Winterspelen vanuit Australie

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-04 16:34
Ik wil vanuit Australie graag de WinterSpelen streams bij de NOS kijken, maar vanwege copyright gedoe mag dat alleen vanuit Europa. Nu heb ik toegang tot het netwerk van mijn bedrijf in Nederland. Ik heb een VPN opgezet naar Nederland en daarbij de optie "Use default gateway on remote network" aangezet. Als ik nu mijn IP adres opvraag op diverse websites heb ik inderdaad een Nederlands IP adres. De NOS trapt er echter niet in en weigert nog steeds mij de streams te laten zien. Dus ben ik een stapje verder gegaan. Ik pak een remote desktop op een Windows 2003 PC in Nederland en probeer vanaf die PC de streams op te starten. Dat weigert de NOS nog steeds. Terwijl een nederlandse collega die ook een remote desktop op dezelfde PC pakt de streams daar WEL op te zien krijgt. Hoe kan dat? Hoe kan de NOS weten dat ik vanuit Australie naar die desktop kijk?

Heeft er iemand nog andere ideeen? Ik heb wel een super simpel proxy servertje op die pc in NL neergezet die niets meer doet dan alleen alle traffic doorkoppen. Die truuk doorziet de NOS niet, maar omdat ik niet de preciese URL van de streams weet kan ik via die weg de streams ook niet bereiken.

Verwijderd

Sorry, maar hier werken wij niet aan mee. Die copyrightbeperkingen hebben een reden en wij zijn niet in de positie die te nergen dan wel ter discussie te stellen. Zie daarover ook de FAQ.

Dit topic is gesloten.