Beste Tweakers,
Jullie zijn echt mijn laatste hoop.
Ik heb een simpele one-way replicatie opgezet tussen 2 servers.
De replicatie heeft gewerkt. Echter ik heb fedora een update -u gegeven en vanwege een kernel update daarna een reboot, maar nu krijg ik in mijn mysql log het volgende te zien.
Nu heb ik al vanalles geprobeerd nl:
vanuit console van de slave server met dezelfde user + pass connecten ...dat werkt gewoon.
Ik heb ook een dev mysql server..dus die heb ik als master ingesteld en vervolgens de slave laten proberen te connecten met deze master.... precies dezelfde fout melding alleen dan ander IP
SLAVE
Master
Echter met bovenstaande instellingen heeft het voor de reboot gewoon gewerkt.
Maar goed, wat ik dus niet snap en ook niet kan vinden op mysql.com en google zijn de fout codes
(13) (107).
Het is geen access denied, het is meer zoiets van ik kan de server niet vinden.
Maar een ping en zelfs een rauwe telnet 10.10.10.5 3306 werkt ook.???
Op de slave staat de firewall uit. ook staan de IP instellingen er hard in dus hij heeft ook geen nieuwe IP gekregen...wel een nieuwe UTP kabel maar ik ga er vanuit dat dat geen probleem mag zijn.
Ook heb ik hem nog opgeboot met de oude kernel maar ook daar hetzelfde resultaat.
Jullie zijn echt mijn laatste hoop.
Ik heb een simpele one-way replicatie opgezet tussen 2 servers.
De replicatie heeft gewerkt. Echter ik heb fedora een update -u gegeven en vanwege een kernel update daarna een reboot, maar nu krijg ik in mijn mysql log het volgende te zien.
code:
1
| Slave thread: error connecting to master: Can't connect to MySQL server on '10.10.10.5' (13) (107), retry in 60 sec |
Nu heb ik al vanalles geprobeerd nl:
vanuit console van de slave server met dezelfde user + pass connecten ...dat werkt gewoon.
Ik heb ook een dev mysql server..dus die heb ik als master ingesteld en vervolgens de slave laten proberen te connecten met deze master.... precies dezelfde fout melding alleen dan ander IP
SLAVE
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| [mysqld] datadir=/var/lib/mysql socket=/var/lib/mysql/mysql.sock skip-innodb server-id=2 master-host=10.10.10.5 master-user=***** master-password=***** master-port=3306 replicate-do-db=vorlox [mysql.server] user=mysql basedir=/var/lib [safe_mysqld] err-log=/var/log/mysqld.log pid-file=/var/run/mysqld/mysqld.pid |
Master
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| [mysqld] safe-show-database innodb_data_file_path=ibdata1:10M:autoextend datadir=/var/lib/mysql socket=/var/lib/mysql/mysql.sock server-id=1 log-bin [mysql.server] user=mysql basedir=/var/lib [safe_mysqld] err-log=/var/log/mysqld.log pid-file=/var/run/mysqld/mysqld.pid |
Echter met bovenstaande instellingen heeft het voor de reboot gewoon gewerkt.
Maar goed, wat ik dus niet snap en ook niet kan vinden op mysql.com en google zijn de fout codes
(13) (107).
Het is geen access denied, het is meer zoiets van ik kan de server niet vinden.
Maar een ping en zelfs een rauwe telnet 10.10.10.5 3306 werkt ook.???
Op de slave staat de firewall uit. ook staan de IP instellingen er hard in dus hij heeft ook geen nieuwe IP gekregen...wel een nieuwe UTP kabel maar ik ga er vanuit dat dat geen probleem mag zijn.
Ook heb ik hem nog opgeboot met de oude kernel maar ook daar hetzelfde resultaat.
edit:
Oja,
Fedora 3
kernel 2.16.12
mysql 3.23.58
Oja,
Fedora 3
kernel 2.16.12
mysql 3.23.58
[ Voor 3% gewijzigd door vorlox op 13-02-2006 15:27 ]