Toon posts:

Exchange 2003 send as permission

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
lo all,

Ik heb een exchange2003 (1 domain, 1 site, 1 exchange server) server waarop ik een mailbox heb gedefinieerd voor een specifiek adres (andere recepient policy)

Vervolgens op de mailbox rechten gegeven aan mijn eigen useraccount om de mailbox vanuit mijn eigen outlookprofile te mogen openen (read en full mailbox access).

Dit werkt.

Echter nu heb ik ook op het betreffende mailbox owner account mezelf "send as" en "receive as" permission gegeven.

Als nu op de mailbox een mailtje binnenkomt en ik klik reply, staat ookk netjes het email adres van die mailbox-owner in het from adres (wat ik ook wil)

Als ik deze vervolgens wil versturen krijg ik de melding:

"You do not have sufficient permissions to perform this operation on this object".

Als check zelfs al geprobeerd om mezelf Full controll te geven, maar ook dit werkt niet. iemand enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 17:02 ]

Verwijderd

Waar heb je dit ingesteld? Via de outlook client of via de AD&C snappin?

Verwijderd

Move PNS > SA

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:48

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:12:
Waar heb je dit ingesteld? Via de outlook client of via de AD&C snappin?
Idd, probeer het eens via Outlook client. Inloggen als eigenaar nieuwe mailbox, Outlook starten.
Naar Tools>Options>Tabblad Delegates gaan en jezelf als delegate instellen.

Werkt, volgens mij. succes!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
thnx gasten dat werkt idd.

wel zeer merkwaardig dat dit niet werkend te krijgen is vanuit ADUC hoor.

maar goed, zal wel weer "the way of big Bill zijn" :P

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Als je het op de juiste manier in de ADUC doet werkt het ook :

Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/uploaded/sendas.JPG

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat werkt dus niet, want op die manier ken je "Send on behalf" permission toe.

dan krijgt de geadresseerde dus te zien "sjakie on behalf of gerrit" en niet gewoon gerrit.

gaat\ging hier echt om send as permissions.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:58:
Nee, dat werkt dus niet, want op die manier ken je "Send on behalf" permission toe.

dan krijgt de geadresseerde dus te zien "sjakie on behalf of gerrit" en niet gewoon gerrit.

gaat\ging hier echt om send as permissions.
Send as is sent on behalf. Als je je daadwerkelijk wilt verschuilen achter een andere mailbox, dan moet je inloggen met dat account.
Het zou toch raar zijn als je gewoon mail kan versturen met een ander account dan waarmee je ingelogd bent.
Ik vind het persoonlijk verschrikkelijk om mailtjes te krijgen met een functioneel (lees: niet-persoonlijk) account wat vervolgens niet ondertekend is.
Alsof je iets te verberegen hebt.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ElCondor lulde op woensdag 15 februari 2006 @ 09:30:
[...]Send as is sent on behalf. Als je je daadwerkelijk wilt verschuilen achter een andere mailbox, dan moet je inloggen met dat account.
Onzin. "Send As" en "Send on Behalf of" zijn verschillende mechanismen.
Het zou toch raar zijn als je gewoon mail kan versturen met een ander account dan waarmee je ingelogd bent.
Ik vind het persoonlijk verschrikkelijk om mailtjes te krijgen met een functioneel (lees: niet-persoonlijk) account wat vervolgens niet ondertekend is.
Alsof je iets te verberegen hebt.
Daar is een hele simpele reden voor: als je een team hebt met gedeelde verantwoordelijkheid, wil je niet dat e-mail op persoonlijke basis verstuurd wordt. Als Sjakie onder de tram komt of op vakantie gaat, moet je ineens allerlei toeren gaan uithalen om de mail naar sjakie@bedrijf.nl te routeren. Als alles in 1 mailbox komt of naar een group wordt gestuurd, gaat dat automatisch goed. Je achterdocht is volstrekt onterecht.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Brahiewahiewa schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:48:
[...]
Onzin. "Send As" en "Send on Behalf of" zijn verschillende mechanismen.
Leg uit?
[...]
Daar is een hele simpele reden voor: als je een team hebt met gedeelde verantwoordelijkheid, wil je niet dat e-mail op persoonlijke basis verstuurd wordt. Als Sjakie onder de tram komt of op vakantie gaat, moet je ineens allerlei toeren gaan uithalen om de mail naar sjakie@bedrijf.nl te routeren. Als alles in 1 mailbox komt of naar een group wordt gestuurd, gaat dat automatisch goed. Je achterdocht is volstrekt onterecht.
Nee, we hebben het over, On-behalf: dat betekend dus dat mail verstuurd wordt met de mededeling:
From: sjakie@bedrijf.nl on behalf of Functionele mailbox.
En alle mail die als reply op deze mail gestuurd wordt, komt vervolgens in de Functionele mailbox terecht, en niet in die van Sjakie.
Geen rare toeren om de mail die voor Functionele mailbox bedoeld is te routeren naar een ander mailadres, want als Pietje rechten heeft, kan hij gewoon kijken en sturen in Functionele mailbox.
Als hij het stuurd, dan zie je vervolgens gewoon:
From pietje@bedrijf.nl on behalf of Functionele mailbox
Vind ik veel eerlijker dan:
From: Functionele mailbox
Alsof ik niet mag weten wie daarachter zit. En zeg nou niet: omdat mensen dan sjakie of pietje rechtstreeks gaan aanschrijven, want het gros van de mensen klikt gewoon op reply, en diegenen die dat niet doen, maak je vriendelijk doch dringend duidelijk dat dat niet de bedoeling is.
:)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

't Verschil zit 'm hier in dat je "Send on Behalf of" toekent aan een mailbox, terwijl je "Send As" toekent aan een Windows user account. Die account hoeft dus geen eigen mailbox te hebben.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Brahiewahiewa schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:32:
't Verschil zit 'm hier in dat je "Send on Behalf of" toekent aan een mailbox, terwijl je "Send As" toekent aan een Windows user account. Die account hoeft dus geen eigen mailbox te hebben.
Okee, dan is dat duidelijk :)

Pagina: 1