Probleem met kabel modem en wireless router

Pagina: 1
Acties:

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 09:00
afgelopen weekend ben ik bij kenissen van me langs geweest omdat ze graag draadloos internet wilden.
Geen probleem dacht ik, viel me toch tegen....
Ik heb eigenlijk alleen nog maar adsl aangesloten gebuik makend van 1 kastje (router oid).
Nu kwam ik voor het probleem te staan dat zij dus een kabel modem hebben met daarachter dus nu een draadloos router.

Hoe moet je zoiets nou installeren ?
Wat voor kabel moet er nou tussen het modem en de router, zelf dacht ik een straight, maar hier twijfel ik over, heb trouwens beide geprobeerd, zonder succes.

Ook heb ik nog geen ervaring met kabel internet, dus misschien dat ik hier ook iets fout doe.
Iemand die mij uit de problemen kan helpen ?
Wat voor protocollen moet ik gebruiken ?
En wat moet ik waar instellen ?

Het is waarschijnlijk heel basic, maar ik kon het niet duidelijk in de faq vinden....

Verwijderd

Op zich niet zo heel moeilijk om te installeren. Echter is dit sterk afhankelijk van de instellingen van je kabel provider.

Heb je wat meer informatie beschikbaar?
Welke provider, type modem, type router enz.

• tinustr
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-04 17:04
Als je @home hebt, dan heb je als het goed is ook een computername gekregen. Die moet je in de draadloze router instellen en dan heb je internet. (als alles nog op default staat iig.) Zo heb ik het ook gehad werkt perfect.

Verwijderd

Zit een groot verschil tussen @home en Chello.

Bij Chello moet je mac clonen.

Bij @home kun je idd gewoon dat cc.... nummer invoeren in de router en kiezen voor dynamisch IP. En met straigt kabels werken.

• Xqlusive
Het modem betreft een Arris CM450B.
Het router is een Asus wl520 G.
Ze hebben internet via @home.

Maar het is dus gewoon het IP verkrijgen op dynamisch zetten, en ik moet hem dus een speciale naam geven.
Waar moet ik deze naam invullen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Xqlusive op 13-02-2006 17:34 ]

Verwijderd

Xqlusive schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:32:
Het modem betreft een Arris CM450B.
Het router is een Asus wl520 G.
Ze hebben internet via @home.

Maar het is dus gewoon het IP verkrijgen op dynamisch zetten, en ik moet hem dus een speciale naam geven.
Waar moet ik deze naam invullen ?
Ken de router niet, maar bij mij kan ik kiezen voor setup. En dan kies ik voor dynamisch IP van de ISP van een Kabelmodem en dan vul ik bij hostname het CC......nummer in. (verder geen wachtwoorden) En dan werkt het. Maar kan bij die Asus van jou wel net ff anders zijn. Maar ik heb ff op asus.nl gekeken en daar staat bij dat er een Nederlandstalige snelstart handleiding bij moet zitten. Daar staat het vast in.

• Xqlusive
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:38:
[...]

Ken de router niet, maar bij mij kan ik kiezen voor setup. En dan kies ik voor dynamisch IP van de ISP van een Kabelmodem en dan vul ik bij hostname het CC......nummer in. (verder geen wachtwoorden) En dan werkt het. Maar kan bij die Asus van jou wel net ff anders zijn. Maar ik heb ff op asus.nl gekeken en daar staat bij dat er een Nederlandstalige snelstart handleiding bij moet zitten. Daar staat het vast in.
Oke, bedankt !
Ik zal ze binnenkort weer es een bezoekje brengen, hopelijk nu wel met een positieve uitkomst !

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

nofi, maar doe in iedergeval meer research wat wireless allemaal inhoud. Met name beveiliging van je wireless LAN is een risky gedeelte, je wil natuurlijk niet dat de buren op hun ADSL-lijntje mee draaien :).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Xqlusive
SinergyX schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 12:15:
nofi, maar doe in iedergeval meer research wat wireless allemaal inhoud. Met name beveiliging van je wireless LAN is een risky gedeelte, je wil natuurlijk niet dat de buren op hun ADSL-lijntje mee draaien :).
Dat lukt me wel, wireless is geen probleem hoor, ik kwam er alleen niet helemaal uit om het wireless router aan het modem te koppelen.....
Als ik dit eenmaal klaar heb is het geen probleem meer ;)
Pagina: 1