Toon posts:

Daar was ik weer ..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi :)
In mijn vorige topic over een pc kopen, vertelde ik dat ik 2000 nederlandse florijnen in het mijnen bezit had/heb :)

Nu is er een heel klein probleempje, mijn vader (pff vaders :)) vind het niet goed dat ik van mijn geld een gehele nieuwe computer koop, wat hij wél goed vind, is dat ik mijn huidige computer ga upgraden. Nog een wens, ja ze blijven maar aanrollen :7, is dat hij vertelde dat deze appie heijn computer helemaal op elkaar is afgestemd, en dat als ik de pc wil upgraden, de onderdelen wel goed op elkaar afgestemd moeten zijn.

Hier komen dan mijn specificaties van mijn Fujietsu Siemens computer:

P3 500MHz
Asus 440 BX/ZX mammaplank
64MB RAM op 100MHz
ATI Rage 128 Xpert 128 (Nederlands)
IDE-CD R/RW 4x4x32
SAMSUNG DVD-ROM SD-608
ESS SOLO-1 PCI Audiodrive
32 Bits PCI Bus Fast Ethernet Adapter
GENERIC IDE DISK TYPE 46, 8 gig

als jullie nog meer nodig hebben?
bvd :)

edit:

het liefste zou ik een snellere processor oid hebben :9

Verwijderd

Het ligt er natuurlijk aan wat je ermee wilt gaan doen:

- ga je gamen: neem dan een betere videokaart
- wil je gewoon in het algemeen er op vooruit gaan: mamaplank + cpu

Verwijderd

Topicstarter
beide, maar eigenlijk het liefste algemene vooruitgang

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

En voor die 2 mille kan je het alletwee doen... MX kaart erin, geheugen erbij en een leuk mobo en CPU... Moet kunnen voor 2 mille.

Verwijderd

Als je voor het gamen gaat zou ik er geen MX in doen ...

Verwijderd

Tsja vaders kunnen lastig zijn.
Denk ook eens aan meer geheugen. Is best wel goedkoop nou *D !

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk wilde ik nu wat minder geld uitgeven dan die 2000 guldentjes, want anders kan ik net zo goed mijn vader overhalen voor nieuwe computer, maar dat lukt toch niet ;)

als het kan voor zo min mogelijk geld een toch goede vooruitgang :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Processor is snel genoeg.

Upgrade:
128 MB Geheugen
Plextor 12x10x32.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
brander is niet zo noodzakelijk, heb ik er ook in, heb ik die niet genoemd?

128 erbij? of verdubbelen tot 128?

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Op maandag 22 januari 2001 14:26 schreef Jaap_van_Nes het volgende:
Hoezo, ? Op resoluties tot 1024x768 trekt ie dezelfde framerates. Een GTS (/pro/ultra) is alleen maar geldverspilling.
Ik speel spellen nooit op een hoger reolutie dan 1024x786 (op een 19" iiyama VMP 450).
En in UT trek ik toch lekker 80 fps .. op de meest chaotishe situaties (met 16 spelers om me heen ofzo) toch nog altijf boven de 50 fps.... 8-)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• mvds
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Op maandag 22 januari 2001 14:26 schreef Jaap_van_Nes het volgende:
Zou je deze uitspraak even willen onderbouwen???

Verwijderd

Als ik nu zou gaan upgraden zou ik er in plaats van de goedkopere MX en toch een GTS in doen als ik 2000,- te besteden had ;)

Verwijderd

Topicstarter
maar ik ga daar geen 2000 aan besteden :)
is het ook mogelijk om de processor te upgraden?

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 11:19

ilrenato

Pizzah!!!!

Mijn ervaring: CPU snel genoeg (ok, kan beter maar dat haalt niet zo enorm veel uit).
Dus 128MB (160,-) erbij, en een 7200 toeren harde schijf (400-500). Dat haalt het meeste uit.

Verwijderd

Topicstarter
harde schijf, da's misschien ook wel een goed idee, bedankt :)

En nee Sircommie, ga niet voor 2000 piekjes hd kopen ;)

Verwijderd

hd voor 2000 piek :9~ dan heb je een verdomd grote........

Verwijderd

Ik zou eerst een beter videokaart erin doen en dan maar kijken of je nog meer wil. Je kan beter met de pc werken zodat je duidelijk merkt wat te langzaam is voor wat jij ermee wil doen, en dan ga je dat onderdeel vervangen en zo verder. Dan zal je zien dat het weinig geld zal gaan kosten!

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even doorgezocht, en heb een een aantal proc's gevonden, bijv duron 650MHz.

Nu wil ik graag het volgende upgraden:
P3 500MHz naar Duron 650MHz/700MHz
64MB RAM op 100MHz naar 192MB Ram op 133MHz
ATI RAGE 128 Xpert naar Gefore2MX

zou mijn systeem dit aankunnen?

edit:

of zou ik beter een Celeron700Mhz kunnen kopen, die veel prijziger is:

Celeron 700Mhz : 275,-
Duron 700MHz : 197,-
Duron 850 : 349,-

Het liefste koop ik natuurlijk de Duron850, maar is dit wel verantwoord? En zal ik dan ook van mammaplank moeten swichen?

