Leuke titel, maar ik kan nu elke maandag weer opnieuw windows gaan installeren.
Ik zal ff uitleggen wat er tot nu toe gebeurd is.
2 weken geleden had ik het plan om een athlon 64 x2 3800+ te kopen, maar dat werkte niet bij mijn huidige BIOS. Dus ik heb toen mijn BIOS geupdate van versie 1.4 naar versie 1.9 (de nieuwste, 1.b, werd op GoT beschreven als onstabiel, en er waren nogal wat problemen mee).
Windows opnieuw erop en klaar was ik.
Halverwege de week werd de PC steeds onstabieler. En vorige week kreeg ik 2 seconden nadat windows wilde laden een BSOD. Niks werkte, dus windows er opnieuw opgezet. Ik had ondertussen gelezen dat v1.9 niet zo stabiel was, dus heb ik em geupdate naar 1.8. Maar ook die was niet stabiel, dus toen weer terugveranderd naar 1.4.
Sindsdien was mijn pc redelijk stabiel, maar ook toen begonnen de problemen weer.
Vanmorgen was het dus weer tijd om windows opnieuw erop te zetten.
Specs:
- Athlon64 3000+ s939
- MSI k8n neo2 platinum
- 512mb Twinmost ddr 3200
- 512mb Transcend Jetram ddr 3200
- Hitachi deskstar 7k250 160gb
- Hitachi deskstar 7k250 250gb
- Maxtor diamondmax 9 80 gb
- Tagan 380w
Mijn vraag:
Hoe kan ik dit oplossen?
- Is mijn moederbord gesloopt door de BIOS-updates?
- Kan mijn geheugen kapot zijn? (zometeen draai ik memtest86, al denk ik niet dat hier iets uit zal komen. Quickpar draaide altijd stabiel de laatste 2 weken.)
- Is eriets anders aan de hand?
PS: voor de update werkte alles prima.
Ik zal ff uitleggen wat er tot nu toe gebeurd is.
2 weken geleden had ik het plan om een athlon 64 x2 3800+ te kopen, maar dat werkte niet bij mijn huidige BIOS. Dus ik heb toen mijn BIOS geupdate van versie 1.4 naar versie 1.9 (de nieuwste, 1.b, werd op GoT beschreven als onstabiel, en er waren nogal wat problemen mee).
Windows opnieuw erop en klaar was ik.
Halverwege de week werd de PC steeds onstabieler. En vorige week kreeg ik 2 seconden nadat windows wilde laden een BSOD. Niks werkte, dus windows er opnieuw opgezet. Ik had ondertussen gelezen dat v1.9 niet zo stabiel was, dus heb ik em geupdate naar 1.8. Maar ook die was niet stabiel, dus toen weer terugveranderd naar 1.4.
Sindsdien was mijn pc redelijk stabiel, maar ook toen begonnen de problemen weer.
Vanmorgen was het dus weer tijd om windows opnieuw erop te zetten.
Specs:
- Athlon64 3000+ s939
- MSI k8n neo2 platinum
- 512mb Twinmost ddr 3200
- 512mb Transcend Jetram ddr 3200
- Hitachi deskstar 7k250 160gb
- Hitachi deskstar 7k250 250gb
- Maxtor diamondmax 9 80 gb
- Tagan 380w
Mijn vraag:
Hoe kan ik dit oplossen?
- Is mijn moederbord gesloopt door de BIOS-updates?
- Kan mijn geheugen kapot zijn? (zometeen draai ik memtest86, al denk ik niet dat hier iets uit zal komen. Quickpar draaide altijd stabiel de laatste 2 weken.)
- Is eriets anders aan de hand?
PS: voor de update werkte alles prima.
PSN: djmurcielago