Toon posts:

Auto detect video signaal van tv kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma dat onder linux kijk of er een signaal binnen komt op de ingang van de tv kaart. En als er dus een signaal binnen hier automatisch een avi van wordt gemaakt in een bepaald formaat.
Ik heb al gezocht met google, maar hier komen eigenlijk alleen applicaties uit die voor webcams bedoeld zijn en als er een signaal binnenkomt alleen een frame wordt gemaakt.
De opzet zou als volgt kunnen zijn:
Er hangt een digitale camcorder aan de Linux machine. Als deze vervolgens aan wordt gezet, zal deze een signaal doorgeven aan de tv kaart in de linux machine. De linux machine detecteerd automatisch dat er een signaal binnenkomt op de kaart en start vervolgens een programma die dit signaal encodeerd in een bepaald formaat (bv avi). Als vervolgens de camcorder wordt afgezet en de tv kaart geen signaal meer krijgt dat het encoderen automatisch wordt gestopt.
Na bijna 3 uur googlen heeft mijn zoektocht niet echt veel opgeleverd.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

hoe wil je die camera aansluiten? tv-kaarten doen dacht ik alleen maar analoge signalen? Jij wilt firewire gebruiken! Volgens mij kun je dan ook gebruik maken van hotplug-scripts.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
de camera hangen we aan de linux machine met de svideo ingang van de tv-kaart. Dus we werken niet met behulp van firewire.

• smokalot

smokalot

titel onder

ja, dat is dus niet handig. Digitaal biedt allemaal voordelen, die je dan opgeeft. Jij laat eerst de camera het signaal omzetten naar analoog, en daarna door de tv-kaart weer terug, veel signaalverlies dus.

En je hebt dus niet de notificatie zoals die bij firewire wel geregeld is.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus helaas geen optie, maar is het dan niet mogelijk om te kijken of er op s-video een signaal binnenkomt??

• smokalot

smokalot

titel onder

nou, die kaart geeft waarschijnlijk niet een speciaal signaal door ofzo, zoals dat bij usb en firewire wel gebeurt. Dus je moet plaatjes gaan vergelijken. En dat is lastig, omdat het ook nog eens analoog is geweest.

Waarom is dat geen optie dan? wie heeft er nou een digitale camcorder om daarna alles analoog naar de PC over te zetten? En dan ga je zeker alles ook via scart capturen met een dvd-recorder zeker? :P

Verwijderd

Topicstarter
nou we willen een universeel systeem hebben, zodat elke camcorder er op aangesloten kan worden. Want de camcorder die ik nou heb werkt via usb en s-video. Maar de camcorder van mijn vader werkt weer met firewire. Ook zouden we er niet digitale camcorders aan moeten kunnen hangen, die dus alleen s-video heeft.
Maar het is dus niet echt een handige optie om het zo te doen??

• smokalot

smokalot

titel onder

ik denk dat het erg moeilijk wordt idd.

Maar je kunt wel een makkelijke interface maken, met gewoon 1 knop die je in kunt drukken.

Pagina: 1