Toon posts:

[XP] Beveiliging van mappen - hoe meerdere folders?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in vorige topics gelezen hoe je mappen kunt beveiligen maar wat ik niet gevonden heb is hoe ik het er weer af kan halen. Het probleem is nl zo dat ik nu iedere map de beveiliging er af moet halen omdat ik er zelf niet meer op kom. Iedere map / bestand moet ik allemaal appart doen.

Ik heb windows XP SP2 en ik heb alle rechten etc.
( ik heb mezelf al eigenaar gemaakt van de HD maar dat helpt ook niet :( )

Thx Alvast :)

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:01
ik heb mezelf al eigenaar gemaakt van de HD
Daarmee bedoel je dat je al een "Take Ownership" over de gehele inhoud van de schijf hebt uitgevoerd? Zo nee, klik hier ;)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben nu ongeveer overal eigennaar van maar ik moet nog steeds alle mappen afzonderlijk de beveiliging eraf halen door mij in het lijstje erbij te zetten. Maar ik wilde alles er weer vanaf gooien kwa die beveiligings zooi.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Machtigingen voor alle onderliggende objecten ingeschakeld?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb overlaatst hetzelfde probleem gehad toen ik een backup wou maken van de documenten op een schijf van m'n oom. Het ging om XP Home en ook als ik de onderliggende objecten wou meenemen kreeg ik nog altijd geen toegang. Zelfs met het commando "cacls" lukte het niet en moest ik nog altijd alles map per map doen :(

Verwijderd

Topicstarter
BreadFan schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 11:59:
Machtigingen voor alle onderliggende objecten ingeschakeld?
Jep :)

Is er niet iets waarmee ik alles weer normaal kan zetten zonder dat beveiligings gedoe ? Want als ik iets wil branden ofzo wat op die HD staat geeft ie aan dat ie leeg is of beveiligd is.

Verwijderd

ALS je idd owner bent van alle folders EN overerving staat aan en het werkt nog niet, moet je op de root folder(s) je rechten goed zetten, en vervolgens via advanced de optie:

"Replace permission entries on all child objects with entries shown here that apply to child objects"

als dit niet werkt ben je dus blijkbaar geen owner van deze folders

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 10:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 10:06:
folder(s) je rechten goed zetten, en vervolgens via advanced de optie:

"Replace permission entries on all child objects with entries shown here that apply to child objects"

als dit niet werkt ben je dus blijkbaar geen owner van deze folders
Thx dit werkte :) ik kan weer alle mappen inzien zonder iedere file weer te voorzien van die rechten.

Topic kan dicht :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet nog even de Windows versie in je topic titel cfr. de Windows Operating Systems Policy - let hier aub ook zelf op :)
Pagina: 1