Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Shop] Afwezigheid Yuser in Shop Survey en Pricewatch

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:57
Waarom staat Yuser BV er niet meer tussen?

http://64.233.179.104/sea...hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=13

De shop bestaat nog steeds en het is wellicht nog steeds handig om wat informatie en feedback van elkaar te krijgen.
Zowiezo is het verhuizen van Yuser BV van Spijkenisse naar Leiderdorp en het samengaan met e24, wat nu weer in enschede zit binnen korte termijn een aparte geschiedenis ;)

Kan die ShS wellicht weer uit de database weer opgerakeld worden? (8>

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Yuser is nadat ze een aantal keren alle gegevens uit de Shop Survey en Pricewatch hadden verwijderd, door ons permanent van de Frontpage verwijderd. Na contact met Yuser bleek dat de zij het niet meer op prijs stelden in de Pricewatch en bijbehorende Shop Survey te staan.

We zullen Yuser dan ook niet meer vermelden op de Frontpage.

[ Voor 48% gewijzigd door Longbeard op 13-02-2006 12:04 ]

• Vandread
Aha vandaar, kritiek is blijkbaar niet iets wat gebruikt kan worden als feedback :|, ik kreeg een niet onsappige email naar mijn hoofd toen ik negatief was in mijn shop survey, welke ik eerst moest wijzigen voordat ze me wilde gaan helpen.

Ik dacht dat tweakers onafhankelijk was ;) Wat kan Yuser dan doen als iemand anders hun invult als shop in de lijst?
Als zij hun problemen niet publiek willen laat ze dan goed hun zaakjes in orde hebben zou ik zeggen..

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Vandread schreef op maandag 13 februari 2006 @ 12:20:
Ik dacht dat tweakers onafhankelijk was ;) Wat kan Yuser dan doen als iemand anders hun invult als shop in de lijst?
Als zij hun problemen niet publiek willen laat ze dan goed hun zaakjes in orde hebben zou ik zeggen..
Ik neem aan dat Tweakers.net z'n goede naam niet laat besmeuren, en Yuser wil niet negatief overkomen op de particulieren. Maar goed, ik neem aan dat iemand van de blauwtjes het je helder kan uitleggen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Longbeard

Longbeard

Wanneer een shop niet vermeld wil worden op Tweakers.net dan is dat hun goed recht. Wij zullen de vermelding van de shop dan uit de Shop Survey en Pricewatch halen.

• Vandread
Dus heb ik ook het goed recht ze toch toe te voegen want dat behoort tot de mogelijkheden?
Ik vind het een vreemde gang van zaken, ik dacht dat het idee van de shopsurvey erop gericht was consumenten in te lichten over de service etc bij shops, maar blijkbaar staat een shop boven de consumenten :|
"Zo heb je er ook niks aan" is ongeveer het algemene commentaar wat ik van de meeste mensen krijg.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik vind het ook een vreemde zaak dat bedrijven op hun verzoek verwijderd kunnen worden. Als de verhalen te negatief zijn dan laat je jezelf verwijderen :?

Is dit uit juridisch oogpunt zo gedaan?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Longbeard

Longbeard

Tweakers.net bied gebruikers de ruimte om hun ervaring over de shops, die in de Pricewatch vermeld staan, te plaatsen. Het niet vermeld willen staan op Tweakers.net is een recht dat de shops hebben. Shops die niet in de Pricewatch of Shop Survey willen staan, worden dan ook zowel uit de Shop Survey als de Pricewatch verwijderd en verliezen daarmee hun advertentie mogelijkheden via de Pricewatch.

Het is niet mogelijk een shop die verwijderd is opnieuw toe te voegen.

