Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

aanbod bij call2 (Getronics Pink.R.) met deeltijd HBO nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mina_1985916
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik kreeg een leuk aanbod bij CALL2 zie www.call2.nl
ik doe nu laatste jaar mbo en ga volgende jaar HBO doen. ze hadden het volgende te bieden voor mij:
- mijn hele studie betalen
- begin salaris van 1336 en elk 6 maanden komt 100 bij.
- boven mijn 25 vrije dagen per jaar krijg ik er 20 dagen erboven op.
- 13e maand
etc.

klinkt allemaal heel leuk en zo want ik verdien lekker ik doe veel ervaring op en ik studeer tegelijkertijd :)
Maar is het wel te doen????
ik werk 40 uur per week en dan nog 2 avonden per week naar school soms 3 avonden. en eventueel in het weekend samen werken aan een project met andere studenten.

ik hoop dat iemand hetzelfde ongeveer doet en mij kan vertellen of het wel een beetje vol te houden is.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik weet dat er een topic over heeft gelopen, dus kijk het ook voor de zekerheid even naar:
Call2 :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Jij kunt het beste zelf antwoord geven op deze vraag, want jij kent jezelf het beste. Verwacht wel dat het veel discipline vraagt, en dat je een heel stuk minder tijd voor jezelf over zult houden voor sporten, sociale kontakten, etc, en dat voor een lange periode. Als het jou dat waard is en jij dat kan, dan denk ik dat het niet een slecht aanbod is.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Beetje karig salaris, maar goed daarintegen betalen ze wel je HBO.
Leuk voor de starter, maar goed zelfs als starter vind ik het een matig salaris

Elect a clown, expect a circus.

• mina_1985916
je hebt gelijk het is inderdaad niet echt super veel. maar als ik daarvoor veel ervaring terug krijg en een mooi cv dan vindt ik het wel waard. alleen ik weet niet of het samen gaat met eeen HBO deel tijd ik weet niet of er iemand is die het zelfde doet die me kan vertellen hoe het bevalt naast elkaar.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 10:45
lijkt me een leuk aanbod, als ik zoiets aangeboden zou krijgen voor mn studie zou ik het wel weten. Bij fulltime hbo verdien je een stuk minder (studifinanciering) en krijg je geen werkervaring.

het startsalaris is idd weinig, maar dan voor iemand die al hbo heeft. Zie het als een goedbetalde stage

[ Voor 22% gewijzigd door kleefding op 13-02-2006 16:36 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

2 a 3 avonden per maand zou ik niet kunnen combineren met mijn vriendin en de 2 a 3 avonden sporten. Alleen mijn vriendin en sport zijn al lastig te combineren.

Ik heb ook voor de Call2 keus gestaan maar in mijn geval toch maar goed dat ik er niet mee door ben gegaan.

En daarbij... een sollicitatie ronde van 2 dagen geloof ik!! :/

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 00:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Pixal schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:40:
En daarbij... een sollicitatie ronde van 2 dagen geloof ik!! :/
Zijn gelukkig geen 2 hele dagen. Het eerste gesrepk is een korte kennismakeing gesprek. Als ze er een goed gevoel over heben, moet je een 2de dag terugkomen. Dat is wel een hele dag. Daar wordt je getest. Is niks mis mee. Je wilt als bedrijf toch weten wat je binnehaalt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Helemaal geinspireerd door dit topic heb ik zojuist een sollicitatie gemailt.

btw @ Pixal, 2 dagen vind ik niet veel. laatst nog in Amersfoort 3 keer op gesprek geweest, alle kandidaten achter me gelaten.... op 1 na. [bummer]

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik vind 2 keer terugkomen niet veel, maar dat soort tests gaan misschien een beetje ver. Ik heb 3 maanden via uitzendbureau en dan een jaarcontract. Zo kunnen ze ook kijken wie ze binnenhalen.

Verder hoor ik nooit hele goede verhalen van ex of huidige medewerkers van Call2. Auto vd zaak die opeens de volgende dag terug moet zijn, laag salaris, etc.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Slasher schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:47:
Beetje karig salaris, maar goed daarintegen betalen ze wel je HBO.
Leuk voor de starter, maar goed zelfs als starter vind ik het een matig salaris
wat had jij in gedachten voor iemand van 20 met allen mbo?? Niet lullig ofzo, en ik kan uit je startpost niet bepaald een beeld krjigen over je sterke en zwakke punten, maar die zijn met bossen tegeljik van de straat te plukken. Daarnaast een betaalde studie dus nog een paar 100 euro per maand er bovenop en dan denk ik dat het een dik betaalde baan is!

