Toon posts:

Kan niet meer connecteren via router door firmware upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakertjes,

Ik ben erin geslaagd een mac-netwerk onder een router te configureren, wat eigenlijk niet zo moeilijk was. Er is wel nog geen internet (Belgacom ADSL), ik heb ingelogd in de router d.m.v. het bijgeleverd programma, het land en de provider gekozen, de inloggegevens opgegeven maar het wil maar niet werken.

Ik zag dat er een nieuwere firmware online was. Ik wil altijd up2date zijn (<- heeft al veel voor problemen gezorgd) en misschien kon deze firmware wel zorgen voor internet.

Via het programma was ik de firmware aan't upgraden tot hij aan 100% zat.
Ik dacht, nog even wachten dan is het gedaan.. Ik heb 15 minuten gewacht (vanonder in het programma stond als opmerking dat het enkele minuten kan duren) en de pc gewoon afgezet aangezien ik het programma niet kon afsluiten.

Ik startte de mac weer op en zag dat het Router IP adres gewijzigd was, i.p.v. 192.168.100.1 werd het 192.168.1.1. (Op deze mac werd "via DHCP met handmatig IP adres" ingesteld)
Ok, de website zei dat alles gereset zou zijn, niet erg, gewoon even inloggen in de router op 192.168.1.1 en het zal wel in orde komen. Jammer genoeg kon ik niet inloggen, noch via browser, noch via het programma. Ik heb zowel 192.168.100.1 als 192.168.1.1 geprobeerd.

Het rare is dat het netwerk nog altijd ging, men kon nog altijd printen via de netwerkprinter en bestanden met elkaar delen.

Ik heb de router opnieuw opgestart, maar dit werkte niet.

Een overzicht van het netwerk:
Router (192.168.1.1) (U.S. Robotics ADSL Wireless Gateway 9106)
|
MAC 1 (OS 9): 192.168.100.4 met router en dns server 192.168.100.1 (geen dhcp met handmatig ip mogelijk, dus bleef het router adres hetzelfde)
MAC 2 (hoofdmac, OS X): 192.168.100.5, met router en dns server 192.168.1.1 (dhcp)
MAC 3 (OS 9): 192.168.100.6 met router en dns server 192.168.100.1 (geen dhcp)
Printer (HP blablabla): 192.168.100.100

Ik ben bang dat als ik alles uitzet en weer aanzet dat het netwerk niet meer marcheert en ze hebben de netwerkprinter hard nodig.
Wat moet ik doen? Ik hoop dat ik de router niet moet opsturen naar U.S. Robotics... :|

Alvast bedankt..

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Reset knopje
Handleiding van je beestje -> (hard) reset
Googlen op hard reset $typenummer

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helemaal niets kunnen vinden op google. Wat ik vond is dat men op het kleine knopje moet drukken (achterkant router).
Maar dat had ik al eens uitgevoerd en werkte niet.

En in de handleiding staat niets buiten "hoe je internet configureren via het bijgeleverd programma in 6 talen" :(.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond dit:

Hoe kan ik de standaardinstellingen herstellen?

Als u de standaardconfiguratie wilt herstellen, gebruikt u een speld of een paperclip om de reset-knop in te drukken. De gateway wordt dan opnieuw opgestart. Als u deze knop langer dan vijf seconden ingedrukt houdt, worden de standaardinstellingen van de gatewayconfiguratie hersteld.

Zou dit werken ("standaardinstellingen" lijkt miniem)? Ik hoop van wel, anders ligt het netwerk helemaal plat.

Edit: ik probeer het pas indien ik er zeker van ben dat ik dan wel zou kunnen communiceren met de router want ze hebben de netwerkprinter hard nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 22:25 ]