Ja, die afweging is uit juridisch oogpunt gedaan. Tweakers.net heeft niet de (juridische) middelen ter beschikking, die bijvoorbeeld de Consumentenbond wel heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Longbeard op 13-02-2006 14:50 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien is het wel handig om hiervan een kleine inhoudelijke punt te plaatsen in de Tweakers.net FAQ of een andere dergelijke FAQ?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Vandread
Helaas tot zo ver mijn illusie dat de shop survey bij problemen een nuttig middel kan zijn tot het samenbrengen van gedupeerde etc.

Nu ik me erin verdiep, de pricewatch is voor een groot deel een commerciele bezigheid, dan zal een samenwerking met de consumentenbond er wel niet in zitten.

Edit: goh had de post van Outerspace nog niet gezien, waar ik het mee eens ben.
Het lijkt me dat meer mensen wellicht een bepaald idee hebben bij de ShS en de Pricewatch wat wellicht niet geheel juist is...

[ Voor 27% gewijzigd door Vandread op 13-02-2006 15:28 ]

Verwijderd

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je het belangrijkste gedeelte mist: Shops die niet graag in de Shop Survey staan, omdat ze daar blijkbaar negatief beoordeeld worden, verliezen daarmee ook hun aanspraak op adverteren in de pricewatch.
Wie de nadelen niet wil, krijgt dus ook de voordelen niet.

Hierdoor is het altijd zo dat een shop waarvan geen Shop Surveys mogelijk zijn, ook geen prijsvermeldingen in de pricewatch heeft. Via Tweakers.net zal je dus ook nooit meer in aanraking met die shop komen om eventuele bestellingen te plaatsen.

Dat shops hun verwijdering kunnen aanvragen heeft niets met commercie te maken, evenmin als het feit dat ook gebruikers het legen van hun profiel kunnen aanvragen. Het heeft slechts te maken met het recht op verwijdering van persoonsgegevens in geval van gebruikers, of mogelijk juridische stappen in geval van shops.

De Shop Survey blijft dus een bruikbaar middel: als een Shop er niet instaat, en je deze ook niet toe kan voegen, dan is er blijkbaar iets aan de hand.

Daarnaast is de stelling dat het een nuttig middel kan zijn in het samenbrengen van gedupeerden een misvatting: Shop Surveys waarin opgeroepen wordt tot verzamelen worden verwijderd, simpelweg omdat de Shop Survey hier niet voor bedoeld is. In uitzonderlijke gevallen wordt een topic onder strikte voorwaarden toegestaan, maar het feit blijft dat Tweakers.net geen partij is in transacties tussen winkels en gebruikers, en we dat wel zouden worden als we een stelling innemen.
Dit is ook een van de redenen dat Shop Surveys uitsluitend op technische eisen beoordeeld worden en niet op inhoud. De gebruiker zal zelf aan de hand van objectieve Shop Surveys zijn mening moeten bepalen.

Kort gezegd wordt uitsluitend een service geboden om gebruikers ervaringen met elkaar te laten delen. Op de vele aanvragen die bij ons binnenkomen om te ondersteunen bij een conflict die gebruikers met een shop hebben gaan we dus ook niet in om eerder genoemde redenen. Tweakers.net is nu eenmaal geen consumentenorganisatie met een legertje juristen, en ik denk dat je dat ook niet mag verwachten van een site die al zoveel service gratis biedt.

• m3gA
  • Laatst online: 10:45
Kan een shop die verwijderd wil worden niet blijven staan met de vermelding "op eigen verzoek verwijderd".. ? Dan weet je tenminste waarom deze niet bestaat.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
m3gA schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:57:
Kan een shop die verwijderd wil worden niet blijven staan met de vermelding "op eigen verzoek verwijderd".. ? Dan weet je tenminste waarom deze niet bestaat.
Nee, want dan heeft de shop nog steeds exposure en dat is nu juist waar een shop geen recht meer op heeft in het geval van vrijwillige verwijdering.
Vandread schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:26:
Helaas tot zo ver mijn illusie dat de shop survey bij problemen een nuttig middel kan zijn tot het samenbrengen van gedupeerde etc.
Dat is de Shop Survey nu sowieso al niet. De Shop Survey is namelijk geen discussieplatform, maar een plaats waar ervaring geplaatst kunnen worden. Discussiëren kan op dit forum en per e-mail.
Vandread schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:26:
Edit: goh had de post van Outerspace nog niet gezien, waar ik het mee eens ben.
Het lijkt me dat meer mensen wellicht een bepaald idee hebben bij de ShS en de Pricewatch wat wellicht niet geheel juist is...
Agreed, ik heb een kleine week terug ook al eens per e-mail wat uitleg gegeven over dit feit en een korte opname in de FAQ is denk ik wel een slim idee.

