Ik heb een domeinnaam geregistreerd waarbij alle email wordt doorgesluisd naar mijn Planet Internet mailbox (ik kan dus voor de domeinnaam iets willekeurigs zetten (bijvoorbeeld: Piet@domeinnaam.nl of Klaas@domeinnaam.nl komt in mijn mailbox terecht). Nu wil ik graag op basis van (liefst Debian) Linux een servertje maken die de mailtjes van de Planet Internet mailbox ophaalt zodat ik ze gewoon via outlook op verschillende PC weer kan ophalen. Nu krijg ik dus ALLE mailtjes tegelijk binnen als ik de mail ophaal en dat wil ik dus niet. Ik wil dus voor elke gebruiker een userid maken zodat hij alleen zijn mail binnenkrijgt en niet van de ander... Opzich ben ik wel een beetje bekend met Linux maar ik zou bij god niet weten hoe ik bovenstaande voorelkaar krijg of welke programma ik ervoor zou kunnen gebruiken. Ik heb al met postfix gestoeid, maar dat ik volgens mij alleen voor het ophalen van mail van 1 gebruiker.
Wat jij zoekt is fetchmail:
http://www.catb.org/~esr/fetchmail/
Makkelijk te installeren via apt-get, makkelijk in te stellen.
Haalt alle mail uit je Planet Mailbox en levert daarna via smtp weer aan je systeem.
Dus als je je lokale mailsysteem goed hebt staan ben je klaar.
Haalt alle mail uit je Planet Mailbox en levert daarna via smtp weer aan je systeem.
nou ja kun je niet even wat doen met fetchmail+een MTA.
MTA bijv postfix maar ook de debian MTA kan (Exim).
Postfix is niet voor 1 user.
Ik zou me wel even wat meer inlezen voor ik al mijn mail zelf ga hosten als ik jou was (dit wordt brokken
)
MTA bijv postfix maar ook de debian MTA kan (Exim).
Postfix is niet voor 1 user.
Ik zou me wel even wat meer inlezen voor ik al mijn mail zelf ga hosten als ik jou was (dit wordt brokken
ja en dan staat het in je maildir of mbox.... fijn. Kan hij met SSH en mutt\pine\elm zijn mail lezen. Joy...sparcky schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:34:
Wat jij zoekt is fetchmail:
Een IMAP (of pop) daemon is dan ook wel zo fijn ,zoals courier of dovecot.
Het gaat mij er alleen om dat de juiste mail ook bij de juiste personen terecht komt... Zie het als een testsituatie zodat ik er ook wat van kan leren... Het gaat in principe om minder dan 10 adressen.Ik zou me wel even wat meer inlezen voor ik al mijn mail zelf ga hosten als ik jou was
Dus waar het mij om gaat is om er wat van te leren...
mja pak fetchmail en postfix.
Op zich kun je postfix door exim vervangen (zit standaard bij debby).
En installeer mutt, handig als je wil testen.
Lijkt me verder genoeg over te vinden.
Op zich kun je postfix door exim vervangen (zit standaard bij debby).
En installeer mutt, handig als je wil testen.
Lijkt me verder genoeg over te vinden.
Vergeet inderdaad niet om bv dovecot te installeren en dan squirrelmail of iets dergelijks. webmail is tegenwoordig wel heel erg handig.
mja zou ik niet primair doen.
apache+php+SSL (ook wel fijn) en wss vhosting .
Niet moeilijk, maar laat hem eerst die mail maar regelen.
Dan komt de rest later wel.
apache+php+SSL (ook wel fijn) en wss vhosting .
Niet moeilijk, maar laat hem eerst die mail maar regelen.
Dan komt de rest later wel.
Dezelfde situatie heb ik hier ook en op de volgende wijze opgelost met fetchmail+postfix.
Fetchmail als volgt ingesteld in /etc/fetchmailrc:
En als je dan postfix met een virtual domain configureerd zoals hier uitgelegd is dan werkt het bij mij goed.
Alleen lees goed voordat je begint goed de manpage van fetchmail over multidrop mailboxen, want anders begrijp je nooit wat er gebeurt en welke risco's dit met zich meebrengt.
Overigens gebruik als webmail client squirrelmail, dus apache+php+courier imap en dan squirrelmail. Werkt hier uitstekend!
Fetchmail als volgt ingesteld in /etc/fetchmailrc:
code:
1
2
3
4
| poll pop.planet.nl with proto pop3 localdomains jouwdomain.nl
user "gebruikersnaam" with password "geheim" to
* here
fetchall |
En als je dan postfix met een virtual domain configureerd zoals hier uitgelegd is dan werkt het bij mij goed.
Alleen lees goed voordat je begint goed de manpage van fetchmail over multidrop mailboxen, want anders begrijp je nooit wat er gebeurt en welke risco's dit met zich meebrengt.
Overigens gebruik als webmail client squirrelmail, dus apache+php+courier imap en dan squirrelmail. Werkt hier uitstekend!
Koffie werkt echt!
Pagina: 1