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• zomertje
  • Laatst online: 19-11 21:42

zomertje

Barisax knorretje

Ik heb het zelf ook via call2 gedaan en ja, het is zwaar. Hierbij vergeleken is MBO een makkie imho (niet om iemand af te kraken, maar om je een beeld te geven van de druk).

Het hangt ook een beetje van je soort HBO af. Ga je HIO doen en kun je al aardig programmeren, dan zal het je makkelijker afgaan dan als je dat niet kan. Ik heb nogal moeten zweten op het programmeer gedeelte omdat ik daar eigenlijk geen ervaring mee had. Voor de basics op computergebied had ik echter vrijstelling of haalde ik gemakkelijk hoge punten. Uiteindelijk heb ik het wel gehaald in 4 jaar.

Die 20 dagen extra vrij maken het wel beter te doen, het scheelt echt. Daarnaast kun je misschien ook met je studiebegeleider afspreken dat je er een half jaartje langer over doet en zo de druk net even verlagen. Je hebt ook kans dat je met MBO een paar vrijstellingen kan krijgen, dat scheelt ook. En of dat je makkelijk theorie leert, dat scheelt ook.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 15:16
Tja, salaris is niet hoog, maar elke maand komt er 100 bij voor een periode van 6 mnd??
Zit je binnen een halfjaar op 1900 (en nog wat). Dat is toch echt niet verkeerd hoor.

Qua studie: tja ik werk ook 40 uur p/w en heb een gezinntje thuis. Een thuisstudie zit er voor mij echt niet in! Niet vanwege het gezinnetje , maar eerder vanwege de 40 uur p/w hard werken (plus wat reistijd) Dus wat betreft de opmerking van zomertje, kan ik me goed voorstellen dat het rete zwaar is (afhankelijk van een paar factoren).

Wat betreft Call2;
Vroegah was het echt een TOPbedrijf.
Nu is het een aardig bedrijf om voor te werken (tot op zekere hoogte).

Het is wel een mooie springplank voor in de IT. Doe ervaring op; doe je opleiding/cursussen en stap vervolgens over naar GetronicsPinkRoccade voor de zwaardere opdrachten.

wijze woorden

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zosas schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 08:46:
Tja, salaris is niet hoog, maar elke maand komt er 100 bij voor een periode van 6 mnd??
Zit je binnen een halfjaar op 1900 (en nog wat). Dat is toch echt niet verkeerd hoor.
Hehe, was dat maar waar. Nee het is net andersom. Je krijgt ongeveer €120-140 euro erbij per 6 maanden. HBO, MCSE, CCNP etc.. wordt voor je betaald.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 17:34

gerhald

:P

Hmm wat Call2 betreft het is helemaal gericht op helpdesk en als je daar komt kom je vrijwel altijd op een help/servicedesk,

is maar net wat je wilt als je echt het veld in wil en gaan knutselen aan systemen dan zou ik iets anders nemen.

• Valandil
Helpdesk is wel een mooie plek om te beginnen in de IT.
Je leert vrij snel hoe alles werkt (procedureel) en vanuit hier kan je je mooi orienteren op de volgende stap in je carriere.

Eigenlijk moet iedere IT-er even aan de helpdesk hebben geroken.

wijze woorden

• Apeiron
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 19:53

Apeiron

moonlight sonata

offtopic:
Zijn er ook bedrijven/instellingen die iets soortgelijks doen maar dan met andere opleidingen?
(wiskunde, natuurkunde etc.?)

Project Kaizo

• gerhald
  • Laatst online: 18-11 17:34

gerhald

:P

Zosas schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 11:47:
Helpdesk is wel een mooie plek om te beginnen in de IT.
Je leert vrij snel hoe alles werkt (procedureel) en vanuit hier kan je je mooi orienteren op de volgende stap in je carriere.

Eigenlijk moet iedere IT-er even aan de helpdesk hebben geroken.
Hmm daar ben ik het niet helemaal mee eens om met een helpdesk te beginnen
alleend als het een call take en dispatch helpdesk maar bij een skilled helpdesk is het eerst beter om 2e lijns werkt te doen dus in de techniek zelf en daarna pas op de helpdesk zodat als je de kennis hebt opgedaan achter de schermen dan aan de klant kan overdragen en er mee helpen.

dit princiepe is een redelijke standaard binnen het oude Pink.R.

