Sun Intergraph 21SD107

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BoY-z0nDeRMaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10-2025
Hallo allemaal,

Mijn probleem is als volgt, ik heb een SUN monitor 13W3 connector en heb daarvoor een adapter gekocht van 13W3 naar HD15 (VGA) maar hij geeft en invalid scan freq. aan dus kan hem niet gebruiken.

de fout zit em met de frequentie (jawel) want het ziet er ook zo uit want zie het beeld met strepen en meervoudig zeg maar.

Hoe krijg ik dit goed? Ik heb een driver voor mijn monitor gedownload maar het werkt nog niet.

Ik draai op Windows XP met een GforceFX 5600 Ultra (kan 240 Mhz aan) met de nieuwste drivers (gister nog geupdate), me monitor is een Intergraph 21SD107.

kunnen jullie mij hiermee helpen?

ik weet geen raad meer...

[ Voor 3% gewijzigd door BoY-z0nDeRMaN op 13-02-2006 15:03 ]

Manolo ???!?!? ||$p€ec$|| diablo II account = ASK!!

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-07 00:00
Ow jee, heeft Cees eindelijk een dingetje voor je geregeld, doetie et alsnog niet :P

Je kan even proberen met powerstrip de frequenties aan te passen, maar ik weet niet goed hoe dat tooltje werkt

Hier staat ie :)

Groets van je oud collega stagiar ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wees eenduidig - heb je een Sun of een Intergraph monitor te pakken :?

Hoogstwaarschijnlijk is het een fixed-frequency monitor... ik google even (op "21sd107 frequency")...

*<1 minuut later*

Valt mee: http://ftp.cvut.cz/local/...atrox/milen/winnt/mga.mon
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[Intergraph.21sd107 (MDSP13900)]
640X480         = NI, *Vesa_Monitor_@85Hz_(640X480X8.Z1)
800X600         = NI, *Vesa_Monitor_@85Hz_(800X600X8.Z1)
1024X768        = NI, *Vesa_Monitor_@85Hz_(1024X768X8.Z1)
1152X864        = NI, *Vesa_Monitor_@85Hz_(1152X864X8.Z1)
1152X864.Z4     = NI, *Vesa_Monitor_@85Hz_(1152X864X8.Z4)
1280X1024       = NI, *Vesa_Monitor_@85Hz_(1280X1024X8.Z1)
1600X1200       = NI, *Intergraph_21sd95_175MHz_(1600X1200X8.Z1)

Stel hem dus op een van deze waardes in en het gaat werken :z

Let op dat je voor je Windows desktop (dus tijdens POST en laden van Windows) niets gaat zien, daar hij dan op veel lagere freq aangestuurd wordt dan hij kan synchen.

Nu, hoe zat het met die Sun monitor?

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 13-02-2006 20:08 ]

Oslik blyat! Oslik!

• BoY-z0nDeRMaN
Speedswitch schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:37:
Ow jee, heeft Cees eindelijk een dingetje voor je geregeld, doetie et alsnog niet :P

Je kan even proberen met powerstrip de frequenties aan te passen, maar ik weet niet goed hoe dat tooltje werkt

Hier staat ie :)

Groets van je oud collega stagiar ;)
Thnx Nano maar ik zit met het volgende probleem nu .... ->
dion_b schreef op maandag 13 februari 2006 @ 20:08:
Wees eenduidig - heb je een Sun of een Intergraph monitor te pakken :?

Hoogstwaarschijnlijk is het een fixed-frequency monitor... ik google even (op "21sd107 frequency")...

