Toon posts:

DECserver 90L+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb uit een oude patchkast een systeem gehaald dat bestaat uit een 19" Dock station.
Op dit dockstation kan ik 6 DECservers 90L+ klikken en een voeding.

Weet iemand wat ik hier mee kan doen, (heb al wel gevonden dat het een Terminal server moet zijn, maar verder begrijp ik het niet helemaal.

Gaarne jullie Hulp

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Vroeger, in de goede oude tijd, kenden we nog geen windows-achtige omgevingen. We gebruikten seriele (of andere) terminals, lekker 80x24. Tegenwoordig doen gebruikers dit nog wel in de vorm van telnet-sessies (bijv. naar ADSL- en kabel-routertjes die geen web-interface hebben). Het meeste beheer-werk wat ik doe gebeurt nog steeds via telnet-sessies vanaf mijn PC, en soms ook met echte seriele terminals die direct op de console-poort van de betreffende systemen zijn aangesloten.

Het probleem van seriele terminals is de beperkte aantallen seriele poorten op een systeem, en de beperkte lengte van de seriele bekabeling. Daarom zijn er terminal-servers ontwikkeld, waaraan je een aantal terminals kunt aansluiten via seriele poorten, en die dan die aansluitingen vertalen naar telnet-sessies.

Je kunt er meer mee dan alleen dit, je kunt er natuurlijk ook seriele modems op aansluiten, en veel van deze apparaten kunnen ook omgekeerd gebruikt worden, zodat je vanuit het systeem een printer of modem kunt aansturen die aan een terminal-server is aangesloten.

[ Voor 11% gewijzigd door mvdejong op 13-02-2006 15:38 ]

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Vertegenwoordigd dit nog enige waarde of kan ik het beter in het grote grijze archief donderen

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het kan geen kwaad het op Marktplaats te zetten voor een minimaal bedragje.
Een jaartje of 2 geleden heb ik nog 5 3Com CS/2600 terminal-servers aangeschaft (van iemand die een collega van me bleek te zijn).
Je weet nooit of er een hobbyist nu net zijn VAX-jes zo aaneen wil knopen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large