Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

User zou een laptop kopen, maar laat niets meer horen

Pagina: 1
Acties:

• iceman33
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik hoop dat dit de goede manier is, want ik heb al gekeken of ik hem gewoon een negatieve beoordeling kon geven, maar daar heb je volgens mij een bod, of een advertentie van de user voor nodig. En de computer die hij te koop had aangeboden, heeft ie volgens mij weggehaald, omdat hij al bang was voor een slechte beoordeling.

Het gaat over laat de naam/e-mailadres van deze jongeman maar weg. Deze jongen heeft vergevorderde afspraken gemaakt over het kopen van een Acer laptop. Hierdoor heb ik andere mensen moeten teleurstellen, die ook interesse hadden in deze laptop. Het gaat niet over een paar mailtjes waarin hij aangeeft wel geinteresseerd te zijn, maar een aantal mails waarin hij aangeeft dat het geld al is overgemaakt, en zelfs al bij hem van de rekening af is geschreven (al sinds zaterdag de 4e februari).
Zoals je al kunt raden, tot op heden geen geld op de rekening.

In het begin antwoorde en mailde hij redelijk snel, maar vanaf het moment dat de mailtjes over de vooruit betaling gingen (nadat ik mijn adres gegevens en thuis telefoonnummer had doorgegeven) ging het allemaal een stuk stroever. Nu heb ik zijn userstats pas later bekeken, en daar zag ik dat hij al een negatieve beoordeling gekregen had. Toen ik hem daarmee confronteerde gaf hij aan dat hij nooit op "dat geheugen"geboden had, en wederom in het mailtje dat hij een copy van de afschrijving zou opsturen. Dit is tevens het laatste mailtje.

Ik heb verder wel gezocht op internet of hij vaker dit soort kunstjes uithaalde, en zag dat hij op tweakzone nogal actief is, maar verder heb ik er weinig van kunnen vinden. Is er een mogelijkheid om alsnog een negatieve (onderbouwde) beoordeling aanweg naam te geven, zonder dat hij een actieve advertentie te koop aanbiedt?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik ben bang dat weg naam het vaker doet (of nog gaat doen).

[ Voor 4% gewijzigd door Harm op 13-02-2006 18:34 ]

Iceman

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Heeft hij ook geprbeert je de laptop al op te laten sturen.
Want als dat zo is dan is hij er alleen maar op uit je te belazeren.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wij kunnen en willen je hierin niet verder helpen, omdat Tweakers.net in dezen geen partij is en wij op basis van een eenzijdig (er is nog minstens het verhaal van de andere user) verhaal ook geen conclusies gaan trekken. Dit hebben we ook vastgelegd in de Algemene Voorwaarden van Vraag & Aanbod.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Harm: Iceman33 wil volgens mij ook niet verder worden geholpen met zijn conflict met de betreffende user, maar vraagt zich volgens mij meer af of er niet de mogelijkheid moet zijn om de gebruikelijke V&A feedback te kunnen leveren op een user terwijl deze zijn advertentie al weg heeft gehaald :) . In die zin zou het zelfs bijna een featurerequest zijn.

Het nadeel daarvan zou overigens zijn dat de feedback moeilijker te controleren valt, maar dat is het uiteindelijk nu ook niet echt.

DM!

• iceman33
  • Niet online
(overleden)
@Automatic:
Nee, er is al die tijd afgesproken (voorwaarde van mijn kant) dat er eerst geld gestort zou worden, en daarna (nadat ik het geld ontvangen zou hebben) de latop verstuurd zou worden.

Iceman

• iceman33
  • Niet online
(overleden)
@Harm:
Ik begrijp dat jullie er niet tussenin gaan zitten, en dat er 2 kanten aan ieder verhaal zijn.
Wat dat betref"t mag je naam weg een mailtje sturen en vragen of hij zijn kant van het verhaal wil vertellen (want dat weet ik zelfs niet :( ).
Maar mijn vraag is of er een mogelijkheid bestaat om hem alsnog een beoordeling te geven zonder dat hij een actieve advertentie hier heeft staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Harm op 13-02-2006 19:45 ]

Iceman

• iceman33
  • Niet online
(overleden)
@JHS:
Inderdaad ....... en als het niet bestaat, dan mag het gerust als featurerquest worden uitgelegd, maar dan zit ik vast in het verkeerde forum ;)

Wat me wel dwars zit, is dat naam weg er waarschijnlijk mee weg komt.
De laptop zet ik nog wel een keertje te koop. Voor de prijs die ik ervoor vroeg ben ik hem vroeger of later wel kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door Harm op 13-02-2006 19:45 ]

Iceman

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
iceman33 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:37:
Maar mijn vraag is of er een mogelijkheid bestaat om hem alsnog een beoordeling te geven zonder dat hij een actieve advertentie hier heeft staan.
Dat kan dus niet en dat kan ook niet handmatig gemaakt worden door een van ons. Een featurerequest hiervoor kun je indienen, maar ik geef hem vrij weinig kans vanwege de enorm grote kans op misbruik. Je kan dan namelijk in feite iedereen beoordelen zonder dat je concrete ervaring hebt met die persoon. Dat willen we natuurlijk niet omdat de user survey daardoor compleet onbruikbaar wordt.

Zou je daarnaast gebruik willen maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif en niet zoveel reacties onder elkaar willen zetten? Daarnaast, zou je de naam van de user in kwestie niet meer willen gebruiken.

[edit]
En wij gaan niet de user in kwestie een mailtje sturen natuurlijk. We zijn geen partij in dezen en gaan dat ook niet worden door een dergelijke intermediërende functie in te nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Harm op 13-02-2006 19:45 ]

• iceman33
  • Niet online
(overleden)
Alright, duidelijk. Het is niet anders. De naam zal ik in de rest van de replies (mochten die er nog komen) niet meer gebruiken.

Iceman

Pagina: 1