Toon posts:

0X0000007B

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie O Wie kan mij helpen

Ik heb een MSI K8T800 fsr moederbord met SATA Raid onboard 1*160GB en 1*120GB aangekoppeld.

PC.was vervuild dus dacht ik opnieuw installeren, kreeg in eerste instantie na het formatteren melding dat hij de benodigde viamraid bestanden niet kon kopieren dus die heb ik geskipt en later handmatig via een linux bootcd er alsnog opgezet in de correcte Dir.
Installatie ging op dat moment weer verder tot aan de laatste herstart.
Gereboot en Kadootje BSOD 0X0000007B

Hoe kan ik mijn HD's benaderen onder dos om een checkdisk of een bootsector virusscan uit te voeren???

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
ik neem aan dat je winxp hebt?

als je ff gegoogled had kwam je hier

http://support.microsoft.com/?kbid=324103

suc6

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Als ik het zo lees is je HD kapot en/of moet je win xp opnieuw installeren

maar als je het mij vraagt kon je dat vinden zonder Got...

Greyh0und

Verwijderd

Topicstarter
op microsoft dus ook al gekeken die stappen ben ik al voorbij........

Ik tracht erachter te komen of iemand nog andere iedeen heeft....

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:56:
op microsoft dus ook al gekeken die stappen ben ik al voorbij........

Ik tracht erachter te komen of iemand nog andere iedeen heeft....
wat zijn de resultaten van de work around van microsoft? als het fout gaat met die stappen, wat gaat er dan fout?

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

heb je mischien snel geformateerd? (probeer eens gewoon langzaam formateren)

en als je de win xp cd hebt kan je ook een repair uitvoeren en dan krijg je ook een soort DOS voor je neus... (als je dat bedoelt)

[ Voor 12% gewijzigd door Greyh0und op 13-02-2006 19:01 ]

Greyh0und

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu bezig met die bootdiskettes te creeren die heb ik zojuist binnen gehaald.....

Maar hoe kan ik een checkdisk uitvoeren als hij mijn HD's niet ziet (Het is een Raid)

en die vraagdus idem voor de bootsevtor scan?????

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kijk even naar de instellingen van je IDE-controller.
Als ik mijn S-ATA controller instel als AHCO zonder dat de drivers ervan geinstalleerd zijn in Windows krijg ik ook deze foutmelding.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Maak geen gebruik van de IDE controler maak gebruik van de Raid controler en heb de laatste drivers van VIA Areena gedowned

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:03:
Maak geen gebruik van de IDE controler maak gebruik van de Raid controler en heb de laatste drivers van VIA Areena gedowned
Je gebruikt toch IDE-schijven? Die sluit je aan op een controller, de ide-controller dus. Of dat nou p-ata of s-ata is. Verander gewoon de instellingen van dat ding.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 13-02-2006 19:31 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb een onboard Raid Controller en IDE controllers en ik heb 2 sata Schijven die geen IDE aansluiting hebben.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:33:
kreeg in eerste instantie na het formatteren melding dat hij de benodigde viamraid bestanden niet kon kopieren dus die heb ik geskipt en later handmatig via een linux bootcd er alsnog opgezet in de correcte Dir.
Installatie ging op dat moment weer verder tot aan de laatste herstart.
Gereboot en Kadootje BSOD 0X0000007B
Stop error 0x07B is "inaccessible_boot_device'.

Logisch, want je VIA raid driver is niet geinstalleerd. Alleen de bestanden staan er, maar de configuratie als bootcontroller is niet geslaagd tijdens je installatie.

Gewoon alsnog doen met een herstelinstallatie, en dit keer met een werkende diskette (of je slipstreamed ze gelijk in je installatieCD)...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 20:00:
Nee ik heb een onboard Raid Controller en IDE controllers en ik heb 2 sata Schijven die geen IDE aansluiting hebben.
En heb je ook een SATA CD/DVD-speler dan? Of had je daarvoor wel eraan gedacht om ook de IDE-drivers te F6-en tijdens de setup?

Misschien overbodig; ik heb 8 SATA-poorten op 2 controllers en verder de "gewone" IDE-aansluitingen. Bij een setup F6 ik dan ook voor 3 floppies met alle drivers (2x SATA + 1x IDE); just to be sure.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Mijn DVD Spelers zitten op de reguliere IDE kanalen en F6 idd gebruikt om de laatste drievsr te activeren.

Maar ik loop er nu over na te denken om een kleine IDE schijf er in te hangen en daar de OS op neer te zetten en de SATA schijven puur te gebruiken voor de DATA.

Is dit een eventueel goede oplossing of verlies ik daar teveel mee??
Pagina: 1