• Vandread
Harm schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:38:
Nee, want dan heeft de shop nog steeds exposure en dat is nu juist waar een shop geen recht meer op heeft in het geval van vrijwillige verwijdering.
Als een shop vraagt om verwijderd word op eigen aanvraag lijkt me dat juist iets dat geen positieve exposure geeft, het heeft dan ook verband meer met de pricewatch waar een shop de exposure juist voor zou willen?
Dat is de Shop Survey nu sowieso al niet. De Shop Survey is namelijk geen discussieplatform, maar een plaats waar ervaring geplaatst kunnen worden. Discussiëren kan op dit forum en per e-mail.
Heel stom gezegd van me, eigenlijk bedoel ik de illusie dat ik er kan kijken naar ervaringen ten alle tijden, onafhankelijk van de shop. Wat een makkelijke bijeenkomstigheid is is dat je contact op kan nemen met mensen die ook slechte ervaringen hebben ;)
Agreed, ik heb een kleine week terug ook al eens per e-mail wat uitleg gegeven over dit feit en een korte opname in de FAQ is denk ik wel een slim idee.
Veel mensen zien tweakers meer als een non profit organisatie *wist u dat dat niet zo is* :+
Niet negatief bedoelt natuurlijk, een prima concept, maar bij bedrijven zie je vaak duidelijk staan *wie zijn wij en wat is ons doel*, op tweakers zie je dat niet zo snel.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vandread schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:27:
[...]

Als een shop vraagt om verwijderd word op eigen aanvraag lijkt me dat juist iets dat geen positieve exposure geeft, het heeft dan ook verband meer met de pricewatch waar een shop de exposure juist voor zou willen?
Exposure is exposure, of dat nu negatief of positief is. Het is óf wel vermeld worden en dan alle mogelijkheden gebruiken die Tweakers.net biedt óf helemaal niet vermeld worden en dan dus ook niet via een omweggetje nog je naam op Tweakers.net krijgen.
[...]

Heel stom gezegd van me, eigenlijk bedoel ik de illusie dat ik er kan kijken naar ervaringen ten alle tijden, onafhankelijk van de shop. Wat een makkelijke bijeenkomstigheid is is dat je contact op kan nemen met mensen die ook slechte ervaringen hebben ;)
Ik dacht al dat je dat bedoelde ;) .
[...]

Veel mensen zien tweakers meer als een non profit organisatie *wist u dat dat niet zo is* :+
Niet negatief bedoelt natuurlijk, een prima concept, maar bij bedrijven zie je vaak duidelijk staan *wie zijn wij en wat is ons doel*, op tweakers zie je dat niet zo snel.
Daar vind ik wel wat inzitten, ik zal eens zien hoe ik dat op een goede manier bij het MT onder de aandacht kan brengen. Hier staat namelijk wel wat T.net is, maar niet wat het wil zijn.

• Vandread
Even op de hoogte houden voor de compleetheid.
Yuser is niet meer blijkbaar, op de website staat dat de boel verbouwd word.
Echter bij de winkel zelf is ieder teken van de winkel verdwenen.
Er is blijkbaar ook een politie inval geweest aangezien er allemaal politie via de achtertuin naar binnen ging...
Pagina: 1