Beste,
Ik hoop dat ik hier in de juiste sub forum zit, ik vond dit de beste locatie.
In m'n huidig bedrijf wensen ze iets te doen aan de beveiliging van het bedrijf (firewall, vpn beveiliging,...)
Op de link vind je een schets van de huidige situatie :
http://users.pandora.be/Kej/company.jpg
Ons bedrijf heeft dus twee routers.
1)
De ene wordt gebruikt om de winkels zich te laten verbinden via ftp en zo iedere morgen
een update te laten binnenhalen.
Tevens zijn er externe mensen die zich via vpn verbinden voor mails, data en remote affaires te doen.
(via die 3 com officeconnect dat ik om de twee weken wel eens mag resetten)
Ook onze websites zijn via die lijn te bereiken op server 1.
2)
De andere wordt gebruikt voor ons internet verkeer, exchange server en een secured vpn tunnel provided by Belgacom naar site Z. Deze dient enkel en alleen voor sessies(5250 emulatie) op onze as400(op site X ..server staat niet op plan).
Nu heeft er een bedrijf ons voorgesteld om een watchguard x-700 met 10muvpn licenties te plaatsen achter router B samen met Vasco Digipass G3 (5stuks).
Wat is volgens jullie een veilige oplossing.
Vinden jullie die x700 en G3 digipasses geen overkill...
Zit je sowieso al niet met een probleem door die 2 routers...
Aja router A is eigenlijk door iedereen gekend...ping naar onze webadres en je zit al aan ons extern
ip adres...plus dat hier niemand log bestanden bekijkt, 50% van het personeel als administrator op de servers zit te werken, internet zonder proxy wagenwijd openstaat,...
Plus zitten ze volgens mij de verkeerde kant van het bedrijf te beveiligen. (indien je de twee routers laat bestaan..)
Graag jullie advies, mening ...
Alles wordt als opbouwende kritiek beschouwd.
Bedankt
Bjorn
Ik hoop dat ik hier in de juiste sub forum zit, ik vond dit de beste locatie.
In m'n huidig bedrijf wensen ze iets te doen aan de beveiliging van het bedrijf (firewall, vpn beveiliging,...)
Op de link vind je een schets van de huidige situatie :
http://users.pandora.be/Kej/company.jpg
Ons bedrijf heeft dus twee routers.
1)
De ene wordt gebruikt om de winkels zich te laten verbinden via ftp en zo iedere morgen
een update te laten binnenhalen.
Tevens zijn er externe mensen die zich via vpn verbinden voor mails, data en remote affaires te doen.
(via die 3 com officeconnect dat ik om de twee weken wel eens mag resetten)
Ook onze websites zijn via die lijn te bereiken op server 1.
2)
De andere wordt gebruikt voor ons internet verkeer, exchange server en een secured vpn tunnel provided by Belgacom naar site Z. Deze dient enkel en alleen voor sessies(5250 emulatie) op onze as400(op site X ..server staat niet op plan).
Nu heeft er een bedrijf ons voorgesteld om een watchguard x-700 met 10muvpn licenties te plaatsen achter router B samen met Vasco Digipass G3 (5stuks).
Wat is volgens jullie een veilige oplossing.
Vinden jullie die x700 en G3 digipasses geen overkill...
Zit je sowieso al niet met een probleem door die 2 routers...
Aja router A is eigenlijk door iedereen gekend...ping naar onze webadres en je zit al aan ons extern
ip adres...plus dat hier niemand log bestanden bekijkt, 50% van het personeel als administrator op de servers zit te werken, internet zonder proxy wagenwijd openstaat,...
Plus zitten ze volgens mij de verkeerde kant van het bedrijf te beveiligen. (indien je de twee routers laat bestaan..)
Graag jullie advies, mening ...
Alles wordt als opbouwende kritiek beschouwd.
Bedankt
Bjorn
None