Verwijderd

Het is zeker te doen, maar de vraag is of jij bereid bent om het te gaan doen. Ik heb ook 4 jaar gestudeerd naast een full-time baan en het is gewoon een ritme waar je in komt. De week houdt pas zaterdagmiddag op en als je er eenmaal aan gewend bent, valt het best mee. Grappig is dat je semestervakanties - als je dus alleen nog maar hoeft te werken - als uitermate ontspannend ervaart.

Wel is je sociale leven helemaal naar de knoppen, moet jij altijd aan de bak als er leuke dingen zijn en ik heb het als een soort constante druk ervaren. Vrijdagmiddag is niet vrijdagmiddag, maar het begin van twee dagen waarin je nog ongelooflijk veel werk moet verzetten. Die druk is er altijd en ik heb daar veel mensen op zien afbranden.

Ik zou het niet nog een tweede keer doen. Nog een titeltje erbij heeft me niet veel opgeleverd en heel veel gekost.

O ja - 4 jaar is heel erg lang, maar wat helpt is door niet te gaan staren naar 2010, maar niet verder kijken dan het huidige semester. Je moet de komende periode weer door en er is een duidelijk eindpunt. Daarna zie je wel weer verder, het liedje begint van voren af aan. Ik vond het eerste jaar erg zwaar omdat het dan nog zolang lijkt, maar toen dat eenmaal voorbij was, zat ik ineens halverwege het tweede jaar. Wat zeg ik, het tweede jaar was al weer voorbij en toen het derde en vierde

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 00:36 ]

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 00:25:
Ik zou het niet nog een tweede keer doen. Nog een titeltje erbij heeft me niet veel opgeleverd en heel veel gekost.
Dan doe je iets niet goed hoor. Je haalt niet uit wat eruit valt te halen. Asl je het verkijgen van een diploma niet hogerop komt dan is het niet goed geregeld bij je werkgever. Je kan ook verder kijken. 4 jaar zwoegen voor niks is een beetje zuur. Daar kan je meer uithalen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 07:58:
[...]

Dan doe je iets niet goed hoor. Je haalt niet uit wat eruit valt te halen. Asl je het verkijgen van een diploma niet hogerop komt dan is het niet goed geregeld bij je werkgever. Je kan ook verder kijken. 4 jaar zwoegen voor niks is een beetje zuur. Daar kan je meer uithalen.
Dat verschilt per individu en per situatie. Als je al een ac. studie hebt afgerond, dan is de kenniscomponent de voornaamste waarde van een tweede studie naast het eventuele netwerk dat je erbij krijgt. Als je verandert van carriererichting en de opgedane kennis minder relevant is, kun je wel stellen dat het achteraf een beetje zonde was. Dat is mijn situatie. In het geval van de TS zou ik het zeker doen, omdat hij wel een stap kan maken in opleidingsniveau

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 14:54

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Kijk ook goed wat er gebeurt als je tussentijds uitstapt. Een deeltijdstudie naast je baan is zoveel zwaarder dan een full-time studie, dat er een redelijk groot uitvalpercentage is.
Ikzelf werk al 7 jaar bij Getronics PinkRoccade Finance en ervaar gedetacheerd zijn, eigen woning en gezin als max haalbare.
Ik heb dan nog wel toen we nog geen kinderen hadden m'n mcsd en mcdba in zelfstudie gehaald, maar dat gaat met 2 koters echt niet lukken.

Helaas vind ik de overname van Pink nog niet zo'n succes,
Getronics is vergeleken met Pink een heel andere werkgever. Meer amerikaanse toeststanden :r
Pas dus op voor de gevolgen van uitval/weg willen na afronden. De 'oude' Getronics medewerkers die ik ken van een klant waar ik nu alweer meerdere jaren werk vertellen me ook niet echt opbeurende verhalen.
De uitstroom van ex-Pinkers is erg groot op dit moment. Ze zitten dus te springen om mensen en daar kan je als starter wel weer je voordeel mee doen.

