Toon posts:

[XML] Welke browser support welke versie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me al wezeloos aan het zoeken, maar op de een of andere manier vind ik er niets over.

Mijn vraag is eigenlijk simpel:
Welke browser support welke XML versies?

Er staat wel of ze XML supporten, maar niet welke versies.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Verwijderd

wat maakt het eigenlijk uit? voor unicode refs?
volgens mij ondersteunen ze dat allemaal wel, ik zou gewoon even testen met de issues waar het om gaat als ik jou was.

Wat is je doel eigenlijk? met xml an sich kan je op zich niet zoveel. Gaat het om js? xsl(t)? rdf? of wat?

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is om een service te maken die XML files publiceert naar de server van de website.
De browser moet dan wel de geintegreerde XML kunnen parsen in een format wat ik wil.) En dat moet wel door alle browsers gesupport willen worden, zodat we het niet meer server-side te pagina's te pre-parsen.

Verwijderd

wil je dan clientside xslt doen? mbv js? of door de browser laten opknappen?

sowieso is clientside xslt niet zo'n hele slimme zet, oa vanwege performance en dus support. Als je toch op de server bezig gaat zijn, zorg dan voor een serverside conversie.

Verder zou ik gewoon 1.0 doen als je niet echt 1.1 nodig hebt. (bijvoorbeeld voor unicode entities ofzo, maar als je 1.0 gewoon als utf-8 serveert heb je heel die entities niet eens nodig)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal inderdaad client-side XSL(t) worden, vandaar dat ik wil weten welke versies gesupport worden.
Ik wil dat google de nieuws artikelen ook indexeerd, in plaats van alleen de index pagina.

Verwijderd

indexeren gaat volgens mij sowieso niet gebeuren, want volgens mij kan google geen xslt

maar wat wil je dan voor gekke xml 1.1 dingen? (of gaat het om xsl 2.0 - da's volgens mij nog niet ergens echt werkend) 1.1 serveren "for the sake of" is natuurlijk bijzonder loos

Je mag echt wel wat meer input geven, want ik vraag je al een paar posts wat je nu eigenlijk wil, maar zo komen we er niet natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je te moeilijk denkt ...

Ik wil een xml bestand met nieuws items laten zien op een webpagina (met een titel en een link) waarbij de gegevens uit het XML bestand komen, wat door de browser geparsed wordt (niet de server), maar wel in onze stijl te zien is.

En dat die nieuws items zelf geindexeerd kunnen worden ...

Zou dat mogelijk zijn?
Zoja? in welke versie moet dat XML bestand, zodat alle browsers die kunnen parsen ...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 15:11

Bosmonster

*zucht*

Google ziet alleen je kale XML en niet de getransformeerde versie. Hij kan er dus niks mee.

Verder is het aan te raden de transformatie serverside plaats te laten vinden omdat browsersupport hiervoor nogal mager is en je sowieso je hier eigenlijk niet mee bezig wilt houden aangezien je er een nutteloos clientside problem/beperking bij op de hals haalt.

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:41:
Ik denk dat je te moeilijk denkt ...

Ik wil een xml bestand met nieuws items laten zien op een webpagina (met een titel en een link) waarbij de gegevens uit het XML bestand komen, wat door de browser geparsed wordt (niet de server), maar wel in onze stijl te zien is.

En dat die nieuws items zelf geindexeerd kunnen worden ...

Zou dat mogelijk zijn?
Zoja? in welke versie moet dat XML bestand, zodat alle browsers die kunnen parsen ...
Of je bent heel slecht in het verwoorden van je ideeën of je begrijpt de techniek niet van XML transformatie via XSL(T).

Het versie nummer van XML is ten eerste nauwelijks belangrijk, XML is XML en 1.0 verschilt slechts op enkele kleine puntjes van 1.1 (geen structurele verschillen).

Daarnaast zal Google nooit XML indexeren als website (wel als bestand), want dat kan het gewoonweg niet.

En ten derde is de oplossing voor jou (zoals eerder gezegd) het parsen van het XML bestand serverside via bijv. PHP.

Vormkracht10

Pagina: 1