Medion 9800xl terugflashen

Pagina: 1
Acties:

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 12:02
Ik heb mijn medion 9800xl geprobeerd te flashen met de BIOS van een 9800pro. Ik deed dit met Winflash. Toen ik em flashte kreeg ik zwart beeld. Dus ik rebooten, maar weer geen beeld. Ok, flash mislukt. (ik had fast writes uitgeschakeld)
Dus ik booten met een PCI-kaartje en die 9800xl. Ik probeerde toen via Winflash terug te flashen. Dit lukte echter niet, omdat Winflash gelijk aangeeft dat de kaart niet ondersteund wordt. Het PCI-kaartje is een S3 kaart, dus Winflash zal die kaart pakken en dus zeggen dat ie die niet ondersteund.

Hoe kan ik de 9800xl nu terugflashen? Ik heb een back-up van de originele BIOS.

[ Voor 8% gewijzigd door gambr0 op 13-02-2006 19:15 ]

• gambr0
Kan dicht, na 3 keer proberen is blind terugflashen via DOS gelukt.

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Fast writes uitzetten via de bios van je VGA? Dat kan ook gewoon in de bios van je mobo, het kan zelfs softwarematig..

• __xeno__
  • Laatst online: 22:35
bios is ook software matig ;)

• WillemJanJansen
  • Laatst online: 08-10-2025
Je begrijpt me wel ;), in Windows. Ik vraag me nog steeds af waarom die flash nodig was.. Fast Writes dat merk je amper, het geeft soms alleen af een toe een probleempje maar dan kun je binnen de minuut Fast Writes afvinken in de drivers.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:50
de XL is gewoon een vertraagde versie van de pro, misschien dat ie het volledige potentieel eruit wilde halen? ;)

• gambr0
Ik denk dat jullie mij verkeerd begrepen. Omdat ik ging flashen heb ik in de BIOS van mijn mobo Fast Writes uitgeschakeld.

Ik ging flashen van xl naar pro.
Pagina: 1