[HTML/CSS] Layers positie

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb de search en google geraadpleegd maar nergens vind ik een concreent antwoord.

Ik heb een site met een egale streepjes achtergrond (die heb ik ingesteld als background-image).
dan heb ik nog een achtergrond voor de layout (hier heb ik een layer1 voor aangemaakt omdat er nog tekst over moet.
de tekst is dus layer2.

Alles ziet er goed uit en werkt mooi in firefox maar in IE is de layer in 1 keer 50 pixels omhoog geschoven. Ik heb al gespeeld met relative en absolute waardes maar het mag niks baten.

Iemand een geschikte oplossing of workaround? (tekst in de afbeelding zelf zetten is geen oplossing IVM met php (dynamische tekstvelden.)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Post eens een codevoorbeeldje, het is een beetje moeilijk te zien wat er fout gaat zo.

Ik ontken het bestaan van IE.

• Sjoerd
  • Niet online
Thx cyberstalker |:( met het kopieren van de code zag ik ineens de fout(ookal had ik het daarvoor 10x doorgelezen) mijn layers waren ondergeschikt aan elkaar... dus in een layer, een layer,... :+

• Sjoerd
  • Niet online
Volgende probleem met mijn layers :9
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~fjamaes/plan.JPG

het probleem is dus dat wanneer de gebruiker op een lagere resolutie werkt mijn layer1 zich wel mooi centreert met inhoud maar de rest van elkaar gewoon verschuift en dus niet meer mooi past...
Ik heb al geprobeerd met relative en absolute maar kom er maar niet goed uit wat de goede methode is voor layer 2,3

#layer2{
position:absolute;
width:428px;
height:99px;
z-index:4;
left: 446px; (of % het werkt maar niet)
top: 21px;
}

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Je zou kunnen proberen met een min-width op de body. Dan krijg je bij een te klein venster wel een horizontale scrollbar.

Maar als ik het goed begrijp wil jij dus het volgende: een balk bovenaan (layer1), een flashbanner rechts er vlak onder, en een stuk tekst horizontaal en verticaal gecentreerd in de ruimte eronder.

Ik zie niet helemaal wat er nu precies misgaat bij kleinere resoluties. Is het probleem dat die flashbanner dan niet meer genoeg 'aan de rechterkant' staat?

Ik ontken het bestaan van IE.

• Sjoerd
  • Niet online
idd de banner staat niet meer mooi rechts en de tekst verspringt ook van zijn plaats af.
Krijg het maar niet voor elkaar :O
Bedankt voor de reactie alvast

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Post dan eens wat meer relevante code. Zo wordt het wel heeeeel lastig om te helpen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1