Toon posts:

Livebox Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik (alweer) problemen ondervind met de Wanadoo Livebox.
Geen idee of dit het goede subforum is, maar ik vertrouw erop dat jullie kunnen helpen. :)

Ik internet nu voor ongeveer 2 maanden met de Wanadoo Livebox, deze is verbonden met een ethernet-kabel naar mijn Dell PC met XP. Deze loopt via de LAN verbinding. Af en toe kapt ie er wel eens mee, maar dat is het probleem niet.

Onlangs heb ik mŽn PC geformatteerd en XP opnieuw geinstalleerd. Echter, ik kan nu niet meer de Livebox installeren. Ik heb de CD gebruikt (2.0) en die geeft aan: "Ethernetkaart werd niet gevonden, controleer of uw LAN-verbinding ingeschakeld is. (Configuratiescherm/ Netwerk- en Internetverbindingen/ Netwerkvernindingen / Dubbelklik op LAN om in of uit te schakelen)"

Het probleem: In het verbindingenmenu staat geen enkele verbinding. Hoe moet ik nu verder?

Ik heb goede verhalen over Tweakers gehoord, dus ik vertrouw op jullie! :*)

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-02 12:03
Heb je je netwerk kaart wel geinstalleerd dan?

Verwijderd

Topicstarter
FicoF schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:10:
Heb je je netwerk kaart wel geinstalleerd dan?
Niet opzettelijk, in ieder geval. Hoe kan ik dat zien?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Rechtermuis knop op Mijn Computer/My Computer dan Beheren/Manage dan naar de device manager (god mag weten hoe dat heet in het nederlands), en kijken of er een mooi geel uitroepteken ergens staat. Als dit bij Ethernet Adapter/Netwerk kaart (oid) staat dan heb je de drivers van je netwerkkaart niet geinstalleerd.

Als het goed is heb je bij je computer een stapel cd's gekregen waarop de drivers te vinden zijn..

Ps. je hebt dus geen problemen met de livebox; maar met je computer.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:31:
Rechtermuis knop op Mijn Computer/My Computer dan Beheren/Manage dan naar de device manager (god mag weten hoe dat heet in het nederlands), en kijken of er een mooi geel uitroepteken ergens staat. Als dit bij Ethernet Adapter/Netwerk kaart (oid) staat dan heb je de drivers van je netwerkkaart niet geinstalleerd.

Als het goed is heb je bij je computer een stapel cd's gekregen waarop de drivers te vinden zijn..

Ps. je hebt dus geen problemen met de livebox; maar met je computer.
Jup, gele uitroeptekens aanwezig. Ga de driver Cd's maar eens doorspitten...

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-01 12:46

zAb

Net

Als je dat gelukt is hoef je de livebox eigenlijk ook niet meer te installeren. De computer zal een ip adres toegewezen krijgen en dan kan je zo het internet op.

.

Pagina: 1