-- edit -- En inderdaad een poosje op een helpdesk werken is erg goed voor je ontwikkeling. Je leert ITIL goed kennen, met mensen omgaan, doet veel inhoudelijke kennis en ervaring in de breedte op en krijgt de tijd om te kijken wat je volgende stap zal zijn (hardware/software/infrastructuur).

[ Voor 17% gewijzigd door klungeltweaker op 15-02-2006 09:08 ]

• mina_1985916
ik heb straks die solicitatie gesprek bij CALL2 kan iemand mij nog wat tips geven die zo een gesprek al een keer gehad hebben? I

k denk trouwens wel dat als ze me willen hebben dat ik het wel doe en dat ik wel die risico neem. Want mocht ik het volgende jaar niet op school redden dat ik dan gewoon ermee stop en dat ik de jaar erop gewoon vooltijd ga studeren dan ben ik wel 1 jaar kwijt. maar ik weet niet of ik dan ook gewoon bij call2 kan stoppen als het niet gaat, of zitten daar voorwaarden aan???

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

mina_1985 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 10:57:
ik heb straks die solicitatie gesprek bij CALL2 kan iemand mij nog wat tips geven die zo een gesprek al een keer gehad hebben? I

k denk trouwens wel dat als ze me willen hebben dat ik het wel doe en dat ik wel die risico neem. Want mocht ik het volgende jaar niet op school redden dat ik dan gewoon ermee stop en dat ik de jaar erop gewoon vooltijd ga studeren dan ben ik wel 1 jaar kwijt. maar ik weet niet of ik dan ook gewoon bij call2 kan stoppen als het niet gaat, of zitten daar voorwaarden aan???
Wat ik begrepen heb krijg je een test om je inzicht te bekijken, als je dat niet haalt dan hebben ze sowieso geen intresse, dan kunnen ze je wel willen hebben, maar als je die test niet haalt dan is het volgens mij sowieso einde verhaal, maar ik kan het natuurlijk mis hebben

Elect a clown, expect a circus.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Slasher schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:03:
[...]

Wat ik begrepen heb krijg je een test om je inzicht te bekijken, als je dat niet haalt dan hebben ze sowieso geen intresse, dan kunnen ze je wel willen hebben, maar als je die test niet haalt dan is het volgens mij sowieso einde verhaal, maar ik kan het natuurlijk mis hebben
Je moet ook door de 2de ronde komen

Ik denk niet dat ze hier blij van worden :/

Russian Blue Neji
Kate Bush

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmm opzich lijkt het me wel wat ben op moment 24 maar bijna 25 nog paar dagen. Maar zoek dus ook werk alleen vraag ik me af of dat salaris bruto of netto is want als het bruto is dan heb ik er niks aan. Ik heb namelijk gewoon een huis en daar moet ik huur voor betalen (oh ja joh ja echt).

• mina_1985916
ik ga gewoon mijn best doen straks als ze me meteen afwijzen dan ga ik denk ik gewoon voltijd HBO doen. Want eigenlijk wou ik dat al doen maar toen ik die aanbod kreeg ben ik wel een beetje van ged88 veranderd ik d8 ik probeer het gewoon als het lukt mooi meegenomen maar lukt het niet dan ga ikgewoon voltijd studeren.

• mina_1985916
voor LordHades :
bovengenoemde salaris is Bruto. en als je meer ervaring hebt dan ligt dat bedrag hoger.

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmm ok ik heb al wel 3 jaar werk ervaring ongeveer, nou ja wacht me huidge solicitatie eerst wel even af. Opzich is het wel prima manier om hoger op tekomen. Ik heb HBO gedaan maar met 17 jarige in een klas dat ging toch niet echt helemaal goed :)

• mina_1985916
ik zou het eens proberen als ik jou was weing te verliezen :)

• WeAreLegion
  • Niet online
Dat is ook zo, maar goed ik moet ongeveer 1200 euro verdienen netto om nog beetje rond te komen :) hoef geen fortuin te verdienen daar ben ik nu onderhand wel achter zo ben ik niet echt. Maar beetje normaal leven is wel welkom lol. Maar goed ik vraag zo wel even informatie aan en inderdad heb weinig te verliezen :)

edit{voor hieronder}

Ik vond me HBO tijd ook erg leuk, maar ik kon gewoon niet opschieten met 17 jarige kinderen want dat zijn het gewoon in mijn ogen. Daar kunnen zij natuurlijk niks aan doen maar van binnen botste dat ook gewoon heel erg. Bedoel ik zat al achter de C64 toen hun nog een sperma cel waren voor de helft that is :P.

