Toon posts:

geaarde voeding belangrijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik las in de FAQ het volgende

Voeding
De schijven zijn gevoelig voor gare, waardeloze en brakke voedingen. Wanneer een voeding bezwijkt, doorslaat danwel overbelast, dan kun je in bijna alle gevallen ervan uitgaan dat de schijven hieraan gevolgen hebben ondervonden. Hetzij direct anders wel op lange termijn. Daarnaast moet de voeding absoluut geaard zijn. Statische elektriciteit kan moordend werken. Niet alleen voor de harddisks, maar voor de hele PC.

bedoelen ze hiermee dat je pc in een geaard stopcontact ingeplugd moet zijn, of dat de voeding op een of andere manier geaard moet zijn. In mijn kamer zijn namelijk geen geaarde stopcontacten aanwezig (oud pand).

Is het eenvoudig je stopcontacten te vervangen door geaarde?

Verwijderd

Ik ben de laatste die dit soort opmerkingen zou maken, maar gebruik de search:
[search=pc aarden]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Antwoord: indien de aarde NIET word aangesloten op de PC danwel voeding staat er 115Volt op de behuizing. Dit is eenvoudig te zelf na te meten en word veroorzaakt door het HF filter wat in de voeding zit, alle storingen en netvervuiling komt dus ook je PC binnen........................

Conform de NEN1010 en de fabrikant is het aansluiten van een klasse 1 toestel verplicht op een geaarde wandcontactdoos, en dat is dus niet voor niks ;)

[ Voor 4% gewijzigd door keur0000 op 13-02-2006 17:09 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg er de kriebels van als ik dit lees. ik ga meteen kijken of ik een oplossing kan vinden voor dit.

het probleem is nl ook nog eens dat ik mijn tv (met kabel) aangesloten heb op mijn pc en dit geeft volgens mij ook nog eens een lekkere storing.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:16:
ik krijg er de kriebels van als ik dit lees. ik ga meteen kijken of ik een oplossing kan vinden voor dit.

het probleem is nl ook nog eens dat ik mijn tv (met kabel) aangesloten heb op mijn pc en dit geeft volgens mij ook nog eens een lekkere storing.
Dat is heel goed mogelijk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door keur0000 op 13-02-2006 17:32 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)