*<1 minuut later*

Valt mee: http://ftp.cvut.cz/local/...atrox/milen/winnt/mga.mon
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[Intergraph.21sd107 (MDSP13900)]
640X480         = NI, *Vesa_Monitor_@85Hz_(640X480X8.Z1)
800X600         = NI, *Vesa_Monitor_@85Hz_(800X600X8.Z1)
1024X768        = NI, *Vesa_Monitor_@85Hz_(1024X768X8.Z1)
1152X864        = NI, *Vesa_Monitor_@85Hz_(1152X864X8.Z1)
1152X864.Z4     = NI, *Vesa_Monitor_@85Hz_(1152X864X8.Z4)
1280X1024       = NI, *Vesa_Monitor_@85Hz_(1280X1024X8.Z1)
1600X1200       = NI, *Intergraph_21sd95_175MHz_(1600X1200X8.Z1)

Stel hem dus op een van deze waardes in en het gaat werken :z

Let op dat je voor je Windows desktop (dus tijdens POST en laden van Windows) niets gaat zien, daar hij dan op veel lagere freq aangestuurd wordt dan hij kan synchen.

Nu, hoe zat het met die Sun monitor?
Intergraph monitor voor een SUN systeem (dacht het even wat makkelijker te maken voor jullie), maar ik had die frequentie gister avond geprobeerd (jawel ik zoek zelf ook, iig bedankt) maar nu gaan allebij me monitoren op Standby MAAR nu geeft me Intergraph een "invalid sync" met zwartbeeld en gaat het ledje knipperen (Standby) dus ik weet niet wat er is gebeurd maar is niks goeds ... Ik maak vanavond me kast open om te kijken naar me componenten.

Advies is altijd welkom!!

Verwijderd

Intergraph monitor voor een SUN systeem.
In je TS schrijf je dat je win xp draait. Gaat dat dan uberhaupt wel werken? Enkele jaren geldeden heb ik iemand bezig gezien om een 'SUN' monitor aan te sluiten op x86 (nog voor xp wel, weet zo niet welk os), maar dat (b)leek uiteindelijk niet te kunnen omdat die monitor gewoonweg niet door windows aangestuurd kon worden.

Kan uiteraard best zijn dat ik er naast zit, dus ga hierin absoluut niet enkel en alleen op mijn verhaal af, maar het is iig een optie.

• BoY-z0nDeRMaN
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:08:
[...]

In je TS schrijf je dat je win xp draait. Gaat dat dan uberhaupt wel werken? Enkele jaren geldeden heb ik iemand bezig gezien om een 'SUN' monitor aan te sluiten op x86 (nog voor xp wel, weet zo niet welk os), maar dat (b)leek uiteindelijk niet te kunnen omdat die monitor gewoonweg niet door windows aangestuurd kon worden.

Kan uiteraard best zijn dat ik er naast zit, dus ga hierin absoluut niet enkel en alleen op mijn verhaal af, maar het is iig een optie.
het gaat met name om de videokaart omdat de frequenties ondersteund moeten worden en in dit geval (nieuwere videokaarten) gaat dat wel en er zijn zat Adapters om 13W3 om te zetten naar HD15 Dsub15 dus het werkt wel degelijk maar bedankt voor de info.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BoY-z0nDeRMaN schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 09:40:
[...]

Thnx Nano maar ik zit met het volgende probleem nu .... ->

[...]

Intergraph monitor voor een SUN systeem (dacht het even wat makkelijker te maken voor jullie),
:?

Intergraph monitoren waren doorgaans voor Intergraph systemen bedoeld. Het feit dat het een 13W3 connector heeft zegt even weinig als het feit dat de meeste monitoren voor PCs een DB15sub hebben...
maar ik had die frequentie gister avond geprobeerd (jawel ik zoek zelf ook, iig bedankt)
Geef dat dan aan in je topicstart :Z
maar nu gaan allebij me monitoren op Standby MAAR nu geeft me Intergraph een "invalid sync" met zwartbeeld en gaat het ledje knipperen (Standby) dus ik weet niet wat er is gebeurd maar is niks goeds ... Ik maak vanavond me kast open om te kijken naar me componenten.

Wat dacht je van de mogelijkheid dat deze monitor Sync-on-Green of Composite sync gebruikt ipv de voor VGA standaard seperate sync? Kijk eens in de instellingen van de videokaart (iirc heeft ATi meestal SoG opties, geen idee hoe het met nVidia zit)

Oslik blyat! Oslik!