[ Voor 35% gewijzigd door WeAreLegion op 15-02-2006 13:52 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:13

Nitai

Live the life you love.

Mooie ervaringen in dit topic. Misschien een beetje offtopic, maar ik wilde even kwijt dat m'n studententijd als HBO'er een van de leukste ervaringen was in m'n studiecarriere. Ik heb het ook in 4 jaar afgerond hoor, maar je leert er heel veel, je maakt zoveel vrienden, contacten etc. :) Ik denk er dan ook graag aan deze mooie tijd terug. Neem dit ook in overweging ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• mina_1985916
ik hoop dat je gelijk hebt want een baan in de ochtend en in de avond en in het weekend voor school bezig zijn klinkt minder leuk

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Alle tests en dergelijke die je te verduren krijgt doen ze precies om bovenstaande reden. Mensen met jouw motivatie er tussenuit filteren.

Of je moet heel goed toneelspelen en door hun vragen heen prikken zodat ze denken dat ze een goeie hebben aan je.

Ik denk dat je het niet haalt deze tests. Niet omdat je het niet kan, maar omdat je niet weet wat je wil.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is met mina_1985 :)

• mina_1985916
Ik mag door naar de selectie dag :)

eerst gesprek ging eigenlijk foutloos ik heb zelf gelachen met die gast maar ik ben wel van ged88 veranderd wat betreft studie ik wil gewoon goed mijn studie doen. en niet alleen voor de bonus maar om gewoon door te groeien.

• mina_1985916
ik heb wel begrepen dar voor de 2e gesprek een heel dag vrij moet houden want ik krijg een IQ test en ik moet met een groep een opdracht uitvoeren dus bijvooreeld van papier en paperclips een brug bouwen. Ik kijk ernaar uit.

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 22:05
mina_1985 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 10:01:
ik heb wel begrepen dar voor de 2e gesprek een heel dag vrij moet houden want ik krijg een IQ test en ik moet met een groep een opdracht uitvoeren dus bijvooreeld van papier en paperclips een brug bouwen. Ik kijk ernaar uit.
Ik werk er al sinds september 2004. Kan me niet echt iets van een groepsopdracht herinneren. Waarschijnlijk is deze later ingevoerd.

AULXJMHR

• mina_1985916
Ik denk het wel jah want ik heb gehoord van ex call2'ers dat ze ook een soortgelijke opdracht hebben moeten uitvoeren.

• Dethroned
  • Laatst online: 10-11 16:33

Dethroned

Liev

Eh wat denk jezelf ... }:O
Bij ons (Nuon) is het vaak zelfs zo dat je na je studie nog 2 of soms zelfs 3 jaar moet blijven, want anders krijg je (bepaalde formule) wel kosten voor rekening.
Nou is mijn bedrijf geen IT bedrijf, maar het lijkt me niet dat je geheel vrijblijvend even het mag "uitproberen". BTW, als je geen commitment toont en aangeeft dat je er anders na een jaar stopt omdat studie voorgaat, das leuk, maar dan krijg je vanzelf wel de zak

I got a problem-solver and its name is revolver

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25

Chakotay

Lick here to continue

Nog een call2-er hier... Als ik het me goed herinner zijn er zowaar niet eens erg harde voorwaarder over x jaar blijven na het behalen van studies. Daar zou ik m'n contract even over na moeten kijken, en die heb ik helaas nu niet bij de hand.

Mina: tipje voor de selectiedag: bij de groepsopdracht is de samenwerking veel belangrijker dan het resultaat. Wees actief, trek je mond open. Bij mij was er een uitgevlogen omdat hij helemaal niets zei tijdens de groepsopdracht, en alles wel prima vond.

Die kennistest is trouwens vooral associaties leggen tussen een set woorden of een set figuren, zoals ook in IQ-tests veel voorkomt. Voor sommige mensen helpt het om van te voren een paar van dergelijke tests op internet te doen om er een beetje in te komen :)

Succes!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• mina_1985916
Kijk dat is een tip waar ik iets aan heb thx ;)

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-11 20:07
Ik had ook gesolliciteerd, maar ik kreeg een afwijzing omdat er niks in mijn regio was.