• The PyroPath
  • Laatst online: 21-08 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Dan moet je ook een nieuwe MOBO kopen want het is niet hetzelfde
Intel en AMD
dus je kan wat meer geld uitgeven en een sneller Duron+mobo halen of voor minder geld een tragere celeron halen op dezelfde mammaplank.

Breek je nek voorzichtig

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als je een AMD neemt heb je ook een ander moederbord nodig, kosten vanaf 350,-.
Ik zou als ik jou was een celeron 700 nemen + geheugen + videokaart.

P.S. Wat ga je met de ati doen? Als je hem verkoopt heb ik evt. wel belangstelling.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Net te laat :(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:29

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 22 januari 2001 20:09 schreef Yoram het volgende:
Duron 700MHz : 197,-

Het liefste koop ik natuurlijk de Duron850, maar is dit wel verantwoord?
[/edit]
Als ik jou was zou ik lekker de 700 kopen en zorgen voor een beetje koeling zodat je tot over de 1GHz kan overclocken. Voor het prijsverschil kun je dan liever 128MB-133 geheugen extra erbij kopen. CPU kost je weinig, KT7 is nu 350 gulden ofzo, een MX kaartje amper 350, en een Super Orb is 60 piek, geheugen misschien 300 gulden. Harddiskje erbij (40GB?) en voor onder de 2000 gulden heb je een heel leuk spulletje :) (ik kom op ongeveer 1750)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Als je een AMD processor (met een ander mobo)overweegt, moet je wel even naar je voeding kijken. Die kant-en-klaar PC's hebben meestal een erg lichte voeding. Daarmee kom je met Intel wel weg, maar voor AMD heb je tenminste een echt goede 250W (liever nog 300W)nodig.

Verwijderd

Ik zou 64 Mb geheugen er bij kopen en een andere geluidskaart want die is echt bagger (ik kan het weten want mijn vader heeft de pc ook :P)

Greetz Erik

Verwijderd

Topicstarter
heeft jouw vader (erik) ook een appie heijn computer!?

whahahahha tenminste nog 1 lotgenoot ;)
en over die mammaplanken en cpu's en zo :):

STEL, ik koop een Duron700Mhz, wat voor een koeler, hoeveel geheugen, en welke videokaart passen daar het beste bij?

wil namelijk gewoon deze sneller, maar wel in zoverre dat het nog haalbaar is, maar ik geloof dat dat wel duidlijk is ;)

Verwijderd

Koop voor dat geld een leuk nieuw systeempje erbij, kan makkelijk, duron 700, MSI K7T Pro2 etc etc. en dan zonder cdrom en monitor e.d. want die sloop je uit de oude pc >:)

Jesus dat je zo'n ding hebt, dat upgrade je toch niet, dan koop je een nieuwe, zo'n ding is dat niet waard..

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:29

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 22 januari 2001 20:28 schreef Yoram het volgende:
heeft jouw vader (erik) ook een appie heijn computer!?

whahahahha tenminste nog 1 lotgenoot ;)
en over die mammaplanken en cpu's en zo :):

STEL, ik koop een Duron700Mhz, wat voor een koeler, hoeveel geheugen, en welke videokaart passen daar het beste bij?

wil namelijk gewoon deze sneller, maar wel in zoverre dat het nog haalbaar is, maar ik geloof dat dat wel duidlijk is ;)
Dat heb ik je net al uitgebreid laten zien -> lees dat eerst eens ff :) (vorige pagina)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Koop:

* een Gf2Mx
* 128 Mb geheugen erbij (133Mhz)

en dan evt (maar hier gaan de spellen niet heel veel harder van draaien!):

een slot1 650Mhz PIII of een Celeron II en dan overklokken dat ding naar 850+Mhz

houd je nog geld over voor een weekje spanje..

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik uiteindelijk hier voor ga:
een Gf2Mx
128 Mb geheugen erbij (133Mhz)

/me bedankt iedereen [img=20,15]i/s/vork.gif[/img]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ben ik nou gek of was die die p3/500 bij de ah een laptop???

Verwijderd

Topicstarter
je bent gek >:)
het was namelijk een pc :)

Verwijderd

Als je nou iemand anders vind met een 200-300mhz systeem of nog minder, verkoop je de proc +mobo voor 500,- (is aan de ruime kant)of nog ietsje meer en bouw je het voor diegene er eventueel in.
Kan je met 200 piek meer een asus a7v met duron 700 + koeling voor kopen. Dan ben je lekker bezig. Een ander mobo kan natuurlijk ook. Als je voeding minder is dan 250 watt, moet je voor min. 100,- een nieuwe kopen als je er een amd in zet.

Verwijderd

Zonde, je kan van 2000 piek een prachtig nieuw systeem kopen, ipv die voorgebouwde troep :r
Pagina: 1