Het probleem is, ik wil ADSL aansluiten in een meterkast met een type 3 aansluiting.
De volgende documentatie is bijgeleverd en is ook te vinden op internet:
Dus lopen puzzellen en doen waardoor ik erachter kwam dat ik met de volgende config wel een kiestoon kreeg:

1 (isra punt) direct aangelosten met 2 (aansluitdoos)
Daar heb ik uiteraard niks aan...maargoed, ik dacht, Splitter kappot, maar dat heb ik getest door ergens anders de splitter te wisselen met de mogelijk kapotte splitter, en ik kon gewoon bellen en op internet.
Ik snap er nu dus helemaal geen hout meer van...ik post dit alvast zodat jullie er al eens naar kunnen kijken, ik maak nog wat andere tekeningetjes hoe de kabels in het ISRA punt zitten.
De volgende documentatie is bijgeleverd en is ook te vinden op internet:
Na alles te doorlopen zoals het moet, werkt het uiteraard....niet!ISRA-punt type 3
Bij dit type aansluitpunt is de bedrading van uw telefoon(s) altijd met een verdeeldoos (zonder stekkers) op de KPN-invoerkabel aangesloten.
Knip de bedrading af op 15 cm van het ISRA-punt.
Neem het deel van de bedrading dat naar de telefoon loopt. Strip de uiteinden van de bedrading.
Open het ISRA-punt door het kapje van de doos te openen.
Noteer welke kleuren draad op welke plaats aangesloten zijn. Verwijder het restant oude bedrading dat uit het ISRA-punt steekt.
Gebruik het bijgeleverde witte aansluitsnoer. Knip aan een kant de connector af. Strip hiervan de draden, sluit deze draden aan op het ISRA-punt met de juiste kleuren:
- rood waar de rode of bruine draad aangesloten op was;
- groen waar de groene draad aangesloten op was;
- geel waar de gele of witte draad aangesloten op was.
Sluit vervolgens het ISRA-punt door het kapje terug te plaatsen.
Sluit het andere uiteinde van het witte aansluitsnoer aan op de LINE ingang van de splitter.
Sluit het tweede bijgeleverde witte aansluitsnoer aan op de POTS ingang van de splitter.
Pak de bijgevoegde verdeeldoos.
De gestripte draden aan de kant van uw telefoonaansluiting sluit u aan op de meegeleverde verdeeldoos. Dit doet u door de verdeeldoos met een (platte) schroevendraaier te openen. Sluit vervolgens de draden aan op de schroefverbindingen. NB: vookom beschadigingen.
Deze draden dienen op de volgende kleuren te worden aangesloten:
- rood op rood of bruin
- groen op groen
- geel op geel of wit
- blauw op blauw of zwart
Sluit het andere uiteinde van de tweede meegeleverde witte aansluitkabel op het aansluitpunt aan.
U heeft de splitter juist aangesloten wanneer alle telefoons een kiestoon geven.
Dus lopen puzzellen en doen waardoor ik erachter kwam dat ik met de volgende config wel een kiestoon kreeg:

1 (isra punt) direct aangelosten met 2 (aansluitdoos)
Daar heb ik uiteraard niks aan...maargoed, ik dacht, Splitter kappot, maar dat heb ik getest door ergens anders de splitter te wisselen met de mogelijk kapotte splitter, en ik kon gewoon bellen en op internet.
Ik snap er nu dus helemaal geen hout meer van...ik post dit alvast zodat jullie er al eens naar kunnen kijken, ik maak nog wat andere tekeningetjes hoe de kabels in het ISRA punt zitten.