[IIS5] Mogelijk om ook hidden files te tonen?

Pagina: 1
Acties:

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:05
Heb de search en google al gebruikt maar kom er niet uit.
Is het mogelijk om een website in IIS ook hidden files te laten tonen, indien ik bijv. een images directory hidden maak onder wwwroot dan tonen de images niet meer bij bezoek aan de website.

Kan ik instellen dat ook hidden files getoont worden? _/-\o_

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

TeeDee

CQB 241

Waarom wil een images directory hidden maken?
Bedoel je niet dat men door de directory heen kan browsen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Urk
Nee dat bedoel ik niet, dat is zowieso niet mogelijk, maar dat kan je instellen.

Het gaat ook niet zozeer om een images directory, dat was een voorbeeld.

Wanneer een *.js, *.img of *.html file hidden is onder een IIS website of virtual directory kan deze niet getoont worden als je de website opvraagd, ik wil graag dat dat wel kan, ookal is de file dus hidden.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Heb het net even geprobeerd op mijn localhost, maar kreeg geen resultaat.

Het hele nut hiervan ontgaat me even, dus als je misschien kan uitleggen waarom je dit wil, dan is er misschien een andere oplossing.

• Urk
TeeDee schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:02:
Heb het net even geprobeerd op mijn localhost, maar kreeg geen resultaat.

Het hele nut hiervan ontgaat me even, dus als je misschien kan uitleggen waarom je dit wil, dan is er misschien een andere oplossing.
Het gaat erom dat iemand die in kan loggen op de website onder een FTP account geen toegang mag hebben tot alle files, maar beperkt tot een paar.
Ik gebruik BPFTP Server als FTP server, hierin kan ik instellen dat hidden files niet getoond worden aan de FTP gebruiker, en hij ze dus niet kan inzien of bewerken.

Ik ben nu wel een stapje verder, voor scriptfiles werkt het wel gewoon goed, wanneer ik die hidden maak kan ik ze via de website wel blijven benanderen en kan de FTP gebruiker ze niet zien. Echter voor statische files, zoals *.js en *.jpg e.d. werkt het niet.

Een andere oplossing zou zijn dat je in de FTP server rechten kan zetten op fileniveau i.p.v. directory niveau. Echter dat kan niet in BPFTP server.

Eingelijk is het probleem al opgelost, de FTP gebruiker kan namelijk niet meer bij de scriptcode. :)

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Urk schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:20:
[...]
Ik gebruik BPFTP Server als FTP server, hierin kan ik instellen dat hidden files niet getoond worden aan de FTP gebruiker, en hij ze dus niet kan inzien of bewerken.
Kan hij het file ook niet neerhalen via FTP als hij de exacte benaming weet?
Ik ben nu wel een stapje verder, voor scriptfiles werkt het wel gewoon goed, wanneer ik die hidden maak kan ik ze via de website wel blijven benanderen en kan de FTP gebruiker ze niet zien. Echter voor statische files, zoals *.js en *.jpg e.d. werkt het niet.
Lijkt me dat statische file overbodig zijn, omdat hij de source van een JS bijvoorbeeld altijd kan bekijken. Of je moet het tot in het idiote aan toe gaan obfuscaten.

• Urk
TeeDee schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:27:
[...]

Kan hij het file ook niet neerhalen via FTP als hij de exacte benaming weet?
Nee, dat werkt gelukkig niet! Had ik al geprobeerd.
TeeDee schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:27:
[...]
Lijkt me dat statische file overbodig zijn, omdat hij de source van een JS bijvoorbeeld altijd kan bekijken. Of je moet het tot in het idiote aan toe gaan obfuscaten.
Ja inderdaad, dat had ik zelf ook al ingezien. Daarom was het probleem al opgelost. :)
Bedankt voor je hulp! _/-\o_
Pagina: 1