Wat ik wel netjes vond was puur en alleen het feit dat ze een brief terugsturen, m.a.w. het gevoel serieus genomen te worden.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Chakotay schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 08:33:
Nog een call2-er hier... Als ik het me goed herinner zijn er zowaar niet eens erg harde voorwaarder over x jaar blijven na het behalen van studies. Daar zou ik m'n contract even over na moeten kijken, en die heb ik helaas nu niet bij de hand.

Mina: tipje voor de selectiedag: bij de groepsopdracht is de samenwerking veel belangrijker dan het resultaat. Wees actief, trek je mond open. Bij mij was er een uitgevlogen omdat hij helemaal niets zei tijdens de groepsopdracht, en alles wel prima vond.

Die kennistest is trouwens vooral associaties leggen tussen een set woorden of een set figuren, zoals ook in IQ-tests veel voorkomt. Voor sommige mensen helpt het om van te voren een paar van dergelijke tests op internet te doen om er een beetje in te komen :)

Succes!
Bij Call2 is communicatie altijd erg belangrijk geweest :)
Succes. Over de selectiedag weet ik te weinig, dat deden ze nog niet toen ik begon :)

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 16:46

ZieMaar!

Moderator General Chat
merauder schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:53:
Ik had ook gesolliciteerd, maar ik kreeg een afwijzing omdat er niks in mijn regio was.

Wat ik wel netjes vond was puur en alleen het feit dat ze een brief terugsturen, m.a.w. het gevoel serieus genomen te worden.
Ik heb iets vergelijkbaars gehad. Ik had een korte mail gestuurd met wat info over mezelf en de vraag hoe het in mijn regio(Twente) zou zijn qua werk, zonder echt te solliciteren. Ze hebben me gelijk de dag daarna gebeld, ze wilden heel graag mijn CV hebben, maar na overleg met een collega leek het toch beter om me af te wijzen ivm de reisafstanden, maar wel met het verzoek om toch elk kwartaal nog even contact te zoeken om te kijken wat er mogelijk is.

Ik had daarvoor al een heel goede indruk van Call2, maar daarna nog beter.

• Valandil
zomertje schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 21:35:
[...]

Bij Call2 is communicatie altijd erg belangrijk geweest :)
Succes. Over de selectiedag weet ik te weinig, dat deden ze nog niet toen ik begon :)
Jammer dat ze er alleen zo slecht in zijn (communicatie 8)7 )

Maar de selectiedag is eigenlijk een dag vol met testen en langzamerhand vallen er steeds meer af. Uiteindelijk blijven er een paar, of een of geen over.
Testen als "woordenreeks" "figuren" groepsopdracht" en wat gesprekken...

wijze woorden

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Zosas schreef op zondag 19 februari 2006 @ 10:38:
[...]

Jammer dat ze er alleen zo slecht in zijn (communicatie 8)7 )

Maar de selectiedag is eigenlijk een dag vol met testen en langzamerhand vallen er steeds meer af. Uiteindelijk blijven er een paar, of een of geen over.
Testen als "woordenreeks" "figuren" groepsopdracht" en wat gesprekken...
Klopt, dat is ook eigenlijk de onderliggende reden dat ik uiteindelijk naar ander werk ben gaan zoeken. Ik had het gevoel dat ze me liever kwijt wilden als je kijkt naar de manier waarop dingen geregeld werden.

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Ik heb 4 jaar voor Call2 gewerkt en ben intussen overgestapt naar GPR.

Tijdens mijn periode heb ik vaak gedacht dat het veel beter kon, maar nu kijk ik terug op de mooiste jaren die ik me had kunnen wensen.

Voor het halen van je HBO geldt tegenwoordig dat je niet hoeft te tekenen voor een studieschuld als je een IT gerelateerde opleiding volgt. Ik heb zelf gekozen binnen Call2 mijn Microsoft Certificeringen te halen, en ben nu begonnen met HBO. Resultaat is een studiecontract voor 3 jaar. Als je dus bij Call2 begint is het aan te raden dit te doen om je HBO daadwerkelijk te halen. Het aantal mensen dat het niet doet is legio, laat je niet meeslepen ;)

De tests zijn goed te doen, maar vergis je er niet in. Op de selectiedag vallen meer mensen af dan tijdens de eerste sollicitatieronde. Waarschijnlijk nemen ze nu wel meer mensen aan, simpelweg omdat ze hard aan het groeien zijn.

