst en vooral een andere poort, zie ook deze link.

Haal die bittorrent uit uw port forwarding en voor azureus moet er maar één entry zijn en die moet op both staan.

Upgrade de firmware van je router (zorg dat je dit over een bedrade verbinding doet!). Ik weet niet of de WRT54G standaard UPnP ondersteund, maar met deze aangepaste firmware doet hij het zeker. Ik heb deze toevallig net vandaag in mijn router geflasht en hij doet het uitstekend. Als je UPnP wil gebruiken moet je wel zien dat je in Azureus de plugin ervoor hebt geïnstalleerd (maar ik denk dat die standaard geïnstalleerd is).

Dan zou het moeten werken. Bij mij duurt het wel een tiental minuten voor de "DHT firewalled" weg gaat. Bij de trackers kan er soms ook lang "OK (dht:)" staan.
hmm ah thnx!
't is ook een vrij nieuwe firmware zie ik:
Feb 3, 2006

Die ga ik zeker proberen, ik neem aan dat de antenne boost er ook nog bij zit?
Die plugin had ik idd geinstalleerd.
Ik deed het zelf altijd over een wireless verbinding (gewoon luiheid om ff naar beneden te lopen ;) ) niets aan het handje.

Edit
Toch maar niet gekozen voor andere firmware, de rest doet het namelijk prima, en zo slecht is deze versie die ik nu heb niet eens.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/portforwarding.png
Whoo gelukt, het gaat nu gelijk een stuk sneller 90 kb/sec, maakt het nog wat uit of het smiletje blauw is? http://azureus.aelitis.com/wiki/index.php/Torrent_health volgens mij niet he ;)

Damn ik haal nu gewoon snelheden waar ik eerst gewoon over droomde!!!

Thnx voor jullie hulp

[ Voor 20% gewijzigd door Underworld op 16-04-2006 10:00 . Reden: editted ]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Het gaat er meer om dat zodra je flasht via Wireless, en je verbinding komt weg te vallen, dat je een gare router hebt ;)
Met een staartje is die kans een stuk kleiner.

Edit:
@ hieronder
En welke van de twee komt vaker voor :P

[ Voor 16% gewijzigd door Banshee op 16-04-2006 10:12 ]

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Banshee schreef op zondag 16 april 2006 @ 09:34:
Het gaat er meer om dat zodra je flasht via Wireless, en je verbinding komt weg te vallen, dat je een gare router hebt ;)
Met een staartje is die kans een stuk kleiner.
Hmm ja, "de hemel kan ook ineens naar beneden vallen" maw. de stroom valt uit, same story.

Verwijderd

ik heb ook last van een gefirewalde dht maar ik kom er niet van af ik heb een befsr41 v4 linksys router alles werk maar alleen die dht blijft geel hij is 1 keer ff groen geweest daarna weer >:)
mijn poort nummer is 40777

dan is mijn volgende vraaag maakt het uit dat hij gefirewalled is nou ja ik hoop dat iemand mij kan helpen ;)

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-01 15:23
Is DHT niet gewoon een kwestie van de juiste poort forwarden en eventuele firewalls configureren?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Haijo schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:49:
Is DHT niet gewoon een kwestie van de juiste poort forwarden en eventuele firewalls configureren?
Ja, tenzij je een router hebt die problemen heeft met grote hoeveelheden udp traffic an allerlei verschillende ip adressen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

|:(
leuk_he schreef op maandag 01 januari 2007 @ 15:14:
[...]

Ja, tenzij je een router hebt die problemen heeft met grote hoeveelheden udp traffic an allerlei verschillende ip adressen.
ik heb upnp in gesteld tcp werkt krijg goede ratio en nat alleen krijg ik die udp niet voor elkaar en ik denk dat hij daardoor die dht firewalleden zonder upnp krijg ik die tcp ook niet goed het is om 8)7 van te worden

Verwijderd

het probleem is op gelost ik weet niet precies hoe maar alles is groen dus goed latersssssssssssssssssssssssssssssssssss

Verwijderd

zou je misschien kunnen achterhalen wat je gedaan hebt bij voorbaat dank
ik heb namelijk precies hetzelfde probleem

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:34:
zou je misschien kunnen achterhalen wat je gedaan hebt bij voorbaat dank
ik heb namelijk precies hetzelfde probleem
nou ik heb portrange forwarding gedaan en dan udp en tcp op both gezet dat staat hier ook ergens in de topic maar nu is het probleem dat alles werkt maar ik krijg nu steeds het bericht netwerk storing een seconde of zo en dan is het weer weg en als ik de router weer op fabrieks inst zet gebeurt dat niet dus ik snap er niet veel meer van

Verwijderd

dus het is nog steeds niet zoals het hoort
ik heb overal groene gezichtjes en groene bolletjes behalved an die DHT firewalled wat ik niet krijg opgelost
heb dat portforwarding gedaan maar dat lost het probleem niet op alleen dat ie nu NAT ok aangeeft

hulp nodig!!

bvd

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:06
Ik zit momenteel ook met het probleem van DHT.

