Toon posts:

Router blokkeert al het externe verkeer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag mensen,

Afgelopen maand heb ik een router aangeschaft bij de Mediamarkt. Het is een US Robotics Router gekocht. http://www.usr-emea.com/p...sp?prod=net-5472&loc=bene

Alles werkt perfect, totdat ik een VPN verbinding naar de UT wilde opzetten. Hij wilde geen verbinding maken. Maar dit is niet het grote probleem, want zonder die VPN kan ik ook wel.

Maar nu kwam vandaag het volgende aan bod:
Ik heb op mijn pc RealVNC geinstalleerd.
Mijn pc heeft een statisch ip adres van 192.168.2.200. Via LAN kan ik gewoon een normale verbinding maken met RealVNC.

Ook heeft mijn router een optie om de interface extern te benaderen. Deze heb ik aangevinkt maar via http://<isp-ip>:8080 kom ik er niet in. Ik heb geprobeerd te pingen via meerdere verbindingen maar alles wordt geblokkeerd.

Het gekke is dat ik laatst een HL2 gameserver draaide en dat hier wel mensen mee konden verbinden.

De firewall van de router heb ik gewoon uitgezet, en ik heb ook al geprobeerd mijn pc als dmz en de ports te forwarden, maar niets werkt. Ik krijg gewoon een timeout.

Ik heb heel dit forum afgezocht naar vergelijkbare topics, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Het lijkt wel alsof de router stiekem de firewall er weer op gooit.

Heeft er misschien iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik zie het licht er niet meer in namelijk.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Heel toevallig Winxp SP2 firewall?

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:26:
Heel toevallig Winxp SP2 firewall?
Nee, deze schakel ik bij voorbaat al uit.
Het is echt iets wat aan de router ligt, alle verbindingen over de LAN zijn mogelijk maar wanneer je vanaf een andere pc verbinding wil maken loopt hij al bij de router vast.

Overigens, als het de SP2 firewall zou zijn zou de ping iig een resultaat moeten geven.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Kan j hem niet RMA'en?

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je dat ik hem terug moet sturen?

Kan toch niet zijn dat hij kapot is :S voor de rest doet alles het namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben overigens vergeten te vermelden dat deze pc op WLAN zit, ik weet niet of dit iets uitmaakt?
Pagina: 1