Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wat opstart hulp voor mijn eerste case mod nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, zoals je misschien ziet vandaag geregistreerd, en ook bezig met het plannen van mijn eerste case mod. Na vorig jaar voor het eerst een systeempje te hebben gebouwd, wil ik wat groter aanpakken en beginnen met water coolen etc.

Voor mijn project had ik een antec p160 aangeschaft, alleen kwam ik er achter dat eigenlijk heel dat voorpaneel crap is. Vind het niet lelijk ofzo, alleen de kwaliteit is gewoon echt minder.

Ik wil nu dus een subtiele verandering van de voorkant waarbij ik met een duurzamer materiaal (aluminium bv) meer een geheel van de voorkant wil maken. Dus de knoppen en aansluitingen niet op een los paneeltje. Ik zit nog te overwegen om het het midden paneel instand te houden waar de bezels inhangen en de intake.

Mijn vraag is nu dus wat voor methodes geschikt zijn om een voorpaneel te creeeren. Ik heb al in de afterburned mod gezien dat zij met profieltjes werken. Ik vraag me af hoe ik in dat geval de hoeken het beste kan afwerken en hoe ik dat frame het beste op mijn chassis kan monteren. Maar misschien is er een andere methode beter geschikt, want als ik me puur tot die methode zou willen beperken had ik het op het op hun mod page gepost.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 18:08 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46

Nox

Noxiuz

evt kan je je start stop knop ook in een groot vlak maken ? een beetje creativiteit is wel meegenomen overigens :)

doe wat aan je topicstart, het is voor mij nu een lap tekst waar ik geen zin in heb om te lezen. alinea's maken en duidelijk de vragen stellen graag :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Dussssssss,.......... })

Irrelevant by default - rm -rf /

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat dit wat beter is. Voor de mensen die intresse hebben om mee te helpen met op te starten zal ik vandaag of morgen nog even wat foto's posten van hoe het nu precies is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 18:07 ]

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 15:38
TIP: Foto's van je huidige case, dan komen er misschien ideeën?

Joejoe!

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier een foto van de kast, even het voorpaneel op mijn card reader laten balanceren om snel een totaal shotje te kunnen maken.

Alles wat chroom is moet weg, niet dat crhoom lelijk ofzo, tis gewoon zwak plastic, zoiezo die "vent" gaatjes rondom schiet ook niet op, gaat gewoon vol zitten met stof, terwijl er onder de card reader al een intake zit waar je een 120mm fan kan instaleren

Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s619632/DSC010861.JPG

een mooi close up van het top paneeltje, wil dat in het ontwerp gaan integreren, wederom zwak plastic, aansluitingen zijn toch fijner om onder aan de kast te hebben, knoppen zijn ook vrij gaar. Het hindert ook nog eens de zijpanelen (zat in eerste instantie te strak tegen de kast aan).

Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s619632/DSC010741.JPG

Het midden van het voorpaneel verwijdert, wil dat eventueel hergebruiken, zit met 8 schroefjes vast, 4 daarvan boven de drive bays

Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s619632/DSC010811.JPG

De binnenkant, geen mooi chroom verf, want wie haalt er toch in hemelsnaam zijn voorpaneel eraf.
Dat groene is ook gewoon plastic, ziet gelijk hoe het aan mijn kast vast zit, niet de meest duurzaame oplossing.

Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s619632/DSC010821.JPG

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46

Nox

Noxiuz

Ok, we hebben wat plaatjes :)

Nu het volgende: wat wil je ervan bakken ? je kan zeggen bijvoorbeeld links en rechts een Alu profiel (hoekprofiel en er CCFL's) instoppen ? of een U profiel.. whatever ya want.

je kan vervolgens uit alu (goed netjes recht zagen is vereist dan) kunstmatig drivebays maken.. terwijl je onderop (ruimte :) ) bijv je optische apparaat doe, en daarboven die fan zet.

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4718phptrfVNM.JPG

op deze manier dus. de achtergrond is van plexi in aceton (dat blauwe dus)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

ik moet je vertellen, als je waterkoeling neemt moet je hem 1x per jaar grondig schoonmaken en om de 3 maanden bijvullen. dit kost een 10tje per jaar ofzo aan waterwetter maar let erop ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil jullie alvast bedanken voor de tips en advies. Ik voel me een beetje verwend door te zeggen dat ik niet echt into plexi glass ben, want ik wardeer juist dat je de tijd hebt genomen om mij te helpen. Maar het idee op zich heeft mij al weer geinspireerd door bijvoorbeeld een aluminium plaat op 2 vierkante profieltjes te maken en die links en rechts in een U profieltje te schuiven als constructie basis. Ik ga proberen om zo min mogelijk naden, voegen en zichtbare schroeven/ pompnagels te verwerken in mijn ontwerp.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:22:
ik moet je vertellen, als je waterkoeling neemt moet je hem 1x per jaar grondig schoonmaken en om de 3 maanden bijvullen. dit kost een 10tje per jaar ofzo aan waterwetter maar let erop ;)
wtf onzin.. ik gebruik geen waterwetter of wat so ever.. gewoon gedestileerd water gebruiken is goed genoeg.. kost geen drol.. als je het echt niet geloofd gooi je er antivries in.. effectief genoeg.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat dat betreft ben ik het eens met ReseTTim, al dat onderhoud en schoonmaken slaat nergens op.
Een WC setup heeft hier 2 jaar non-stop gedraait zonder ook maar een druppel te verdampen, wat nou aanvullen of schoonmaken? Na die 2 jaar werd het pompje minder en heb ik deze vervangen. Het water was een beetje muf, maar schoon en nog prima opnieuw te gebruiken. Gewoon wat antivries erin tegen algen en klaar.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1