Ik heb nu poort 49152 aangemaakt en op UTP en UDP gezet maar wat kan nu het probleem zijn. Het icon van NAT is nu wel groen....

Router draytek 2900G

Verwijderd

neimand heb poorten geforward voor tcp en udp NAT is oke geeft ie aan maar dus dat is goed
maar nu heb ik DHT firewalled en ik kan DHT ook uitzetten maar hoe komt het dat er een Firewall aangegeven wordt terwijl alles uitstaat???

Verwijderd

Zorg eerst dat je verbinding OK is - test op www.speedtest.nl wat je echte upload snelheid is, en niet wat je ISP je probeert wijs te maken. Noteer de gemeten snelheden
Configureer Azureus met de gemeten snelheden via Tools/Config wizard.
gebruik een poort boven de 49152 (vanaf 49153 dus) en test deze onder Tools/Firewall test
zorg dat NAT groen is... geen NAT -> firewall even uit totdat íe wel groen is, PAS OP een virusscanner kan ook als firewall werken. - ook uit dus. dan poort doorlaten op TCP en UDP en ook port-forwarden indien je een router gebruikt op beide protocollen:. zie www.portforward.com
gebruik geen forced downloading
gebruik torrents die geseed en ge-leeched worden (recente TV episodes hebben over het algemeen een goede swarm)
Nu zou je DHT groen moeten worden kan wel een uur of ltwee duren
Neem foutmeldingen NOOIT letterlijk! - DHT Firewalled betekend NIETS meer dan dat je geen goede verbinding hebt met de swarm/ppers die de DHT beheren. heeft in principe geen bal met je firewall te maken als die goed is ingesteld; het kan door te veel traffic op je lijn komen b.v. (uitval van paketten over UDP of TCP---> "DHT firewalled"

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 22:01 ]

Verwijderd

ik heb het probleem als ik portforward werkt azureus goed maar krijgt ik steeds netwerkprobleem kadel niet goed aangesloten net of de router dan schakelt tussen internet explorer en azureus
of zoiets want als ik dan op zoek ben naar iets op het net duurt het lang of hij kan net werk niet vinden ik hoop dat iemand hier iets voor weet laterssss

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:55:
Zorg eerst dat je verbinding OK is - test op www.speedtest.nl wat je echte upload snelheid is, en niet wat je ISP je probeert wijs te maken. Noteer de gemeten snelheden
Configureer Azureus met de gemeten snelheden via Tools/Config wizard.
gebruik een poort boven de 49152 (vanaf 49153 dus) en test deze onder Tools/Firewall test
zorg dat NAT groen is... geen NAT -> firewall even uit totdat íe wel groen is, PAS OP een virusscanner kan ook als firewall werken. - ook uit dus. dan poort doorlaten op TCP en UDP en ook port-forwarden indien je een router gebruikt op beide protocollen:. zie www.portforward.com
gebruik geen forced downloading
gebruik torrents die geseed en ge-leeched worden (recente TV episodes hebben over het algemeen een goede swarm)
Nu zou je DHT groen moeten worden kan wel een uur of ltwee duren
Neem foutmeldingen NOOIT letterlijk! - DHT Firewalled betekend NIETS meer dan dat je geen goede verbinding hebt met de swarm/ppers die de DHT beheren. heeft in principe geen bal met je firewall te maken als die goed is ingesteld; het kan door te veel traffic op je lijn komen b.v. (uitval van paketten over UDP of TCP---> "DHT firewalled"
wrom zou ik niet geforceerd downloaden wat geeft dat voor problemen of gaat het dan langzaamer ofzo

• Ahavahel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik ben ook al een hele tijd met dat dht-firewalled aan de gang geweest.
Nu ik de laatste upgrade gedaan heb ben ik eruit.

Op de computer waar de DHT-gefirewalled was draaide macafee privacy service. Die troep zorgt er dus voor dat de DHT niet wil werken.

Dus check even of je niet een of ander security programma draaid, en uninstall die applicatie tijdelijk of blijvend. Zorg dan dat je werkt met de nieuwste versie van de applicatie Azureus.

Bij mijn resulteerde dit in een werkende DHT. :)

Nou suc6 ermee! }:O
Prospector

Verwijderd

ik heb een nat probleem nat is gefirewalld maar als ik een nat test doet dan zagt hij nat oke maar toch is hij gefirewalld weet iemand wat ik hiet aan kan doen

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-01 15:23
Nee, mijn glazen bol is stuk.

Ten eerste: Hoofdletters
Ten tweede: Leestekens
Ten derde: Welk programma bedoel je in godsnaam?
Ten vierde: heb je www.portforwaring.com al gechecked?
Pagina: 1