• BoY-z0nDeRMaN
dion_b schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 11:30:

Geef dat dan aan in je topicstart :Z
Ik probeerde het ook s'avonds en toen gingen me monitoren niet meer aan dus kon ik het ook niet toevoegeven of aangeven op het topic ...

De monitor is multi sync dus denk dat sync niet het probleem is.
Ik heb net mijn leverancier gebeld van de adapter om te kijken of die de sync combineerd, krijg nog antwoord.

maar iig lag het aan de refreshrate, die staat nu op 85Hz maar ik heb een idee dat het misschien alleen ligt aan de BIOS en Windows opstart scherm, als ik in Windows zit zal dat "hopelijk" terug springen en "hopelijk" op de 21sd107 :9~ :9~ _/-\o_ O-)

[ Voor 60% gewijzigd door BoY-z0nDeRMaN op 14-02-2006 13:57 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BoY-z0nDeRMaN schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 12:54:
[...]

Ik probeerde het ook s'avonds en toen gingen me monitoren niet meer aan dus kon ik het ook niet toevoegeven of aangeven op het topic ...

De monitor is multi sync dus denk dat sync niet het probleem is.
Ik heb net mijn leverancier gebeld van de adapter om te kijken of die de sync combineerd, krijg nog antwoord.
Ga maar vanuit dat dat niet zo is, die adapters lussen gewoon de nodige draden door. Komt bij dat niet alle 13W3 pinouts hetzelfde zijn, er zijn zeker verschillen tussen Sun, SGI en IBM 13W3 - hoe het met Intergraph zit weet ik niet. Als je adapter verkocht is als specifiek Intergraph-geschikt is, zit het goed, anders kan dat ook een addertje onder het gras zijn. Maar samenvoegen van sync is een ingewikkelde actie die je sowieso niet kunt verwachten van een passieve kabeltje.

Sowieso is sync regelen iets dat de videokaart moet doen, en daar heb je een probleem:
[q]Kann die Karte das Sync-Signal über die Ader für das Grün-Signal (Sync on green) oder über die Ader für das Composite-Signal (Composite-Sync) liefern, ist hardwaremäßig nichts weiter als ein Kabel und 2 Stecker nötig. ATI-Karten liefern diese Signale, nVidia nicht, da sind zusätzliche Bauteile, die das Sync-Signal "normalisieren" nötig. Deshalb funktionieren Kabel die für ATI-Karten tauglich sind nicht mit nVidia-Karten.
[/q]Schade :z
maar iig lag het aan de refreshrate, die staat nu op 85Hz maar ik heb een idee dat het misschien alleen ligt aan de BIOS en Windows opstart scherm, als ik in Windows zit zal dat "hopelijk" terug springen en "hopelijk" op de 21sd107 :9~ :9~ _/-\o_ O-)
Dat hele verhaal van twee monitoren die niet werken en nu dit is wat onduidelijk. Is het geen idee om tegelijk beide monitoren aan te sluiten, dan kun je zien wat je doet terwijl je dingen uitprobeert :z
Hoef je heus niet onder iedere post te plaatsen ;)

Edit:

Negeer dat hele verhaal van SoG, deze monitor heeft gewoon seperate sync, dus moet het werken zonder gedoe. Wat is dan wel mis? Waarschijnlijk je converter...

Kijk eens hier naar de lijst met verschillende 13W3 pinouts:
http://www.monitorworld.com/Cables/video_standards.html

Sun en Intergraph lijken wat betreft composite sync op elkaar, maar als seperate sync gebruikt wordt, kan het over verschillende aders gestuurd worden...

Je hebt dus een kabel nodig die specifiek voor Intergraph/Hitachi gemaakt is, zoals hier te koop:
http://www.bwi.com/script...tegory_parts.php3/id/616/

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 14-02-2006 18:30 ]

Oslik blyat! Oslik!

• BoY-z0nDeRMaN
Bedankt "this makes sense", hier kan ik wat mee.
Ik neem direct contact op met de leverancier, nogmaals bedankt!

Pagina: 1