[Citrix PS4] Login script issues

Pagina: 1
Acties:

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:56
Situatie:

SBS2003
2x Citrix PS4 W2003

Sinds vorige week hebben wij het volgende voor: op een van de servers er problemen zijn met het login script.
Het lijkt erop dat het domeinlogin script tegelijk, of na het "citrix login script" loopt. Ik zie dit doordat de lokale drives (C, D) van de client niet gemapt worden. Ze worden wel gemapt, maar worden door mijn script terug geun-mapped. Indien ik in het domein script de "use * / delete" (kix) weg doe, werkt het wel. Dan zie ik de client drives wel.

Op de andere server is dit niet, op de server waarop dit probleem zich voordoet was dit tot voor kort ook niet.

Een tweede fenomeen dat dit met zich meebrengt is dat het login script, niet meer wordt getoond op het scherm. Terwijl dit wel zo was.
Op de werkende server springt het domein loginscript mooi naar de voorgrond zoals het hoort.

En nog een derde feit is het volgende:
Wij hebben een applicatie "iexplore -e i:" deze opent direct de reeds gemapte I: drive. Althans, dit zou moeten. Op de foute server krijg ik de foutmelding dat deze drive niet geldig is. Net of ze niet gemapped is in het script. Maar als ik de fout wegklik, en dan zelf naar de I: browse, is er geen probleem. Het lijkt er dus op dat het domein login script nog niet afgelopen is, terwijl de citrix applicatie reeds wordt gestart.

Ik heb vorige week een nukkige installatie van Progress opnieuw geinstalleerd, maar ik twijfel of het daar iets mee te maken heeft.

Zijn er ergens in citrix settings waarbij je de volgorde van de loginscripts kunt bepalen ?

Wat het ik al geprobeerd:
-net use * \\client\c$ werkt vanop een gecitrixte dos prompt, dus geen rechtenprobleem.
-server herstart
-policy's vergeleken met de werkende server, zitten beiden in een aparte OU, geen lokale policy's gedefinieerd.
-ingelogd als admin via citrix
-settings zitten vergelijken.
-zoeken op google.

Ik heb een relevant artikel gevonden op citrix, doch wordt ik daar niet veel wijzer uit.

Volgens mij is dit allemaal te herleiden naar 1 probleem, zijnde dat de volgorde van de scripts niet meer goed is, echter weet ik niet waar ik dit moet gaan zoeken.

Page intentionally left blank.

• Spectre75
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2024
Misschien niet direct een antwoord op je vraag, maar kijk eens naar het volgende:

TCT Template v1.204 (Only for AD)

Dit is een uitbereiding op je GPO's speciaal voor Citrix gebruik, het doet o.a. het hide van de server drives, remappen van de userfolders, connecten van de client drives/printers en nog veel meer.

Voordeel hiervan is dat je al je Citrix specifieke settings overzichtelijk op één plaats hebt, dus geen gedoe meer met loginscripts enzo.....

Suc6 ermee

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:56
Na verder testwerk:

-De winlogon registry settings zijn identiek aan elkaar.
-Het domein script loopt wel degelijk, ik zie het in de startbalk staan, echter wacht citrix niet totdat to script ten einde is vooraleer het de usrlogon.cmd start.
-Pass through authentication staat af op de lokale citrix client.

Ik heb echter geen policy die het gelijktijdig lopen van scripts toestaat.

Omdat beide machines in de zelfde OU zitten en geen policy's lokaal hebben, denk ik niet dat het een policyprobleem is.

Is er een mogelijkheid om de volgorde van de scripts aan te passen ?

//edit//

OK, gevonden.
CTX102382 Hierin staat iets soortgelijks beschreven, echter staat er niet bij welke instelling wat tot gevolg heeft. Ik was er dus heilig van overtuigd dat bij het afzetten van deze setting de scripts asynchroon liepen. Dit bleek dus niet zo te zijn.
Na het aanpassen van deze setting op de server loopt alles terug al een zonnetje :)

[ Voor 25% gewijzigd door StarWing op 14-02-2006 10:26 ]

Page intentionally left blank.