[Flash] Loop na toevoegen preloader

Pagina: 1
Acties:

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
ik was bezig met een flash filmpje wat nu erg groot is geworden. Vandaar dat ik een preloader erin wilde hebben. Mijn flash filmpje bestond uit 1 frame waarin alle scripting werkte. Nu ik die preloader erin wil hebben, heb ik een scene ervoor gemaakt met de preloader. Alleen nu ik de preloader heb toegevoegd gaat het filmpje de scenes loopen.

Ik heb eerst geprobeerd om een tweede frame toetevoegen aan mijn filmpje met als regel gotoAndPlay(1), helaas werkt dit niet doordat ik enkele functies aanroep in een onLoad event nu worden deze elke keer weer aangeroepen.

Verder heb ik een stop(); op het einde geprobeerd alleen dan werken de onEnterFrame functies niet meer. Hoe kan ik nu het best die preloader in bouwen, zodat mijn huidige filmpje het gewoon blijft doen.

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Op Google zijn genoeg tutorials te vinden om dit op te lossen. Ook het loopen wordt hierin opgelost. Probeer hier eens iets van te maken :)

Je zegt dat je een scene hebt toegevoegd, bedoel je hiermee dat je fe oorspronkelijke zooi naar je 2e frame hebt gedaan en een nieuwe keyframe ervoor hebt gezet?

Zo ja moet je de preloader continu loopen totdat alles geladen is dmv iets als

code:
1
2
3
4
5
6
totalBytes = Math.round(getBytesTotal() / 1024);
loadedBytes = Math.round(getBytesLoaded() / 1024);
if (loadedBystes >= totalBytes) { 
gotoAndPlay("frame2");
}else{
gotoAndPlay("frame1")

en in je 2e frame
code:
1
stop();

Als dit niet werkt moet je je 2e frame eens loopen door
code:
1
gotoAndPlay("frame2")

Achter al je code te zetten.

[ Voor 57% gewijzigd door Kayshin op 13-02-2006 12:53 ]

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

• Niakmo
Kayshin schreef op maandag 13 februari 2006 @ 12:48:
Op Google zijn genoeg tutorials te vinden om dit op te lossen. Ook het loopen wordt hierin opgelost. Probeer hier eens iets van te maken :)

Je zegt dat je een scene hebt toegevoegd, bedoel je hiermee dat je fe oorspronkelijke zooi naar je 2e frame hebt gedaan en een nieuwe keyframe ervoor hebt gezet?

Zo ja moet je de preloader continu loopen totdat alles geladen is dmv iets als

code:
1
2
3
4
5
6
totalBytes = Math.round(getBytesTotal() / 1024);
loadedBytes = Math.round(getBytesLoaded() / 1024);
if (loadedBystes >= totalBytes) { 
gotoAndPlay("frame2");
}else{
gotoAndPlay("frame1")

en in je 2e frame
code:
1
stop();

Als dit niet werkt moet je je 2e frame eens loopen door
code:
1
gotoAndPlay("frame2")

Achter al je code te zetten.
als je even goed leest dan lees je dat ik die laatste twee dingen al heb geprobeert. Een stop(); werkt niet omdat ik onEnterFrame functies gebruik. Het frame loopen werkt niet omdat er dan functies steedsd maar worden aangeroepen die eigenlijk maar 1 keer aangeroepen hoeft te worden.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-04 19:42

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Het is ook de bedoeling dat je je preloader in apart frame VOOR de rest zet...
Al je andere scripts enzo moet je ff framepje opschuiven...
(zodat ie die pas leest als preloader klaar is)

Of eigenlijk 2 framepjes..
preloader start in frame 1, door naar frame 2.. nog niet geladen?
terug naar frame 1.. door naar frame 2.. nog niet geladen? etc..

Wel klaar met laden? Ga naar frame 3 en DAAR staat filmpje etc.

[ Voor 38% gewijzigd door kaassouffle op 13-02-2006 16:23 ]

• Niakmo
De preloader doet het wel goed. Dat is het probleem niet. He probleem zit hem erin dat mijn filmpje niet meer goed werkt als ik er een preloader voor zet.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welke versie van Flash gebruik je eigenlijk?

Je zou eventueel een nieuwe SWF kunnen maken, die je eigenlijke flash file laadt en dus meteen je voortgang van loaden laat zien?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Niakmo
Ik heb het middels een gotoAndStop(2); opgelost, nu doen de onEnterFrame events het wel raar genoeg.

Even een ander probleem. Ik heb een aantal buttons. Nu wil ik deze scalen, maar dan vanuit het midden. Is er een manier het registration point in het midden te krijgen zonder dat ik de inhoud van de button moet verslepen, en dan de button zelf weer goed moet zetten?

[ Voor 58% gewijzigd door Niakmo op 13-02-2006 19:07 ]

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Als het goed is gaat dit ja.
(even uit mn hoofd) Dubbeklik op je button, nu staat er een MC (button) met een wit bolletje. Deze kan je verslepen. Dit is het rotation point. Als je nu gaat roteren kan je deze verplaatsten om om dit punt te roteren.

Volgens mij kan je ook hierom scalen. Als dit niet werkt, probeer eens met combinaties van shift/control met resizen.

(Heb atm geen flash op laptop staan, kan niet checken...)

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

Pagina: 1