Anyway, ik denk nog steeds dat Call2 een geweldige start is, mits je je niet druk maakt om het salaris. Doe je dit wel, dan moet je er vooral niet gaan werken. Het is een mooie opstap, niets meer, niets minder (Behalve dat we nog regelmatig met een aantal ex call2-ers naar de borrels gaan ;))

• Pewwy
DPhoenix schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 10:15:
[...]

Ik werk er al sinds september 2004. Kan me niet echt iets van een groepsopdracht herinneren. Waarschijnlijk is deze later ingevoerd.
De groepsopdracht is er al vanaf eind 2000 ;) Waarschijnlijk ben je op een rustige tijd binnen gekomen.

• mina_1985916
Ik ben gebeld en ik moet 13-06 naar een 2e gesprek want tot die tij heb ik geen dilpoma nog maar dat is nog heel lang dus ik wil ondertussen ook in ander bedrijven kijken waar ik ook terecht kan die ook ongeveer hetzelfde bieden. metname zo iets als 20 extra vrijedagn om te studeren. weet iemand waar ik het beste kan kijken. of moet ik gewoon een uitzend burau binnenlopen?

• Pewwy
Je hebt nog geen diploma maar bent al wel klaar met je opleiding?

Kunnen ze dat dan niet gewoon vanaf je opleiding regelen, dan kan je in ieder geval aan het werk.

[ Voor 16% gewijzigd door Pewwy op 21-02-2006 13:13 ]

• Pewwy
oeps

[ Voor 98% gewijzigd door Pewwy op 21-02-2006 13:13 ]

• mina_1985916
ik ben niet klaar met mijn opleiding dit is mijn laatste jaar ( stage jaar ) en ze hebben zoiets van STEL JE VOOR WE NEMEN HEM AAN EN 2 MAANDEN LATER GAAT HIJ AAN DE COKE :S dus ze willen me pas hebben als ik diploma heb en ik begrijp ze ook wel een beetje. maar ,mijn vraag is waar ik moet zoeken naar naar soortgelijke situaties dus ook deeltijd enzo.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Pewwy schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 08:52:
Ik heb 4 jaar voor Call2 gewerkt en ben intussen overgestapt naar GPR.

Tijdens mijn periode heb ik vaak gedacht dat het veel beter kon, maar nu kijk ik terug op de mooiste jaren die ik me had kunnen wensen.

Voor het halen van je HBO geldt tegenwoordig dat je niet hoeft te tekenen voor een studieschuld als je een IT gerelateerde opleiding volgt. Ik heb zelf gekozen binnen Call2 mijn Microsoft Certificeringen te halen, en ben nu begonnen met HBO. Resultaat is een studiecontract voor 3 jaar. Als je dus bij Call2 begint is het aan te raden dit te doen om je HBO daadwerkelijk te halen. Het aantal mensen dat het niet doet is legio, laat je niet meeslepen ;)

De tests zijn goed te doen, maar vergis je er niet in. Op de selectiedag vallen meer mensen af dan tijdens de eerste sollicitatieronde. Waarschijnlijk nemen ze nu wel meer mensen aan, simpelweg omdat ze hard aan het groeien zijn.

Anyway, ik denk nog steeds dat Call2 een geweldige start is, mits je je niet druk maakt om het salaris. Doe je dit wel, dan moet je er vooral niet gaan werken. Het is een mooie opstap, niets meer, niets minder (Behalve dat we nog regelmatig met een aantal ex call2-ers naar de borrels gaan ;))
Zeker de eerste jaren waren erg leuk. Ik heb er ook veel geleerd en een leuke tijd gehad. Zeker als je je HBO wil halen is Call2 een goeie, met name vanwege de 20 vrije dagen

hi Pewwy :w

• Pewwy
zomertje schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 22:24:
[...]

Zeker de eerste jaren waren erg leuk. Ik heb er ook veel geleerd en een leuke tijd gehad. Zeker als je je HBO wil halen is Call2 een goeie, met name vanwege de 20 vrije dagen

hi Pewwy :w
Het aantal mensen dat gebruik maakt van de studie is droevig, maar het is zeker handig. Niemand piept als je na het behalen van je getuigschrift ergens anders gaat werken.

holla :w

• mina_1985916
Ik heb besloten om toch maar voltijd te gaan studeren en ik zal dus niet meer in gaan op die aanbod.
Pagina: 1